Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere clients voor één MSN account ?

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Omdat ik op veel verschillende computers veel gebruik maak van één MSN account vroeg ik me af of er software bestaat die me in staat stelt om met meerdere computers (tegelijkertijd) met één MSN account te kunnen communiceren. Dat er zegmaar één computer is die een server draait of iets in die trant, en dat ik met m'n laptop als client van die server ook MSN berichten kan meelezen en ook kan reageren.

Ik heb namelijk één pc altijd aanstaan hier, en soms krijg ik snachts MSN berichten die ik niet had willen missen, maar dan moet ik met m'n Macbook altijd inloggen op die andere pc om berichten te kunnen lezen en er op te reageren, beetje omslachtig dus.

Je moet het zegmaar zien als IMAP, waar je met verschillende computers altijd in je inbox kan.

Nu heeft MSN zelf niet zoiets naar mijn weten, berichten worden voor hoever ik weet niet op de server bewaard. Wel bestaat er zoiets als offline berichten, waarbij je dus berichten krijgt op het moment dat je je weer aanmeld. Maar ik wil dus eigenlijk 24/7 aangemeld staan.

Is er op dit moment zoiets ? Ik heb niks kunnen vinden. Moet ik het dan zelf maar gaan maken :P ? Het is wel de bedoeling dat het multi-platform is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Live Messenger 9! Die kan dit (nieuwe feature) :)
http://download.live.com/messenger

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mcdronkz
Te cool, thanks.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
Dat werkt dan helaas weer niet op de Mac.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
miss ook handig om te weten dat je ook een Bitlbee server kan draaien op je servertje :) dan moet je wel een irc client gebruiken.

http://www.bitlbee.org/

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

samo

yo/wassup

Bitlbee is een irc-msn proxy. Als je ergens bitlbee kan draaien (bijvoorbeeld op hun server) kan je zelf met een client verbinding maken... Samen met irssi en screen werkt dat best prettig ;) maar dan heb je wel een textbased msn... ;)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• teh_twisted
samo schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:55:
Bitlbee is een irc-msn proxy. Als je ergens bitlbee kan draaien (bijvoorbeeld op hun server) kan je zelf met een client verbinding maken... Samen met irssi en screen werkt dat best prettig ;) maar dan heb je wel een textbased msn... ;)
yup, maar zoals ie zei ging 't om een aantal messages die je niet wilt missen... en in mijn ervaring is file-sending via msn toch bagger traag dus je mist weinig :p (en voor voice-video wil je toch liever skype gebruiken imo)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• mcdronkz
Dus als ik Bitlbee op m'n Debian server installeer kan ik met zowel een Mac als een Windows-PC via een IRC client chatten zonder opnieuw te hoeven inloggen ? Dat zou wel fantastisch zijn ja.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

samo

yo/wassup

Als je via ssh op de debian client een screen sessie kan benaderen, mis je niks... Bitlbee alleen biedt niet wat je zoekt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• teh_twisted
mcdronkz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:33:
Dus als ik Bitlbee op m'n Debian server installeer kan ik met zowel een Mac als een Windows-PC via een IRC client chatten zonder opnieuw te hoeven inloggen ? Dat zou wel fantastisch zijn ja.
yep, je hebt hiervoor idd nodig:

- Linux bak
- screen
- ssh
- irssi (of een andere irc client....)

dan is't een kwestie van ssh'en naar die bak `screen -RD` doen, (-R = Resume en -D = detach(voor andere shells)) en daarin dan je irssi starten met daarin connecten naar je bitlbee. Good luck

Pagina: 1