Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SKYNET ADSL - Extreem trage snelheden op Linksys Gateway

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ok het verhaal:

Ik heb gisteren een linksys gateway gekocht/installed:

http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=8511573642B01

Nu ik heb internet maar alles "leek" mij traag. nu ik was al gaan zien op de linksys status page, daar staat correct de snelheid van de link aangegeven. 4.6Mbps up, 512kbps down.

Nu ik doe ook even een speedtest naar:
- Amsterdam
- Londen
- Mechelen

en overal haal ik maar een 360kbps up en 30-40 kbps down.

Nu ik weet dat er fluctuatie's zitten op de theoretische waarden en effectieve maar dit is wel beetje erg.

Dus ik ben naar de configuratie van de DSL verbinding gaan zien en wat internet opzoekwerk gedaan en hij blijkt goed te staan.

LLC - PPPoE - UBR QoS
Multimode als modulatie, metVPI 8 VCI 35

Dit werkt dus, ik heb connectie maar wel enorm traag. Ik heb al keer geprobeerd de encapsulatie om te zetten naar PPPoA (minder overhead) en dit werkt ook, maar maakt geen bal uit kwa snelheid.

Doe ik nu iets mis of is het tijd om een keer bij belgacom te gaan klagen? :)

Alvast bedankt voor alle info mensen !

Oh ter info:
Gisteren werkte alles nog op een getto ad-hoc netwerk (USB ADSL modem die werd doorgelinked via een Cross-cable naar andere PC die internet nodig had)

en toen bleek alles normaal te lopen van snelheid.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Drivers van je netwerkkaart updaten ?
Werkt het wel goed zonder de Linksys router er tussen ?
TCP Optimizer kan wellicht ook helpen

• Entity_Razer
Yippie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:14:
Drivers van je netwerkkaart updaten ?
Werkt het wel goed zonder de Linksys router er tussen ?
TCP Optimizer kan wellicht ook helpen
Zonder linksys ertussen heb ik volledige snelheid, met linksys valt de snelheid naar beneden.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Yippie
Raar, die 160N staat juist goed bekend.
Doe is een factory reset erop.

Voor de zekerheid, hoe heb je alles aangesloten ?
Neem aan dat je de USB modem van je ISP gebruikt, met daarachter de 160N als router.
Welke poort gebruik je dan van modem naar 160N om die met elkaar te verbinden ?

Zijn de pc's verbonden met kabel of draadloos( zo ja wat voor encrytie )

• Entity_Razer
Yippie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:35:
Raar, die 160N staat juist goed bekend.
Doe is een factory reset erop.

Voor de zekerheid, hoe heb je alles aangesloten ?
Neem aan dat je de USB modem van je ISP gebruikt, met daarachter de 160N als router.
Welke poort gebruik je dan van modem naar 160N om die met elkaar te verbinden ?

Zijn de pc's verbonden met kabel of draadloos( zo ja wat voor encrytie )
Linksys heeft on board Modem dus ik gebruik die. Momenteel staat mijn laptop aangesloten via een N connectie en mijn desktop via een gigabit certified cable & gigabit NIC.

Draadloos is WPA2/TKIP

• Yippie
Entity_Razer schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:38:
[...]

Linksys heeft on board Modem dus ik gebruik die. Momenteel staat mijn laptop aangesloten via een N connectie en mijn desktop via een gigabit certified cable & gigabit NIC.

Draadloos is WPA2/TKIP
ah ok, en zijn beide ( laptop via wifi & pc met kabel ) traag ?
Welke versie FW draait de 160N op ?

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 31-12-2008 14:51 ]

• Entity_Razer
Probleem lijkt opgelost...

Heb factory reset gedaan en alles gelijk terug ingegeven e n dat heeft het opgelost precies, heb ditkeer wel de instellingen manueel gedaan, ZONDER CD.

Wat me is opgevallen is dat MTU Size van 14xx naar 1500 is gesprongen, maar lijkt me zo raar dat dit ZO VEEL invloed op snelheid kan hebben.

Al de rest van de settings zijn nog identiek hetzelfde

EDIT:
Yippie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:50:
[...]
ah ok, en zijn beide ( laptop via wifi & pc met kabel ) traag ?
Alles was traag ja, zoals bovenaan staat, na factory reset en handmatig in te stellen doet hij het wel goed, maar raar maar waar, MTU Size is versprongen van 14xx naar 1500 afgerond

[ Voor 33% gewijzigd door Entity_Razer op 31-12-2008 14:51 ]

• Yippie
Entity_Razer schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:50:
Alles was traag ja, zoals bovenaan staat, na factory reset en handmatig in te stellen doet hij het wel goed, maar raar maar waar, MTU Size is versprongen van 14xx naar 1500 afgerond
Goed om te horen, en ja die MTU waarde scheelt veel.
Check nog even wat de setting ervan is, staat nu op Auto waarschijnlijk na de reset, misschien stond die daarvoor op manueel, of hard ingesteld op die 14xx waarde.
Pagina: 1