Toon posts:

verbinding tussen linksys WMP54g en sitecom WL-160 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een paar dagen bezig om de verbinding tussen de netwerk-kaart van mijn nieuwe pc en mijn router voor elkaar te krijgen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, want ik weet het niet meer.

Mijn nieuwe pc heeft een WMP54g wireless kaart en draait op windows vista 64 bit. De router is een WL-160 van sitecom, die in verbinding staat met een kabelmodel van Ziggo. Als de beveiliging van de router uitstaat, dan zegt hij wel verbinding te maken, maar dan heeft hij geen internet en krijgt de pc ook geen goed IP adres. Als de beveiliging wel aanstaat dan krijg ik (ten onrechte) de foutmelding dat de sleutel niet klopt.

De netwerkkaart ziet de router wel, maar is niet in staat om verbinding te maken. De router lijkt op zich goed te werken: mijn oude pc kan zonder problemen verbinding maken. Ook als de ik de sitecom usb dongle van mijn oude pc overplug naar de nieuwe pc draait de verbinding prima.

Raar genoeg lijkt de linksys netwerk kaart ook te werken: het is geen probleem om verbinding te maken met de router van de buren :?

Dit heb ik verder nog geprobeerd:
-vista firewall uitzetten
-nieuwe netwerkdrijvers installeren (viel niet mee om een 64 bit driver te vinden)

mocht allemaal niet baten.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:24

allure

Titaan fase 2/3

krijgt de router wel een ip van ziggo toegewezen?
Staat DHCP aan op je router?

Verwijderd

Topicstarter
Deze instellingen staan in het configuratie schema van de router:

TCP/IP-configuratie
Verkregen IP Protocol Fixed IP
IP adres 192.168.0.1
Subnet masker 255.255.255.0
Standaard Gateway 192.168.0.1
DHCP Server Enabled
MAC adres 00:0c:f6:32:11:0e
WAN-configuratie
Verkregen IP Protocol DHCP
IP adres 94.211.35.97
Subnet masker 255.255.248.0
Standaard Gateway 94.211.32.1
MAC adres 00:19:5e:3c:a1:0a

Beantwoordt dat je vraag?

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Niclesse is mijn zwager en ben bij hem geweest voor dit probleem. Hij heeft een andere computer met een usb wifi adapter die wel verbinding heeft met zijn router en internet. Daarnaast kan hij met zijn nieuwe computer wel op het netwerk van zijn buurman. De router werkt dus goed met zijn oude usb adapter en zijn nieuwe computer werkt dus goed met het netwerk van zijn buurman.