[.NET] controle draaideur

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 07:44
Er heeft mij iemand gevraagd een systeem te ontwerpen voor toegang controle. Hiervoor had ik gedacht aan een systeem waarbij er een barcode (of magneetstrip) uitgelezen wordt en aan de hand of dit een geldige (of actieve) code is, zo een draaideur te laten openen.

Code (of DLL's) vinden om zo een barcode uit te lezen lukt nog wel maar om daarna zo een draaideur open te laten gaan dat vindt ik nergens.

Bestaat er hier geen component voor of is die merk gebonden?

Kan iemand mij verder helpen?

Dit is wat ik bedoel met een draaideur:
Afbeeldingslocatie: http://www.global-b2b-network.com/direct/dbimage/50272594/Tripod_Turnstile.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:27
Ik denk dat je contact op moet nemen met de fabrikant van de draaideur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat er bij zo`n draaideur een printplaatje zit met wat zut erop + flash kaartje met OS en een seriele poort of iets dergelijks voor een rfid of barcode scanner.

Denk niet dat je met .net dan ergens komt.

En waarom niet kant en klaar kopen?

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 07:44
Maar hoe weten die dingen dan of ze open mogen gaan of niet? dat moet toch ergens met een database gekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sorry, maar ik heb het idee dat je totaal geen idee hebt waar je mee bezig bent. Tuurlijk zal zo'n draaideur op de een of andere manier aangesproken worden, hoe dat gebeurd zal afhankelijk zijn van de draaideur zelf.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42

Haan

dotnetter

Het lijkt mij dat zoiets gewoon functionaliteit is die met de draaideur (volgens mij noem je zo'n ding trouwens een tourniquette) als het ware wordt 'meegeleverd'.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij kan dat gewoon door een PLC aangestuurd worden. Als je een PLC (makkelijkste met een ethernetcontroller) dan kan je via OPC communiceren met de PLC en deze later reageren op bepaalde poorten

[ Voor 66% gewijzigd door een moderator op 31-12-2008 18:18 . Reden: oops verkeerde bericht geedit :P ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat dit met PRG te maken heeft (of .Net for that matter); ik zie geen code, geen API's of andere zaken die met PRG te maken hebben. Als ik jou was zou ik gewoon eens contact opnemen met zo'n draaideurverkopersclub en daar verder informeren.

De ene draaideur is de andere niet, de een heeft misschien een API, de andere proprietaire software, een derde misschien een ODBC koppeling en ga zo maar door. En misschien moet je voor een andere zelf wel gaan solderen en draadjes knutselen. En dan is er nog de kwestie hoe je die signalen wil gaan versturen. RS232? USB? Parallelpoort? Andere interface? WiFi? Tamtam?

Al met al gewoon uitzoekwerk. Als je een concrete programmeervraag hebt zien we hier je topic graag verschijnen, maar hier kunnen we niets mee.

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 31-12-2008 18:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.