Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] abnormale installatie

Pagina: 1
Acties:

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:46
Ik had een tijdje geleden gemerkt dat mijn computer nogal traag was, dus vandaag ben ik nog maar eens een keer met een schone lei begonnen. Ik had vandaag ook al mijn nieuwe tweedehands (:9) videokaart aangekregen, dus dat kwam mooi uit.
Gewoon de installatie CD van Windows CD SP3 32bit boven gehaald en begonnen. Alles ging normaal tot op het deel van de installatie dat 39 minuten duurt (in theorie dan :P ): normaal vraagt hij voor je naam, computernaam, productcode, toetsenbord layout, ...
Deze keer vroeg hij niets :/
Hij installeerde gewoon verder, dus ik liet hem gewoon doen. Hierna moet hij opnieuw opstarten en normaal kom je dan op een scherm waardat je Windows kan registeren, accounts kan aanmaken, ...
Alleen deze keer vroeg hij weer niets...
Hij logde gewoon in op de Administator account.
In plaats van het normale windows XP thema met een blauwe taakbalk en een groene startknop heb ik de grijze Windows 95 taakbalk met de bijpassende grijze startknop. Dit is echter snel opgelost door het thema te veranderen.
Taal en toetsenbord layout stond op standaard op US, maar dat was gemakkelijk te wijzigen naar de Belgische layout.
Echter ik zat nog altijd op het Administrator account, dus heb ik een nieuwe account aangemaakt en me afgemeld als Administrator. Meteen na het scherm 'Uw instellingen worden opgeslagen' logde hij weer in als Administrator |:(
Dus ik weer naar gebruikersaccounts: mijn account stond er nog steeds. Voor de zekerheid 'gastaccount' geactiveerd en even de computer opnieuw opgestart, maar weer logde hij zonder iets te vragen in op de Administrator account.
De installatie werkte al altijd goed (en dan heb ik het over 10 tallen keren), dus voor de zekerheid nog eens opnieuw geformatteerd en geïnstalleerd. Het probleem blijft.

Tijdens het downloaden van de drivers van het moederbord kwam ik een recentere bios tegen, dus even geflashed, zonder resultaat (ik verwachtte ook geen resultaat).
Ondertussen even Windows Update aan het draaien, maar ik denk niet dat dat het gaat oplossen.

Specs:
AMD Athlon64 X2 5600+
Asus M2N SLI Deluxe
Zalman 500W voeding
Nvidia 9600 GT (hiervoor zat er een 7600 GS in)
2x 1GB TwinMOS pc6400 CL5

Bij de installatie van de 9600 GT eerder vandaag gaf hij eerst geen beeld (bios piepjes lang kort kort, wat een probleem aan de videokaart aanduid), maar na de kaart er eens uit te halen en er weer in te steken was het probleem opgelost. Ik kon ook netjes tot aan mijn bureaublad geraken en (na driver update) zonder problemen Folding@Home draaien (de oude client van mijn oude 7600 GS).

Google geeft geen relevante websites aan onder de zoekwoorden
windows XP na installatie administrator
windows XP na installatie administrator account
windows XP na installatie windows 95 thema
windows XP tijdens installatie geen instellingen

Tips, opmerkingen, suggesties, vragen over onduidelijkheden of missende informatie of whatever, alles is welkom :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Met een schone lei beginnen: Je hebt de harde schijf geformatteerd neem ik aan?
Is die Windows installatie cd origineel of heb je hem geslipstreamed?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Is je windows cd legaal btw? en niet zown aangepaste versie?

wat is nu eigenlijk je "probleem"?

ik zelf zou dit juist handig vindne, en gebruikers aanmaken is zo gepiept zelfde met thema

[ Voor 32% gewijzigd door korgakos op 30-12-2008 23:40 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Misschien een sysprepped schijfje?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Malantur
Ja volledig geformatteerd, niet snel formatteren.
Het is een gedownloade versie van SP3 (je weet wel, arme student enzo maar het is ook echt geen pretje om de beveiligingen te omzeilen).
De cd heeft altijd al gewerkt (zoals ik al zei 10 tallen keren gebruikt en op meerdere computers).

Het probleem is dat ik geen gebruikers account kan gebruiken (aanmaken wel, maar ik kan er niet op).
Dan was er ook nog het eenvoudig op te lossen probleem met het Windows 95 thema (maar dat is dus al oplost).

[ Voor 7% gewijzigd door Malantur op 31-12-2008 00:12 ]

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:32
tja daar heb je het al, downloaden van cd, volgens mij is gebruik van Warz nog steeds niet toegestaan hier. Maar ik denk dat je gewoon verkeerde cd gedownload hebt. een Unattended cd met een answerfile erop. dan vult die inderdaad zelf de land gegevens key en andere dingen in.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
LoL.. Je hebt een verkeerde CD gedownload ;)

Gewoon even je orginele SP2 cd er bij pakken en dan zelf SP3 slipstreamen voorkomt een hoop elende!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 08:42

jmk

OF je download TweakUiPowertoy (gratis,legaal) van Microsoft, en zet en autologon uit, nu kan je een andere gebruiker kiezen om mee op te starten.

Waarschijnlijk is er niets mis met de CD

Yippie kayak, other buckets!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:32
jmk schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:41:
OF je download TweakUiPowertoy (gratis,legaal) van Microsoft, en zet en autologon uit, nu kan je een andere gebruiker kiezen om mee op te starten.

Waarschijnlijk is er niets mis met de CD
Tijdens uitloggen+inloggen Shift toets ingedrukt houden, krijg je ook je inlog scherm.

• Malantur
To_Tall schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:37:
LoL.. Je hebt een verkeerde CD gedownload ;)
Ik herhaal het nog maar een keer: ik heb dezelfde cd al meerdere malen gebruikt en hij werkte perfect.
jmk schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:41:
Uitgeprobeerd en inderdaad dat was het.

Problemen zijn dus opgelost. Bedankt :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt een unattented SP3 cd.

Om in je eigen account te komen zonder 3rd party progsels:
code:
1
Start -> Uitvoeren -> control userpasswords2

Daar je eigen gebruikersnaam aanklikken na boven eerst het vinkje gezet te hebben om te selecteren, en na het slecteren van je eigen gebruikersnaam het vinkje bovenin weer weghalen en je wachtwoord invullen (leeglaten als je geen wachtwoord hebt) en vervolgens rebooten log je automatisch in op je eigen gebruikersaccount.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1