Aanbeveling nieuwe dvd brander..

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-02 21:48
Hallo,

Ik heb thuis een wat oudere pc, met een dual layer brander ( merk ASUS geloof ik weet het even niet uit me hoofd zal dit nog proberen aan te vullen ) deze word voornamelijk gebruikt voor het downloaden en branden van dingen. Deze is er een kleine 4 jaar geleden in gekomen als ik het me goed herinner.

Nu heb ik ook sinds kort een xbox360, en als ik daar voor back ups wil branden ( niks illegaals gewoon back ups van spellen die ik al heb, ik ben nou eenmaal zuinige op me discs ) merk ik toch dat dual layers branden niet helemaal lekker loopt, sommige lukken wel sommige lukken niet. Ik gebruik uitsluitend als merk verbatim maar toch zitten er ( in mijn ogen ) te veel uitvallers tussen. Aangezien dit nog al een prijzig grapje word als het elke keer mislukt ben ik maar eens even op zoek gegaan naar een nieuwe brander.

Wat raden jullie aan? Ik heb deze twee wel gezien:

Pioneer dvr-116d IDE bulk
Afbeeldingslocatie: http://www.opusshop.de/images/prod/PIDVR116D_300.jpg

Samsung SH-S223F/BEBE 22x bulk black SATA
Afbeeldingslocatie: http://www.opusshop.de/images/prod/SASH-S223F_300.jpg

Wil eigenlijk gewoon dat het branden lukt snelheid/prijs etc maken niet echt uit, brand zoieso het liefst zo langzaam mogelijk.

Alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timv37 op 31-12-2008 11:02 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01

_Apache_

For life.

Die dvd brandtechniek is zo doorgeëvolueerd dat het geen ene fluit meer uitmaakt of je merk a of b pakt ( als het maar a merk is ;) ). Voor 2 tientjes heb je een dvd brander, pak een mooie, de juiste kleur, aansluiting en gaan!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:48

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik ben het met bovenstaande eens. Er is tegenwoordig eigenlijk niet echt veel verschil meer. Ik ga dus gewoon voor de NECjes en let op of het SATA of IDE is, en dat is het zo wel een beetje. Dat was vroeger wel anders.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Gewoon een nemen, zijn allemaal goed. Dingen kosten ook geen drol meer, ik heb nog 300+ euro betaald.

• Timv37
Hmm dat wist ik verder niet! Denken jullie dat het echt niet uit maakt? Ik bedoel de investering is klein ( als je ziet wat dual layers kosten ) en de brander die ik nu gebruik is al behoorlijk op leeftijd ( +- 4 jaar ) Dus vandaar dat ik dan liever 2/3 tientjes investeer in een nieuwe dan dat me dual layers mislukken.

Samsung / NEC / Pioneer etc is er niet eentje die er een beetje boven uit steekt of iets?:)

[ Voor 12% gewijzigd door Timv37 op 31-12-2008 11:05 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:48

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Precies, koop gewoon eentje voor 20-30 euro en zie of het lukt, zou ik zeggen. Het verschil met +-4 jaar geleden en nu lijkt me groot genoeg. Maar al die merken van tegenwoordig zijn onderling niet al te verschillend meer. Het grootste verschil ligt meer in het feit van welke snelheden, of het duallayer brandt of niet, of het van die labelflash ofzo heeft, of het sata of ide is... etc. Dus in features.

Er is eigenlijk geen echt merk meer dat boven de andere uitsteekt. NEC is het meestvoorkomend, denk ik, en ik heb sinds een paar jaar ook alleen maar NECs gekocht en allemaal waren ze prima in orde. Het ligt meer aan het medium zelf of de kwaliteit goed is. Je kiest Verbatim, dus dat is al prima in orde.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01

_Apache_

For life.

Nee hoor, NEC, Pioneer Samsung voeren het peleton aan van goede spelers. Selecteer op die merken, pak de juiste kleur, juiste aansluiting ( sata/ide ) en koop hem. Het is een prima investering.

