Toon posts:

8800 ultra blijft crashen bij overklok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wou mijn 8800 ultra overclocken voor gta 4, overclock met riva tuner en test met ati tool......
nu ging het eerst zonder enig probleem totdat elke keer na verloop van tijd ati tool (0.26) crasht, met de wel of niet verzenden melding :(
ik d8 dus even een kijken voor een betere versie van ati tool en ja hoor versie 0.27, halee dus direct gedownload en ik weer proberen :P :P
het ging even goed tot dat ik na 5 min in een keer iets anders mee maakte: het beeld bleef 2sec hangen, knipperde even en bleef weer hangen, knipperde weer even en daarna crashte mijn os :( :(
ik even op internet zoeken en vond iets over slecht ram geheugen.... ik had niet het nieuwste dus heb direct iets anders besteld(ocz platinum 1066mhz 2 X 2GB)......
en mijn gpu werd soms ook wel 80 grade dus heb even voor de ckerheid een ventilator voor naast mijn bed er op gericht(60 cm doorsnee) en alles was direct 25 graden kouder:P:P
ben vervolgens ook nog even in mijn bios geweest om de spanning van mijn nieuwe geheugen vast te zetten :)
en ik dacht nu niet weer met dat verdomde atitool testen, heb ik gta4 aan gezet en even gespeeld, vervolgens even minimaliseren en even de gpu snelheid met 5mhz verhogen om de 10 min......
dit verliep goed en ik had de klok van het gpu met 65mhz verhoogt, en ging dus verder met het memory...
dat verliep ook goed tot ik het ong. met 100 mhz had verhoogt en 5min heb gespeelt (temp. was prima 60 graden).... kwam het probleem met de freeze en het knipperen weer.... maar deze keer iets anders want na het knipperen crashte hij niet meer maar alleen het beeldscherm bleef hangen, ik hoorde op de achtergrond nog dingen gebeuren als ik op toetsen drukte :'(

mijn systeem is:
p5n32-e-sli
q9300
8800 ultra
550 watt psu
ocz platinum 2 X 2 gb 1066 mhz
250 gb hdd

ik ben nu echt ten einde raad dus alle hulp is wekom......

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Je zit gewoon tegen de max van je kaart aan, snap je ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
dit is nog lang niet het limit en ik krijg die rare crashes soms al na 40 mhz verhoging???

Here is the overclocking stats for the G80 ultra version :

Xtreview.com - > 703/2400 MHZ;
iXBT - > 682/2200 MHZ;
Anandtech - > 702/1728 MHZ (core only );
Bit-Tech - >665/1620/2280 MHZ;
FiringSquad - > 653/2402 MHZ;
HardOCP - > 670/2230 MHZ;
Guru 3d - > 690/1728/2500 MHZ;
ComputerBase.de - > 648/1620/2268 MHZ;
Hexus - > 660/2380 MHZ;
PCShow.net - > 720/2440 MHZ;
HKEPC - > 705/2450 MHZ.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 14:44 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:42:
dit is nog lang niet het limit en ik krijg die rare crashes soms al na 40 mhz verhoging???

Here is the overclocking stats for the G80 ultra version :

Xtreview.com - > 703/2400 MHZ;
iXBT - > 682/2200 MHZ;
Anandtech - > 702/1728 MHZ (core only );
Bit-Tech - >665/1620/2280 MHZ;
FiringSquad - > 653/2402 MHZ;
HardOCP - > 670/2230 MHZ;
Guru 3d - > 690/1728/2500 MHZ;
ComputerBase.de - > 648/1620/2268 MHZ;
Hexus - > 660/2380 MHZ;
PCShow.net - > 720/2440 MHZ;
HKEPC - > 705/2450 MHZ.
Niet elke kaart is hetzelfde, je kan simpelweg pech hebben gehad natuurlijk. Resultaten van anderen bieden daarom geen garantie voor je eigen overclock.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand iets anders te melden of lopen we allemaal haantje de voorste achterna....

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:51:
heeft niemand iets anders te melden of lopen we allemaal haantje de voorste achterna....
Je hebt toch binnen 2 uur na je topicstart al 2 heel logische antwoorden? Niet elke kaart is dezelfde, soms kan het zijn dat je pech hebt. Bovendien draait je kaart zonder overclock goed, dus je hebt gekregen waar je voor betaald hebt, alleen helaas voor jou zit er dus blijkbaar geen marge naar boven op.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier is inderdaad maar 1 conclusie uit te trekken. Je kaart zit al aan zijn max. Verder overclocken is niet mogelijk. Je kan een volt mod proberen maar dat zal niet veel schelen.

• Iska
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Jij hebt ook nog niks gezegd over enige voltage verhoging.. Net zoals CPU OC is dat op een gegeven moment nodig om je kaart stabiel te houden

-- All science is either physics or stamp collecting

Verwijderd

Topicstarter
ok jasper aan jou heb ik wat, ik ga het direct uitzoeken... heeft iemand trouwens zo een idee met hoeveel ik de kaart zal verhogen?? 0,05 of 0,1 volt??

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 15:45 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Voltmodden is een tricky business, je kaart zit gewoon tegen zijn limiet aan.
Nu kan je nog GTA4 Spelen, als het misgaat of je corrupt het bios dan ben je er ziek van.

