• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
Afgelopen week heb ik voor mijn schoonmoeder een DVD+HDD recorder home theater set [LG HR 352sc] aangeschaft. Zij wou graag programma's op kunnen nemen en ook eenvoudig cd's afspelen in de huiskamer. De set is hier volgens de specificaties goed geschikt voor.

Echter is er een minpunt aan het apparaat, eenmaal aangezet maakt het een brom geluid (dus niet uit de speakers). Met of zonder DVD erin en spelend blijft het geluid en als je wat op gaat nemen op de HDD dan hoor je de hdd iets meer. Verder gaat het geluid weg als je de speler uit zet. Ik heb zelf het vermoeden dat het de HDD is die idled, er zit ook een klein fannetje achterop maar die hoor je niet.

Na wat zoeken via het forum kwam ik op niets uit. Via google kwam ik echter op verschillende reacties op fora en bij recensies waarbij allerlei merken ook als luidruchtig worden omschreven. Dit apparaat is dus zeker niet de enige.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring bij hun DVD+HDD recorder? Is het een standaard geluid waar je maar mee moet leren leven of moet ik de speler misschien met rubber proberen isoleren?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Een brommende transformator wellicht? Heb je al contact opgenomen met de fabrikant? ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Yonni
Nou, het lijkt me het meeste nog op de HDD die je hoort. Terug naar de winkel, de BCC, ben ik nog niet geweest. Die zullen allicht zeggen dat het een normaal iets is bij goedkope modellen en mij doorverwijzen naar een systeem van 500+ euro's.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met hetzelfde verschijnsel bij hun DVD+HDD recorder.

btw. heb ik 't wel in het goede sub-forum gezet? evt. move van het topic vind ik niet erg

//edit

Zojuist heb ik de recorder los gekoppeld en op de keukentafel neer gezet om nog eens goed te luisteren. Wat ik hoor is volgens mij een resonantie in de kast. Als ik op bepaalde plekken op de kast een beetje druk, dan hoor ik het al veel minder. Echter is het geluid nog steeds hinderlijk. Zelf zou ik 'm wel open kunnen schroeven en netjes kunnen maken maar dat is niet echt handig voor de garantie. Kortom, ik ga ermee terug naar de BCC.

[ Voor 33% gewijzigd door Yonni op 31-12-2008 14:27 ]

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 12:22
Dan is het waarschijnlijk OF een fan of de HD die zoemt of resoneert. Dat kan zelfs per model verschillen is mijn ervaring met een Lite-On. Het zijn soms inderdaad herrie dingen, jammer want stille componenten erin hangen is echt niet zo moeilijk. Ruilen voor een ander model / merk moet mogelijk zijn lijkt me.

• Yonni
Even een update, ik ben inmiddels naar de winkel terug geweest en daar een ander model van hetzelfde type ernaast gezet. Het geluid was duidelijk minder op dat apparaat en konden 'm omruilen. Deze nieuwe maakt eerder een zoemend geluid dan brommend/resonerend. Nu is het apparaat in de woonkamer niet eigenlijk niet meer te horen, zoals het ook hoort :).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27

ThunderNet

Flits!

FV -> LCD :)

FV is bedoeld voor het Filmen met een camera. Het maken van Film/Video verhaal en de apparatuur die daar voor benodigd is.
Daarom mag dit topic naar LCD, daar is het beter op z'n plaats.

[ Voor 88% gewijzigd door ThunderNet op 04-01-2009 12:59 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1