Je kan beter investeren in een systeem die de data goed en constant op hoge snelheid kan aanleveren dan een brander die niet goed is. De dvds die hier zijn mislukt gebeurde toen mijn HDD niet x.264 kon hercoder van en naar dezelfde hdd en dan met 18x ( ~22MB/s ) een schijfje volbranden.

Niet te lang over twijfelen, nergens voor nodig!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Timv37
Nou mensen harstikke bedankt voor de antwoorden, ik ga het denk ik maar gewoon proberen dan zoals jullie zeggen en dan zie ik wel waar het schip strand, hopelijk lukt het en kan ik ze een keer gebruiken zoals ze bedoelt zijn ipv als onderzetter of frisbee :)

Bedankt @ _Apache_ / Trinsec / JAHRASTAFARI

Dit kan gesloten worden!

• daan08
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Imho steekt Pioneer net iets uit boven de rest, maar het is een beetje afhankelijk van je leverancier. Die hebben meestal wel Samsung en NEC op voorraad en wat minder Pioneer. Pioneer DVR-216 is mijn tip. :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heb tijdenlang (Sony) NEC gehad, tot alle tevredenheid :) .. maar nu toch maar onlangs een nieuwe aangeschaft omdat ze gewoon geen drol kosten en alles op 16x wilde kunnen fikken. Helaas was op dat moment de LG het gangbare oem model wat ze te koop aanboden voor 3 tientjes ... helaas, want heb er nu toch al problemen mee gehad om een slechte DVD in te lezen om er een kopie van te maken. :( Mijn vriendin heeft er een recente Samsung brander in en die had er geen enkele moeite mee. Dus ik zou zeggen, vermijd iig LG drives. :N

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 21:03
bulldoze schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:20:
Imho steekt Pioneer net iets uit boven de rest, maar het is een beetje afhankelijk van je leverancier. Die hebben meestal wel Samsung en NEC op voorraad en wat minder Pioneer. Pioneer DVR-216 is mijn tip. :)
Wat is je onderbouwing hiervan?

Elk A merk brander heeft dezelfde technologie, Daarnaast kwa kosten zit alles in dezelfde prijsklasse.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Veel info over branders kun je vinden op www.cdfreaks.com.(ga naar het forum)

Dual layer gebruik ik nooit, omdat er altijd veel problemen mee zijn.
Met dvd testen kun je dit zien, ze zijn altijd slecht gebrand, en op de lange duur niet aan te bevelen.

Hoe je dvd's kunt testen, zie bovenstaande site, ga naar het forum, daar vind je een beschrijving hoe je dvd's kunt testen.
Testen van dvd's gaat zover ik weet met een liteon of plextor brander, dus persoonlijk zou ik een liteon kopen.

Branders en dvd's passen niet altijd bij elkaar, dus met testen zie je het meteen.
Met testen zie je dat je langzamer moet branden om kwaliteit hoog te houden, bijna altijd moet je op halve snelheid branden.
Je kan zien of een spindel dvd's de kwaliteit varieerd.
Je vermijd slechte kwaliteit dvd's, deze koop je dus niet meer.
Indien je nu zonder testen iets merkt met de dvd's, dus dat ze weigeren, dan is het mogelijk dat alles hiervoor ook slecht is, zeker om lang te bewaren.

Ik praat over dvd's die je lang wilt bewaren, dus dat de kwaliteiet hoog moet zijn.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Ik ben het er niet mee eens dat het niet uitmaakt. Je hebt verschillende fabrikanten van loopwerken en die loopwerken hebben verschillende eigenschappen en verschillen gewoon in kwaliteit. Ik werkte vroeger in een computerzaak en dat was toen de CD-branders net zo ver ontwikkeld waren als DVD-branders nu. Toen was het zo dat Aopen CD-branders volkomen bagger waren. Vielen snel uit en procudeerden slechte CD's. Lite-on was het meest all-round maar had ook wel uitval. LG was toentertijd kwalitatief het beste, die kreeg ik echt nooit terug. Niet alleen bij branders maakte het uit, ook met (DVD) lezers. LG was echt de beste lezer, die had nergens problemen mee. Ook voor audio CD's. Daarna kwam dan Lite-on en de rest. Die specifieke ervaringen zeggen natuurlijk weinig over hoe de verhoudingen nu liggen, maar ik wil er wel mee aangeven dat het merk/type gewoon WEL uitmaakt.