En trust me, als jij door die voltmod er enkele tientallen mhz's meer uit kan halen,
je zal er bijna Niks van merken. GTAIV houd van véél videogeheugen, die paar mhz'jes meer maken geen donder uit en als het fout gaat heb je helemaal niks, wss kan je ook fluiten naar je garantie :')

• Iska
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Wie heeft het over voltmodden?? Je kan het voltage nog redelijk wat verhogen zonder een soldeerbout nodig te hebben hoor ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Jasper91 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:58:
Wie heeft het over voltmodden?? Je kan het voltage nog redelijk wat verhogen zonder een soldeerbout nodig te hebben hoor ;)
Haalde het door elkaar, sorry. bedoelde de niet soldeerbout versie ;)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Echter heeft het ophogen van de GPU-core en/of VRAM-spanning weinig effect bij de 8800 serie en zeker bij de ultra zitten de stock-snelheden redelijk dicht tegen de limiet aan. Zoek de 8800 OC topics maar eens door ... misschien dat je met betere koeling nog iets verder komt, maar verwacht geen wonderen; je moet ook een beetje geluk hebben met de kaart.

Zoals thijszor al zegt, het verhogen van je GPU en VRAM snelheid met (b.v.) 100MHz zal je in GTA geen merkbare performance-winst opleveren (weet ik uit ervaring). Je hebt mogelijk meer aan het tweaken van je GTA settings.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heeft daar niets mee te maken. Maar jij post een lijst met eerdere overclock resultaten en trekt daaruit de conclusie dat jou kaart niet aan zijn max zit. En die conclusie kun je dus niet trekken.

Ik denk inderdaad dat jou kaart gewoon zo ongeveer aan zijn limiet zit. Misschien kun je er nog een paar Mhz meer uit krijgen door het voltage te verhogen, maar daar zul je weinig van merken en je moet de temps dan heel goed in de gaten houden (tenminste ik neem aan dat je niet permanent een grote ventilator naast je pc wil hebben staan).

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 10:25

SECURITEH

Man of legend.

Dan geloof je het toch niet... het feit dat andere mensen een betere OC kunnen doen betekend nog niet dat die van jouw ook zo ver zou moeten komen, het komt allemaal op de kwaliteit van de chip aan.

Om een simpel persoonlijk voorbeeld aan te geven, mijn Q6600 krijg ik met ontzettende moeite stabiel op 3Ghz met 1.45V terwijl er zat voorbeelden op het net te vinden zijn van mensen die hun Q6600 op 3.6Ghz draaien met 1.4V...
Maar als je dit niet aan wil nemen adviseer ik je om een wat research te gaan doen in de richting van de kwaliteitsverschillen en de invloed van de plaats op de wafer van de CPU/GPU etc.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik heb je even een Nederlandse topic title gegeven, we zijn een Nederlands forum, dus dan mag ook alles wel in het Nederlands ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik mag zeggen dat ik toch wel enige ervaring heb met de 8800 Ultra's en zelfs de XFX, triple X versies. Van deze laatste heb ik er 4 'versleten'.
De triple X's zitten op hun grens, dat is een ding dat zeker is. In combinatie met andere opgeklokte onderdelen, gaven deze kaarten al vrij snel de brui eraan en zorgden voor een onstabiel systeem (Alternate heeft ze, uiteindelijk, niet voor niets uit hun assortiment gegooid...)
Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de 8800 Ultra versie (omdat ik, destijds, ook zoveel mogelijk 'bang for the buck' wilde hebben) en heb mij een Asus aangeschaft. Inmiddels heeft deze hulp gekregen van een eVGA broertje en SLI'en ze samen door het virtuele land. Waarom SLI? Omdat ik ook, net als jij (TS), zoveel mogelijk fps uit mijn systeem wilde halen.
Ik wil je 2 tips meegeven: cooling (die kan gewoon beter op de ultra-serie) en SLI (wil je meer 'Oomph' uit jouw systeem; kijk dan gewoon eens naar een leuke 2e hands 8800 ultra.... dat doet meer dan overklokken ;))

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• niekdejong
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 20:00
Ik heb dan wel niet een 8800GTX ultra, maar wel een 8800GTX van xfx :D . eerst standaard luchtkoeling redde ik max 625 stabiel. Toen heb ik waterkoeling aangeschaft ( mede voor mijn processor oc ;) ).
Nu zit ik op 690/1602/2020 ( core/shader/mem ). ik merk wel, dat als ik mijn fans op de radiator uitschakel, en de temperatuur dus laat oplopen, dat hij bij 60 graden an errors begint te geven qua "texture errors". bij 74 graden kapt men videokaart ermee, door een blue screen te geven. Hierdoor bevestig ik dus het verhaal wat MetalRush ook al duidelijk maakte, de koeling maakt dus zeker wel uit! :>

Verwijderd

Topicstarter
ok ik laat mijn videokaart nog even zo..... heb de gtx 280 superclockt besteld :P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:50

M2M

medicijnman

niemand heeft nog iets gevraagd over de psu. Wat voor een merk is je huidige voeding en als je het op de zijkant kunt lezen, wat is het maximale amperage op de eventueel verschillende lijnen?

offtopic:
nieuw geheugen kopen omdat je ergens op een forum iets hebt gelezen over ram geheugen dat de overklok van je videokaart tegenhoud?

edit: wat ik trouwens ook gemerkt heb is dat gta4 ook nogal een cpu-intensief verhaal is. Wil je iets OC-en, begin dan bij de processor. Dat gaat nog altijd gemakkelijker dan een videokaart, en de huidige intel processors zitten nog niet aan hun max. Videokaarten (met name GTX versies en Ultra versies) al wel.

[ Voor 31% gewijzigd door M2M op 07-01-2009 13:24 ]

-_-

Pagina: 1