PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Je deed: $_SESSION['username'] = $admin;, maar is het niet eerder $admin = $_SESSION['username']; ?
Ik heb het idee dat je PHP nog niet echt goed beheerst.
if ( $_SESSION['user_id'] = 1 { ... zou liever moeten zijn: if ( $_SESSION['user_id'] == 1 ) { ... Anders ga je $_SESSION['user_id'] altijd 1 maken op die manier.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
1
2
3
4
5
6
7
| $admin = $_SESSION['username']; if ($admin == 'jey') { echo "<p><a href=\"new_user.php\">Nieuwe gebruiker</a></p>"; echo "<br />"; echo "<hr />"; } |
Dit al geprobeerd?
Die had ik dus idd ook geprobeerdTrinsec schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:33:
Eh, is het niet andersom?
Je deed: $_SESSION['username'] = $admin;, maar is het niet eerder $admin = $_SESSION['username']; ?
Ik heb het idee dat je PHP nog niet echt goed beheerst.
if ( $_SESSION['user_id'] = 1 { ... zou liever moeten zijn: if ( $_SESSION['user_id'] == 1 ) { ... Anders ga je $_SESSION['user_id'] altijd 1 maken op die manier.
want
== gelijk aan
en
= wordt
[code=php]
<?php
if ($_SESSION['user_id'] == 1)
{
echo "<p><a href=\"new_user.php\">Nieuwe gebruiker</a></p>";
echo "<br />";
echo "<hr />";
}
?>
[/code=php]
o wacht, ik was nog ingelogd, het werkt nu gewoon, bedankt voor de moeite
1
2
3
4
5
6
7
| <?php if ($_SESSION['user_id'] = 1 { echo "<p><a href=\"new_user.php\">Nieuwe gebruiker</a></p>"; echo "<br />"; echo "<hr />"; } ?> |
is een grapje zeker?
het moet:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php if ($_SESSION['user_id'] == 1 { echo "<p><a href=\"new_user.php\">Nieuwe gebruiker</a></p>"; echo "<br />"; echo "<hr />"; } ?> |
zie je het verschil? dubbele =
ander stel je gewoon de session user id gelijk aan 1...
moet leren f5 te duwen
[ Voor 8% gewijzigd door Icekiller2k6 op 31-12-2008 15:39 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
Is een grapje zeker?Icekiller2k6 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:38:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 <?php if ($_SESSION['user_id'] = 1 { echo "<p><a href=\"new_user.php\">Nieuwe gebruiker</a></p>"; echo "<br />"; echo "<hr />"; } ?>
is een grapje zeker?
het moet:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 <?php if ($_SESSION['user_id'] == 1 { echo "<p><a href=\"new_user.php\">Nieuwe gebruiker</a></p>"; echo "<br />"; echo "<hr />"; } ?>
zie je het verschil? dubbele =
ander stel je gewoon de session user id gelijk aan 1...
moet leren f5 te duwen
het moet:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php if ($_SESSION['user_id'] == 1) { echo "<p><a href=\"new_user.php\">Nieuwe gebruiker</a></p>"; echo "<br />"; echo "<hr />"; } ?> |
zie je het verschil? een ) op het einde
ander krijg je gewoon een parse error...
True, maar ik ben nog niet eens klaar met CMS v1 klaar te maken.Teeno schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:03:
Ik heb geen verstand van PHP verder hoor, maar neem aan dat je die users in een database hebt staan. Waarom voeg je aan je usertabel geen isAdmin boolean veld toe? Dan kan je het per user toch beheren en hoef je bij uitbreiding niet in de code te gaan rommelen.
Verder verbeteringen als ik tegen herhalingen aanloop pas ik dan wel aan.
En natuurlijk ook handig voor het leer process en het verder dromen van php structuur.
[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-01-2009 20:35 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Als het voor hem persoonlijk is, waarom moet iedere ervaren GoT'er dan per sé hem ervan overtuigen dat dit verkeerd is?MueR schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:47:
Maar als je het op deze manier doet weet je al dat het niet toereikend gaat zijn. Waarom ga je dan koppig verder?
Het is verre van de beste (of überhaupt een goede) aanpak, maar naast leren is simpelweg aankloten ook nog wel eens handig.
Is overigens geen opmerking aan het adres van jouw persoonlijk hoor MueR. Het valt me gewoon in het algemeen op dat men iedereen wil overtuigen. Ik zag het jou nu doen, dus greep mijn kans om er wat van te zeggen.
Kijk dan liever naar een uitbreidbaarder en flexibeler systeem als RBAC. Met een paar tabelletjes en een paar simpele queries zet je een compleet flexibel rechtensysteem op en daar heb ik in zowat elk project profijt van.PainkillA schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:38:
ga gewoon een database gebruiken met bj elke user een varabelle met het toegangsniveau. Vervolgens in elke pagina checks bouwen met je gewenste toegang niveau.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij