Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Modbreak:Afgesplitst van [HDD] Microsoft Zune ervaringentopic- Deel 2

Mijn Zune is vannacht overleden. En het gekke is, heel veel Zunes zijn deze afgelopen nacht 31 december overleden! Ik krijg het laad scherm er nog wel voor, en de progressbar vult zich wel helemaal, maar daar houdt t ook op.

Echter is het bij heel veel Zunes aan de hand, kijk hier maar eens bij de reacties: http://onlydarksets.wordp.../hard-reset-for-the-zune/

Zijn er meer die het zelfde hebben?

edit: en na wat verder kijken blijkt het heel veel voor te komen, overal op fora worden vandaag meldingen gedaan van overleden zunes. Gaat hier allemaal om Zunes 30gig.
http://www.zunescene.mobi/forums/index.php?topic=43547.0
http://forums.zune.net/0/4/404037/ShowPost.aspx#404037

Er schijnt al een oplossing te zijn, maar daarvoor zou ik de Zune moeten openbreken om hem een "echte" hard reset te geven.

[ Voor 37% gewijzigd door een moderator op 31-12-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 18:46

ThunderNet

Flits!

Crap... ik lees het bericht.. kijk even, doe m'n zune aan.. En je raad het al.. Blijft hangen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Mijne blijft ook hangen

lees dit dan: http://www.zuneboards.com.../38114-zune-frozen-2.html
11 pagina's lang

en gizmodo: http://gizmodo.com/512131...ng-everywhere-all-at-once

wat een ramp dit...

[ Voor 31% gewijzigd door apNia op 31-12-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
ThunderNet schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:29:
Crap... ik lees het bericht.. kijk even, doe m'n zune aan.. En je raad het al.. Blijft hangen.
:D O-) Zo gaat het echt bij iedereen!

Hoop dat ze ze niet terug gaan roepen! Denk dat we dan nog wel wat problemen zullen krijgen? Omdat hij niet leverbaar hier is toch?

Edit: Dit zou de "fix" moeten zijn:
"Your zune will need a "hard reset."

To do this, use a small screwdriver to pop off the plastic shielding where the zune cable plugs into and remove the two screws on either side of the plug. Next pop the cover off and locate the battery plug at the top left corner of the zune, using your screw driver, pop the cable connection half way off, and do this to the other plug on the right side. Wait 3 seconds, then push down the right connector and then the left battery connecter. Your zune should start up immediately. Press the backing of the zune down (make sure headphone jack is aligned) and put the screws and cover back in place.

It's an easy process but if you're unsure don't attempt it if you think you'll screw it or something. :)"

Not pretty, but it might help those of you who have this problem.
Oh, dit hoort bij bovenstaande, wel zo leuk :P :
PLEASE READ

Right, if you do open up your zune to hard reset it, take heed
IT WORKS... BUT.. when you do it, turn off the clock in the options menu of the zune.
AND! DO NOT.. i repreat DO NOT try and Sync your zune with your PC, it will brick it again, and this time round the hard reset wont work!!!!

[ Voor 92% gewijzigd door heracles op 31-12-2008 14:18 . Reden: tekst bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

:) Heb net even met een IT pro kerel van microsoft nederland gebeld.. En zijn zune is nu ook stuk :P
Microsoft helpdesk helpen je niet verder omdat het geen in NL verkrijgbaar product is.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
ThunderNet schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:58:
:) Heb net even met een IT pro kerel van microsoft nederland gebeld.. En zijn zune is nu ook stuk :P
Microsoft helpdesk helpen je niet verder omdat het geen in NL verkrijgbaar product is.
Ik neem toch aan dat ze er wel een fix voor zullen geven? :P Beetje lullig als ze er niets aan doen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

heracles schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:58:
[...]

Ik neem toch aan dat ze er wel een fix voor zullen geven? :P Beetje lullig als ze er niets aan doen hè.
Wordt ik van op de hoogte gehouden als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
heracles schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:58:
[...]

Volgens mij is het euvel niet beperkt tot Nederlandse Zunes, dus een fix zal er wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

"Nederlandse Zunes", lollerskates!

