Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word-document van een ander print naar verkeerde lade

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Wanneer een Word-document van iemand anders (via e-mail gekregen) wordt afgedrukt naar een printer die standaard lade 1 gebruikt (wit papier) komt deze uit lade 2 of de handinvoer. Dan blijkt dat bij Bestand - Pagina-instelling een andere lade dan de standaardlade of dan lade 1 ingesteld staat.

Het gaat over Word 2003 SP3 op Windows XP SP3.

Blijkbaar kan iemand anders bepalen op welk papier afgedrukt wordt. Volgens MS is dit standaard gedrag en blijkbaar "by design":
The printer settings are ignored when you print a Word document
This issue occurs because the Page Setup settings that you specify in your Word document override the settings that you specify in the printer driver properties.
Is er een mogelijkheid om ingekomen Word-documenten te resetten naar de standaardprinter en standaardpapierlade? Handmatig dit elke keer nakijken wanneer een document dat via e-mail binnenkomt moet worden afgedrukt is nogal veel werk namelijk.

Dit is een probleem dat raakvlakken heeft met dit probleem:
[word & hp] Papierladeselectie werkt niet vanuit Word

En dit:
printer lades

Maar eigenlijk is het probleem precies omgekeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door pinockio op 31-12-2008 12:57 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
Enorme schop want ik heb dit probleem dus ook en niemand schijnt er een oplossing voor te hebben. Als ik het microsoft linkje van de TS mag geloven is het upgraden naar 2007 ook geen oplossing.

Wat een drama. Alle word documenten die je via de mail krijgt aanpassen is toch geen optie?

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Verwijderd

Je kunt de Page Setup door middel van een macro aanpassen (d.m.v. het PageSetup object). Je zult die macro wel moeten runnen voordat je het document print.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Hahah... elke keer als ik hier een vraag stel ben ik zelf uiteindelijk degene die het antwoord moet geven, of het bestaat niet...

Het moet gewoon verboden worden in Word opties voor de printer te definiëren. Wie is daar überhaupt ooit mee begonnen trouwens?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.