scsi fout

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
na er laatst een scsi cd-rom speler erbij te hebben geplaatst werkt ie niet meer. we hebben al verschillende id's geprobeert maar hij wil maar niet booten, als ie net de hd en de cd-rom heeft gedetecteerd krijgen we de melding scsi bios is not installed, als we boot id (zoiets) op het id nummer van de hd schijf zetten boot ie wel maar dan krijg je stuk of tien keer dezelfde schijf als aparte schijf, en de raid controller doet het niet meer en de cdrom ook niet

wat kan dit in hemelsnaam zijn???

en de technische man van die computer winkel waar deze computer vandaan kwam had het over een of andere formule :? loopt die beste man in het rond te lullen of is het wel waar??

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je veel keren hetzelfde device ziet, dan heb je het SCSI-id van dat device op hetzelfde SCSI-id staan als van de controller.
Vaak zie je dat om te kunnen booten vanaf een SCSI-harddisk je SCSI-id daarvan op 0 moet staan, maar aangezien jij het over een boot-id hebt ga ik er vanuit dat je een geavanceerdere SCSI-controller hebt waarbij je dat kunt instellen.
Maar, nu komt er plotseling nog een RAID-controller tevoorschijn in het verhaal ?
Beschrijf even het hele systeem, dus welk moederbord, gebruik je ook IDE-poorten, wat voor SCSI-controllers zitten erin, welke SCSI-devices (graag complete type-nummers) en op welke SCSI-id's.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik weet niet precies wat voor spul erin zit, hij is namenlijk niet van mij. we hebben hem nu zover dat ie boot met cd-rom en hd. maar als die cd rom erbij zit is ie verschrikkelijk instabiel, zoals crashes bij het opstarten van windows (98)

ik weet wel dat het een adaptec controller is