Ok het verhaal:
Ik heb gisteren een linksys gateway gekocht/installed:
http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=8511573642B01
Nu ik heb internet maar alles "leek" mij traag. nu ik was al gaan zien op de linksys status page, daar staat correct de snelheid van de link aangegeven. 4.6Mbps up, 512kbps down.
Nu ik doe ook even een speedtest naar:
- Amsterdam
- Londen
- Mechelen
en overal haal ik maar een 360kbps up en 30-40 kbps down.
Nu ik weet dat er fluctuatie's zitten op de theoretische waarden en effectieve maar dit is wel beetje erg.
Dus ik ben naar de configuratie van de DSL verbinding gaan zien en wat internet opzoekwerk gedaan en hij blijkt goed te staan.
LLC - PPPoE - UBR QoS
Multimode als modulatie, metVPI 8 VCI 35
Dit werkt dus, ik heb connectie maar wel enorm traag. Ik heb al keer geprobeerd de encapsulatie om te zetten naar PPPoA (minder overhead) en dit werkt ook, maar maakt geen bal uit kwa snelheid.
Doe ik nu iets mis of is het tijd om een keer bij belgacom te gaan klagen?
Alvast bedankt voor alle info mensen !
Oh ter info:
Gisteren werkte alles nog op een getto ad-hoc netwerk (USB ADSL modem die werd doorgelinked via een Cross-cable naar andere PC die internet nodig had)
en toen bleek alles normaal te lopen van snelheid.
Ik heb gisteren een linksys gateway gekocht/installed:
http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=8511573642B01
Nu ik heb internet maar alles "leek" mij traag. nu ik was al gaan zien op de linksys status page, daar staat correct de snelheid van de link aangegeven. 4.6Mbps up, 512kbps down.
Nu ik doe ook even een speedtest naar:
- Amsterdam
- Londen
- Mechelen
en overal haal ik maar een 360kbps up en 30-40 kbps down.
Nu ik weet dat er fluctuatie's zitten op de theoretische waarden en effectieve maar dit is wel beetje erg.
Dus ik ben naar de configuratie van de DSL verbinding gaan zien en wat internet opzoekwerk gedaan en hij blijkt goed te staan.
LLC - PPPoE - UBR QoS
Multimode als modulatie, metVPI 8 VCI 35
Dit werkt dus, ik heb connectie maar wel enorm traag. Ik heb al keer geprobeerd de encapsulatie om te zetten naar PPPoA (minder overhead) en dit werkt ook, maar maakt geen bal uit kwa snelheid.
Doe ik nu iets mis of is het tijd om een keer bij belgacom te gaan klagen?
Alvast bedankt voor alle info mensen !
Oh ter info:
Gisteren werkte alles nog op een getto ad-hoc netwerk (USB ADSL modem die werd doorgelinked via een Cross-cable naar andere PC die internet nodig had)
en toen bleek alles normaal te lopen van snelheid.
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy