opieuw indelen pc - harde schijf niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-02 17:29
Hoi.

Ik zit met een probleem. Ben net met mijn pc bezig geweest. Door aankoop van een fancontroller moest ik alles opnieuw indelen. Dit al meerdere malen met succes gedaan, dus had een peulleschil moeten worden.

Mijn pc:
P5K-e Mobo
HD4850
2gig + 1gig geheugen
Samsung F1 640GB HD (SATA)
Maxtor 120GB HD (IDE)
En een DVD brander over IDE

Nu draaide mijn pc eerst vista op de maxtor harde schijf. Later heb ik de samsung HD bijgekocht, en daar ook vista op geinstalleerd. Op deze manier een tijdje in dualboot gedraaid.

Nu, na het herindelen van de computer(met name de stroomkabeltjes). Wil mijn computer niet meer doorstarten.
Reden, er wordt geen harde schijf herkent. In ieder geval geen IDE schijf. (terwijl de DVDdrive over IDE wel word herkent)
In mn bios word mijn Samsung HD wel herkent, maar hiervanaf wil de pc niet opstarten.
Ik heb al heel wat geprobeerd, alle kabeltjes gecheckt en default instellingen in de bios geladen. Niks wil baten.

Iemand enig idee waar mijn probleem kan liggen?? |:(

(sorry als het een beetje rommelig beschreven staat. Mochten dingen onduidelijk zijn dan zal ik het proberen beter neer te zetten)

Alvast bedankt!

/edit
(nog even zitten brainstormen)
Wie weet is mijn maxtor schijfje afgeschreven, dat zij dan zo. Hoe komt het dan dat ik niet gewoon via mijn samsung HD kan opstarten? Hiervoor starte ik vrijwel altijd op via mn samsung HD, Dat dit in dualboot gebeurde mag mijns inziens niet uitmaken.
Misschien te verhelpen met wat simpelle bios instellingen? Hoop egt dat iemand een idee heeft!

[ Voor 36% gewijzigd door xIngmarx op 31-12-2008 19:30 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Waar word hij niet herkent de hd's?

Andere bootschijf kiezen?

Met vista cd in recovery opstarten, en dan bootschijf opnieuw kiezen/koppelen(indien je deze anders hebt aangesloten)

Indien 1 schijf niet herkent word, kabels checken of je heb conflict met ander apparaat.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De MBR staat dan op de Maxtor waardoor je Samsung ook niet zal opstarten. ;) Dit is simpel te verhelpen door de Windows Repair Console te starten en even fixmbr en fixboot in te typen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 31-12-2008 20:08 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-02 17:29
uiteindelijk opgelost door de vista dvd erin te gooien. Helaas had ik alleen nog een illegale versie liggen waarin de repair console niet werkt.
Nu gewoon vista opnieuw geinstalleerd op de samsung schijf.

Ben nog wel geinteresseerd wat een MBR is. Maar dat kan ik vast zelf ook op google vinden ;)

In iedergeval bedankt!

/MBR gevonden :)
Deze kan dicht! :)

[ Voor 5% gewijzigd door xIngmarx op 02-01-2009 12:26 ]