Toon posts:

Amd 780G Chipset + crossfire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ten eerste wens ik jullie allemaal een fijne jaarwisseling!

Ik heb een vraagje over mijn moederbord + videokaart(en).

Mijn GTA 4 loopt niet optimaal door het aantal videogeheugen.
Ik had daarom in gedachte om een Crossfire setup te draaien. Todat een vriend mij vertelde, dat niet elk moederbord een Crossfire setup kan draaien.

Ik heb een Amd 780G Chipset moederbord
en een hd4870 1gb videokaart waar ik er dus nog een van wil aanschaffen.

de specs van mijn systeem zijn:

Amd 780G Chipset
Amd phenom q9950 quad core
4gb ddr2 1066mhz Corsair
Hd4870 1gb
Cooler Master v8 cpu cooler

Kan iemand mij vertellen of ik een Crossfire setup kan draaien met mijn moederbord?

Alvst bedankt,

Groetjes Slablaadje

Verwijderd

Welk 780G bord heb je dan? Gaat er om of er 2x een 16X slot op zit. Al zou ik daar dan nog geen crossfire op willen draaien, gezien het 2e slot bijna altijd maar 4 lanes heeft en dus serieus een bottlenek word.

Ook word je videogeheugen met een 2e kaart niet 2GB maar blijft gewoon 1GB gezien in beide kaarten het zelfde komt te staan.

Volgensmij zijn er wel tweaks te vinden op internet voor GTA4. Je moet hem op een andere manier afstellen dan gaat hij beter :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 15:01 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Ga er maar van uit dat het aan je cpu ligt en niet aan je gpu. GTA4 heeft eigenlijk gewoon een engine die veel te zwaar is voor huidige pc's, ik geloof dat alleen een i7 alles fatsoenlijk kan draaien...

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Correct me if I'm wrong, maar met crossfire vermeerder je het videogeheugen niet toch? Op het geheugen van elke kaart staat namelijk exact hetzelfde. Daarom heb je fysiek dan wel 2GB in totaal, maar effectief nog steeds 1GB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor mobo heb je? Kijk eens in de manual van je bordje wat de mogelijkheden zijn. Hybride Crossfire kun je waarschijnlijk vergeten, daar is een HD4870 niet voor geschikt.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:59
Met 1 gb videogeheugen red je het prima hoor. Met alles op high zou je met een resolutie als 1680x1050 echt nog niet tegen de 1gb aan moeten zitten. Wat verteld de benchmark wanneer je die gedraaid hebt? Daar staat in hoeveel % de cpu, ram en vram gebruikt is en hoeveel fps je haalt. Wanneer ik zelf in alles op medium/high zet op mijn native resolutie (1440x900) dan heb ik nog wat speling qua vram met een 512mb kaartje ;)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai het spel op 1440x900 en alles op high en hij hij hapert toch veel meer dan Call of duty 4 op 1440x900en alles op het hoogste. call of duty op highest settings speelt ie probleemloos. Terwijl gta er minder mooi uit ziet en ook nog eens meer hapert. Mijn fan speed van mn hd4870 staat erg laag en ik moet nog even uitvogelen hoe i deze precies wat hoger kan zetten. Ik ga nu benchmark eens laten draaien.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
groetjes

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-05 22:03
Het is ook niet bepaald verstandig om alles met GTA IV op high te zetten, en dan ook nog eens te verwachten dat het lekker draait. Trouwens, Call of Duty 4 is een veel minder zwaar spel dan GTA IV

Verwijderd

ThomasJ schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:35:
Het is ook niet bepaald verstandig om alles met GTA IV op high te zetten, en dan ook nog eens te verwachten dat het lekker draait. Trouwens, Call of Duty 4 is een veel minder zwaar spel dan GTA IV
Waarom niet ik heb het draaien met m'n HD4850 met 512MB geheugen op High en Highest draaien. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik benchmark liet draaien kwam het volgende uit
40.88 fps
70%cpu usage
en 65% gpu usage.
Toch draaide hij benchmark beter dan als ik het spel zelf speel nogal logisch want het spel zelf is veel groter.
Het scheelt wel echt veel. Hoe kan ik hem dan beter afstellen zoals iemand hierboven al noemde?
Pagina: 1