Overigens heb ik geen zin het ding open te schroeven. Het lijkt me iets wat prima softwarematig moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

apNia schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:05:
"Nederlandse Zunes", lollerskates!
Naar Nederland geïmporteerde maar eigenlijk Amerikaans zijnde Zunes vond ik wat te lang :P
Overigens heb ik geen zin het ding open te schroeven. Het lijkt me iets wat prima softwarematig moet kunnen.
Lijkt mij ook, maar het is wel zo dat een Zune die totaal niet meer reageert moeilijk te fixen is dmv bijvoorbeeld een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

RoD schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:07:
[...]

Naar Nederland geïmporteerde maar eigenlijk Amerikaans zijnde Zunes vond ik wat te lang :P

[...]

Lijkt mij ook, maar het is wel zo dat een Zune die totaal niet meer reageert moeilijk te fixen is dmv bijvoorbeeld een firmware update.
De usb interface is weg.. :) Lijkt mij dat hij gewoon echt fucked is.Maargoed, even de reactie van MS afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ThunderNet schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:08:
[...]

De usb interface is weg.. :) Lijkt mij dat hij gewoon echt fucked is.Maargoed, even de reactie van MS afwachten :)
Daarom. Ik kan me goed voorstellen dat het een hardwarematige reset wordt op de een of andere manier. Maar inderdaad maar eens afwachten wat nou precies de oorzaak is. Wellicht dat zo'n vaag, massaal en spontaan probleem ook wel een simpele oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
RoD schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:11:
[...]

Daarom. Ik kan me goed voorstellen dat het een hardwarematige reset wordt op de een of andere manier. Maar inderdaad maar eens afwachten wat nou precies de oorzaak is. Wellicht dat zo'n vaag, massaal en spontaan probleem ook wel een simpele oplossing heeft.
Ben benieuwd wat hij morgen doet, als dit probleem echt gerelateerd is aan het schrikkeljaar/seconde :P.

[ Voor 0% gewijzigd door heracles op 31-12-2008 14:20 . Reden: *zoekt boeken Nederlandse grammatica nog maar eens op * ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58
Lees het bericht ook net op engadget en ja hoor, ook stuk. Hoop wel dat het softwarematig is op te lossen, liefst nog voor vrijdag want moet dan 3 uur in de trein zitten..... crap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58

Sebazzz

3dp

Klinkt als een Unix timestamp in een te klein datatype gepropt met dan een overflow? :P
Custom short ofzo die overflowed en dan de boel laat vastlopen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Sebazzz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:27:
Klinkt als een Unix timestamp in een te klein datatype gepropt met dan een overflow? :P
Custom short ofzo die overflowed en dan de boel laat vastlopen.
Niet dat ik er iets van snap, maar iet met "Unix" in de naam in een product van Microsoft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

het ding loopt niet op windows, daar kan je van uitgaan... zal vast wel idd iets unix embedded zijn ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

apNia schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:55:
het ding loopt niet op windows, daar kan je van uitgaan... zal vast wel idd iets unix embedded zijn ofzo
:) Zune draait op Windows CE met .Net compact framework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmmm heb m'n Zune al 3 maanden niet gebruikt... Ga nu even kijken... (en daarna naar de oplossing)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
CLB schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:03:
Hmmm heb m'n Zune al 3 maanden niet gebruikt... Ga nu even kijken... (en daarna naar de oplossing)
Dan heb je kans dat die van jou nog werkt omdat je mss oudere firmware hebt. Niet updaten naar de nieuwste firmware dan, voordat er een fix voor die firmware uitkomt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door heracles op 31-12-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ach hij mag ook best wel 'stuck' zijn ook... Heb dat ding inmiddels al 4 jaar ofzo...

Ik heb de enerlaatste firmware erop staan, met die eerste rits aan spelletjes...

