Tip: draadloze afstandsbediening voor iPod Touch/iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hi!

Na wat uitzoekwerk had ik gevonden dat er een draadloze afstandsbediening beschikbaar is die werkt met de iPod Touch/iPhone. Echter, er is een kleine aanpassing nodig om deze fysiek aan te kunnen sluiten op deze apparaten.

De afstandsbediening is de Griffin AirClick voor iPod mini, via eBay te krijgen voor nog geen 10 euro (inclusief verzenden uit de USA). Deze bedekt bij installatie de mini-jack uitgang op de iPod/iPhone. Wanneer je echter de behuizing een beetje uitsnijdt, is dat prima te verhelpen! Verder moet je een klein stukje van het bordje dat aan de connector zit afzagen, maar dat deel wordt toch niet gebruikt.

Alle functies die de afstandsbediening biedt (play/pause, rewind/forward, volume +/-) werken met de iPod Touch/iPhone (FW2.2). De afstandsbediening maakt gebruik van RF, dus je hoeft niet een zichtverbinding met de ontvanger te hebben. iPod/iPhone in je zak houden en toch kunnen bedienen!

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/Afb438s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/Afb437s.jpg

Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mooie tip, thanks.

Heb je trouwens ook getest op een iPhone (zie een touch in je foto)? Daar heb je het probleem van de minijack iig niet (die zit bovenop) maar wel dat die vaak over accessoires gaat mekkeren die niet officieel voor de iPhone bedoeld zijn.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik heb het zelf niet getest, maar op een ander forum gelezen dat de AirClick compatible is met de iPhone. Van de andere plek van de aansluiting wist ik inderdaad niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

OK, cool. Van welke handelaar heb je gekocht trouwens? Zo goedkoop als jij 'm had kan ik even niet vinden :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Het bedrijf waar ik 'm van heb gekocht bestaat niet meer zie ik :X
Prijzen liggen bij anderen nu op zo'n 14 euro inclusief verzenden: klik!