Laatstelijk heb ik voor iemand nog een eenvoudige PC gebouwd met de genoemde Samsung SH-S223F brander. Dat was dus een teleurstelling. Hoe hij brandt weet ik niet, maar het is iig al geen leeswonder, zelfs met CD's. Dat vind ik jammer. Ik ben niet de enige die dat opgevallen was, zie bijv. hier http://arstechnica.com/guides/buyer/guide-200809.ars/2

Ik snap dus niet waarom men zomaar beweert dat het niet (meer) uitmaakt. Dat is slechts een aanname. Zelf heb ik genoeg ervaringen die mij aanleiding geven om wel degelijk van te voren enig onderzoek te doen voor de aankoop van een optical.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

The Third Man

The Third Jellyfish

Het is ook meer het merk dat je kiest, de grote merken leveren constant goede exemplaren af, met name NEC, Plextor, Pioneer en LiteOn. Maar ook met een iets minder populair merk kan je geen rampenmodel meer krijgen in ieder geval. De kwaliteit van de media is wel nog steeds van belang.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

fckgw, je hebt helemaal gelijk er zit weldegelijk verschil in kwaliteit tussen verschillende branders. Het verstandigst is om gewoon reviews op te zoeken en zoals jan99999 al aangeeft eens het forum van CDfreaks in te duiken. Overigens zal ook in ons eigen forum wle het een en ander terug te vinden zijn.

Voor TS je kunt ook altijd in de Best Buy Guide kijken welke DVD branders daar gebruikt worden, over het algemeen staat er wel een onderbouwing bij en is er reeds over gediscuseerd in het forum.

Nog een kleien huishoudelijke mededeling voor de TS, je hoeft niet via een topic report te vragen om een topic op slot te zetten, wanneer je voldoende informatie of een antwoord hebt gekregen. Overigens is dit wel een onderwerp wat in eerste instantie geen eigen topic behoeft en zelf prima uit te zoeken is, maar ik heb het topic toch niet gesloten vanwege de reacties van personen die beweren dat het niet uitmaakt welke brander je koopt. Klaarblijkelijk is het wel goed dat er hier weer eens over gesproken wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ga voor de pioneer zou ik zeggen.
Die leverd wel de betere resultaten i.c.m. Dual Layers (helemaal voor de 360)

Overigens verbaas ik me wel over je opmerking dat je het liefst zo langzaam mogelijk brand.
Wil je graag langer wachten?

DVD's langzamer branden dan waarvoor ze geschikt zijn kan zelfs slechtere dvd's als resultaat hebben. Net als sneller branden overigens. Uiteindelijk blijft het een kwestie van zelf testen (PI/PO data controleren etc.) wil je echt weten welke snelheid het beste is. Maar langzamer is niet beter!

Ik brand trouwens Verbatim 2,4x DL+R (MKM001 dye) in mijn pioneers op 8x en ze hebben perfecte kwaliteit :)

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Recente Pioneer drives zouden volgens CDFreaks de beste resultaten geven met dual layer DVD's. Je kunt echter geen uitgebreide tests (PI/PO) doen met die drives.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
voor zover ik weet zijn niet alle branders even geschikt om schijfjes voor de xbox 360 te branden. en op de juiste sites is te vinden welke modellen het beste werken.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Daarom heb ik 2 branders, liteon om te testen, en een andere.
Indien 1 merk dvd bij een brander niet goed werkt dan brand ik met de ander.
De liteon is om te testen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat we nu reeds allemaal weer bij zijn en aangezien dit toch echt een geval reviews lezen is en de search gebruiken, gaat dit topic dicht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.