Toon posts:

Stroom Server valt uit na installeren updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Een vreemd probleem bij een Windows Server 2003.

Na het installeren van een aantal updates, valt de stroom van de server (meestal bij het inlogscherm) volledig uit. De server is "dood" voor een paar minuten, waarna hij weer opgestart kan worden, om later weer uit te vallen.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn of hoe ik de laatste updates zou kunnen verwijderen, wellicht ligt daar het probleem in?

Tnx alvast voor jullie hulp

Anelski

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01

Tazzios

..

als hij dood blijft voor een paar minuten zal je eerder problemen hebben met hardware.

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
Valt de stroom van de server alleen bij het installeren van updates uit of ook als je iets anders belastend doet. Ik heb het wel vaker meegemaakt namelijk, alleen valt de server dan ook uit bij andere taken waar de CPU belasting omhoog gaat.
Ik zou dus de temperatuur van je processor maar eens in de gaten houden (en de voltages van je voeding).

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:42
Dit lijkt me niet direct verwant aan je updates, maar meer aan falende hardware. Het zou overigens kunnen dat deze laatste updates je systeem op een bepaalde manier stressen, zodat de hardware faalt, maar zoiets blijft een probleem van de hardware (hoort niet uit te vallen onder zware load).

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk zijn een nieuw scherm en toetsenbord aan hardware vervangen. t Is wel zo dat het toetsenbord vooral raar doet: bv als ik de server in de veilige modus wil opstarten kan ik d.m.v. F8 toets in het keuzemenu komen, maar daarna doet het toetsenbord het niet meer... Zou hier het euvel in kunnen zitten?

Het zou natuurlijk wel kunnen dat ie door teveel belasting van de cpu ook doodvalt, maar dit is nog nooit eerder gebeurd. Daarvoor werkte alles prima...

NaliXL: hoe zou ik dan die updates kunnen verwijderen (om dit uit te sluiten), als ik de server niet zo lang draaiende kan houden.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:59:
Recentelijk zijn een nieuw scherm en toetsenbord aan hardware vervangen. t Is wel zo dat het toetsenbord vooral raar doet: bv als ik de server in de veilige modus wil opstarten kan ik d.m.v. F8 toets in het keuzemenu komen, maar daarna doet het toetsenbord het niet meer... Zou hier het euvel in kunnen zitten?

Het zou natuurlijk wel kunnen dat ie door teveel belasting van de cpu ook doodvalt, maar dit is nog nooit eerder gebeurd. Daarvoor werkte alles prima...

NaliXL: hoe zou ik dan die updates kunnen verwijderen (om dit uit te sluiten), als ik de server niet zo lang draaiende kan houden.
Pak een ander toestenbord, dan weet je het.

Vaak zijn uitvallen van server of de temperatuur van of het mobo of de cpu, of een falende voeding, dus even met een progje je temperatuur in de gaten houden, en kijken of alle fans in de server goed draaien.

Updates zijn te verwijderen in configuratiescherm-->Software-->vinkje aanzetten updates weergeven-->aanklikken en op verwijderen klikken.

[ Voor 5% gewijzigd door pennenlikker op 31-12-2008 12:58 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
ik zou de wijzigingen (dus niet alleen updates, maar ook de hardwarewijzigingen) stuk voor stuk terugdraaien en kijken wanneer je probleem opgelost is. Ik zou zelf beginnen met het toetsenbord, die geeft namelijk ook een onvoorspelbaar resultaat (ben je soms ook van PS/2 naar USB overgegaan?).

Probeer ook even via een andere server in het eventlog van de machine te kijken, misschien dat je nog een paar nuttige aanwijzingen daaruit kunt halen. Daarnaast ben ik wel benieuwd of het probleem zich ook voordoet met een LiveCD (weet je gelijk of het aan Windows ligt of niet).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:08:
ik zou de wijzigingen (dus niet alleen updates, maar ook de hardwarewijzigingen) stuk voor stuk terugdraaien en kijken wanneer je probleem opgelost is. Ik zou zelf beginnen met het toetsenbord, die geeft namelijk ook een onvoorspelbaar resultaat (ben je soms ook van PS/2 naar USB overgegaan?).

Probeer ook even via een andere server in het eventlog van de machine te kijken, misschien dat je nog een paar nuttige aanwijzingen daaruit kunt halen. Daarnaast ben ik wel benieuwd of het probleem zich ook voordoet met een LiveCD (weet je gelijk of het aan Windows ligt of niet).
Ga ik zeker proberen morgen! Dank voor de tips! hHebben jullie een goed programmatje voor me waarmee je de info over temperatuur en zo in de gaten kunt houden?

Beste wensen voor 2009 voor iedereen overigens! Dat het een heel mooi en vooral gezond jaar mag worden voor iedereen!

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:59:
[...]

Ga ik zeker proberen morgen! Dank voor de tips! hHebben jullie een goed programmatje voor me waarmee je de info over temperatuur en zo in de gaten kunt houden?
Je kunt bijvoorbeeld HWMonitor gebruiken, deze is gratis. Eventueel ook speedfan, maar mijn ervaring is dat deze nogal eens rare resultaten geeft.

Verwijderd

Topicstarter
op dezelfde vreemde manier als het probleem ontstond, is het ook opgelost.

Heb de HW Monitor gebruikt, maar die gaf niets vreemds aan... Heb vervolgens de server "opengemaakt" alle aansluitingen gecontroleerd en opnieuw aangesloten en de aanwezige stof afgenomen... (had uiteraard eerder moeten gebeuren)...

Vervolgens de server opgestart, de event viewer nagelopen die geen hele vreemde dingen aangaf.. af en toe een service die niet opstarte maar voor de rest geen gekke dingen...

De server loopt nu inmiddels al een uur of 4 zonder problemen. Althans, de remote server rol was uitgevallen waardoor de OWA en de verbinding van buitenaf niet mogelijk was, maar na het opnieuw configureren (dmv de wizard) doet alles het weer perfect...

Kan er echter nog steeds niet bij wat dan het probleem had kunnen zijn. Kan het me namelijk niet vorostellen dat het aan de aanwezigheid van de stof in de server gelegen heeft.

Anyway, iedereen hartstikke bedankt voor jullie input!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:46:
Kan er echter nog steeds niet bij wat dan het probleem had kunnen zijn. Kan het me namelijk niet voorstellen dat het aan de aanwezigheid van de stof in de server gelegen heeft.
O RLY? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1