Zes meter overbruggen met welk soort kabel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:51

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Topicstarter
Ik heb nu al enige tijd een Samsung LE32S81B en wil nu graag mijn laptop er op aansluiten. Dit heb ik enige tijd met een korte VGA-kabel gedaan en dit werkte perfect. Nu ik echter ca. 6 meter van de tv zit met mijn dockingstation zorgt de (lage kwaliteit) VGA-kabel toch voor enig onscherp beeld. Ik zal dus waarschijnlijk voor HDMI/DVI moeten gaan, of redt een duurdere VGA-kabel die afstand waarschijnlijk wel?
Nu heeft mijn laptop zelf een VGA en een HDMI aansluiting en het dockingstation DVI en VGA. Nu kan ik natuurlijk lekker makkelijk een HDMI-HDMI kabel kopen maar dan is de essentie van het dockingstation nogal weg. Aangezien de DVI poort van het dock hetzelfde beeldsignaal uitspuugt als de HDMI poort is deze natuurlijk ook nog een optie. Het probleem wat ik vervolgens hier weer tegenkom is dat ik geen geluid met het HDMI signaal kan meesturen, en ik dus wel graag het geluid vanuit de tv hoor. Naast de VGA-poort op de tv zit een mooie 3.5mm jack aansluting, maar die ontbreekt natuurlijk bij HDMI.
Is het misschien zelfs mogelijk een DVI-VGA kabel te leggen naar de tv of zal VGA altijd op deze afstand een zwak signaal geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik zou een kabel van minimaal 6 meter nemen.

Pak er gewoon een en ga los. En vga zal niet onderdoen en een digitale kabel zal ook niet misstaan.

[ Voor 53% gewijzigd door disjfa op 31-12-2008 02:06 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik had voor zon zelfde doel een 10m dvi-hdmi kabel gekocht voor 20 euro, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ging voor HDMI, altijd leuk. Wat maakt het nu uit of ge u docking station gebruikt of niet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:07:
Ik had voor zon zelfde doel een 10m dvi-hdmi kabel gekocht voor 20 euro, werkt perfect :)
Als ik het alleen daar bij houd dan moet dus het geluid via de computerboxen wat niet fijn is als je naar de tv kijkt ;)
Snake schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:08:
Ik ging voor HDMI, altijd leuk. Wat maakt het nu uit of ge u docking station gebruikt of niet?
Ik heb een docking station zodat ik mijn laptop in 1 klik aansluit op alle apparaten. Dat ik dus niet als ik thuiskom steeds stekkertjes kan gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Je schrijft toch dat je dock een dvi aansluiting heeft, dan doe je er toch een convertertje naar hdmi achter en dan een lange hdmi-hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
HammerT schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:25:
Je schrijft toch dat je dock een dvi aansluiting heeft, dan doe je er toch een convertertje naar hdmi achter en dan een lange hdmi-hdmi kabel?
Ja maar het probleem wat ik dan heb is dus dat het geluid niet wordt meegezonden. Sorry als ik wat onduidelijk ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
De meeste low-end Samsung LCD-TV's (wat die van jou volgens mij ook is) ondersteunen de native resolutie niet via HDMI, of je krijgt overscan-problemen. Je zit dus vast aan VGA. De oplossing is simpel, koop een goede dikke VGA-kabel met een ferrietblokje aan beide kanten. Perfect beeld is het resultaat. Hoeft niet zo duur te zijn, moet wel lukken voor €25 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik zou gewoon voor een zo kort mogelijke, fatsoenlijke VGA-kabel gaan (hoeft niet veel meer dan 10 euro te kosten) en dan doet het echt niet onder voor DVI / HDMI op een 32" televisie. Ik heb zelf mijn PC met een 15 meter lange VGA-kabel aangesloten op mijn 32" televisie en zie geen verschil met de 5 meter VGA-kabel (zelfde merk kabel maar korter) die ik in mijn vorige kamer gebruikte.

Als je toch denkt dat het beeld onscherp is neem je een HDMI kabel (geen dure kopen!), maar dan moet je 'm dus zelf telkens aansluiten en afkoppelen. Zul je zelf moeten kiezen.

edit: met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
Tegen dat overscanprobleem was een vriend van me ook al aangelopen met zijn zelfde model tv.
Heb het nu trouwens met deze kabel steeds getest en die gaf dus dat vage beeld. Als ik jullie zo hoor zal deze dus waarschijnlijk al een stuk uitmaken :)
En ik maar denken het goedkope/dure-kabel-het-maakt-niet-uit-verhaal te begrijpen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Die kabel die jij hebt getest zal zelfs slecht beeld geven bij een lengte van een meter, weet ik uit eigen ervaring. Een VGA-kabel kan niet dik genoeg zijn, zeker als er een flinke afstand overbrugd moet worden. Die tweede kabel lijkt me prima ja. Uit ervaring weet ik dat ferrietblokjes aan beide uiteindes van belang zijn, een kabel met maar aan 1 kant zo'n blokje zal ook voor wazig beeld zorgen.

[ Voor 30% gewijzigd door MarcoC op 31-12-2008 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:25
Het "goedkope/dure-kabel-het-maakt-niet-uit-verhaal" geldt voor digitale signalen (HDMI dus bijvoorbeeld), en niet voor analoge signalen (waaronder VGA valt).

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:31
-Tim- schreef op woensdag 31 december 2008 @ 03:02:
Tegen dat overscanprobleem was een vriend van me ook al aangelopen met zijn zelfde model tv.
Heb het nu trouwens met deze kabel steeds getest en die gaf dus dat vage beeld. Als ik jullie zo hoor zal deze dus waarschijnlijk al een stuk uitmaken :)
En ik maar denken het goedkope/dure-kabel-het-maakt-niet-uit-verhaal te begrijpen... ;)
Die tweede kabel is inderdaad al een stuk beter. Overigens, vergeet je niet de resolutie in te stellen op 1360x768? Als je kunt kiezen voor 1366x768 moet je die kiezen, dat is de echte native resolutie van je televisie.

En inderdaad zoals hierboven gezegd: bij digitale audio / video verbindingen heb je geen dure kabels nodig, de beeldkwaliteit is exact hetzelfde met die duurdere kabels. Bij analoge verbindingen zoals VGA is het wel zeer nuttig een fatsoenlijke kabel te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door FreddyFish op 31-12-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zelf heb ik mijn workstation in de ruimte hiernaast staan, alle kabels zijn met 5 meters verlengd, 2xDVI & 4xVGA, dit gaat prima. Voor resoluties boven de 1024x768 zou ik alleen wel DVI adviseren en geen VGA meer.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1