* CLB kijkt even in z'n eBay-history EDIT: Nov-24-06 :+ Was de eerste op GoT / in NL die er een had

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 31-12-2008 17:10 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38
Zou ie morgen gewoon weer werken?
kan de teller opnieuw met dag nummer 1 (of 0) beginnen met tellen en komt dan niet boven de 365 uit zoals nu het geval is:)
zou wel een superbug zijn ...... heb je over 4 jaar pas weer last van (en welk MS product gaat nu 4 jaar mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe dan ook, het is een gigantische blunder natuurlijk. Ineens werken alle (of in ieder geval erg veel) Zunes niet meer. Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Ook al zou ie morgen wel weer ineens werken, dit is natuurlijk behoorlijk negatieve publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Status:

Customers with 30gb Zune devices may experience issues when booting their Zune hardware. We’re aware of the problem and are working to correct it. Sorry for the inconvenience, and thanks for your patience!
http://www.zune.net/en-US/support/default.htm

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lange leve

Version 3.0 (225)
Bootloader 435

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ser85h.jpg

Alleen m'n tijd is ietwat raar :+ ;) maar die staat nu weer normaal ingesteld :)
Maar ik koop in januari toch 'n nieuwe 80GB 'Original' Zune via eBay dus 't zou me aan m'n reet roesten als die kapot is :)

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 31-12-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Ik heb er ook last van!

Best wel ironisch, aangezien ik hem vandaag voor het eerst heb! :')
Had hem vandaag binnengekregen, doe hem aan, blijf maar wachten, typ het in op Google, en ja hoor, toevallig vandaag, 31-12-2008 begeven alle Zunes in de wereld het.

Wachten op een fix dan maar, hard reset kan ik wel doen, maar dan kan ik niet syncen, en er staat dus nog geen muziek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welcome to the social!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:21:
Hoe dan ook, het is een gigantische blunder natuurlijk. Ineens werken alle (of in ieder geval erg veel) Zunes niet meer. Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Ook al zou ie morgen wel weer ineens werken, dit is natuurlijk behoorlijk negatieve publiciteit.
Eerst BSODs op Windows, toen spontane RRODs op de Xbox360, en nu spontaan vallen alle Zunes uit...Wanneer gaat Vista :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Het schijnt zich min of meer zelf opgelost te hebben:
http://www.zune.net/en-us/support/zune30.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik was al aan het balen dat mijn zune stuk was. Ik gebruik hem dagelijks en ben er dik tevreden over. Maar gelukkig ging de speler vandaag weer netjes aan :)

Leuk zo'n schrikkeljaar-bug.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Inderdaad, de mijne werkt weer. Vraag me echt af wat de technische reden hiervan was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
Haha nog steeds CLB for the Win-dag! in je nick... Waar was dat ook alweer precies voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
Je had me geholpen met m'n Zune, geloof de software die destijds nog erg moeilijk te krijgen was. Mijn Zune kwam binnen zonder CD raargenoeg :)

Overigens had het issue inderdaad te maken met een klok bug, schrikkeljaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor nerds die caren om de source waar de bug in zat (zoals ik): Source code of the file containing the Zune bug

Kort samengevat door iemand op Digg:
Ouch.

For anyone who is wondering or just doesn't want to figure it out, Dec. 31 qualified as being greater than day 365 (obviously, because it was day 366) but it got caught where the program says to look at (days > 365). The problem is that there was no code for what to do if the day *equals* 366, only if days is *greater* than 366. So, there was no way to break out of the (days > 365) loop until today (day 367) when the program would reset days to 1, thereby breaking the loop.

Whoops. It's amazing what one bad "if" statement can do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik dacht dat het mijn schuld was omdat ik met nieuwjaar in Oostenrijk was op snowboard vakantie. Ik neem de Zune dan mee de berg op(waar het nogal erg koud is), dus ik dacht dat de Zune kapot was gegaan van de kou of zoiets dergelijks. Na verschillende keer de Zune opgeladen en weer gehangen te hebben deed ie het de volgende dag weer. Blijkt nu dus niet dankzij mij.

En ik al helemaal in paniek dat me Zune gestorven was, doet ie het volgende dag weer. (Ik heb tevens de 30gb versie)

Wat een grappige bug btw, 1 klein foutje zorgt ervoor dat je hele ding op hol slaat.
Pagina: 1