Toon posts:

One way telefoonsplitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje noob uitleg. Ik ben op zoek naar een splitter die een lijn in tweeen kan splitten. Echter een van de lijnen moet een afluisterlijn zijn, deze lijn moet alleen maar kunnen luisteren en niet spreken. Weet iemand waar ik dit kan halen of heeft iemand misschien voorbeelden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 22:36 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat valt niet in de splitter op te lossen. Dit moet je gewoon in de afluister telefoon oplossen. Het simpelste is om gewoon de microfoon van die telefoon uit te zetten/te slopen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling dat de gesprekken opgenomen worden.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm so .... je hebt geluid toch ? dan neem je het niet op

Iperf

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

ik zou gaan voor de oplossing van Janoz. Sloop de microfoon (of zet een schakelaar tussen de microfoondraad in de bestaande oude telefoon) uit het afluisterapparaat en klaar is kees.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:20:
ik zou gaan voor de oplossing van Janoz. Sloop de microfoon (of zet een schakelaar tussen de microfoondraad in de bestaande oude telefoon) uit het afluisterapparaat en klaar is kees.
Ik kan dus in principe de lijn splitten en dan uit een hoorn de microfoon slopen en klaar is kees?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je houd op die manier wel de lijn bezet, ik weet niet of dat een probleem is

Iperf

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien kun je http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18869 bestellen, kost weinig dus altijd de moeite waard.

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Ik heb zelf redelijk veel succes gehad met een 1:1 trafotje en een paar weerstanden en een condensator om het naar m'n versterker te sturen. Dat zal ook wel in het apparaatje van freakstar zitten gok ik (gezien de prijs).

Maar als het echt persé een telefoonaansluiting moet zijn, dan kan je ook nog een buffer-amplifier gebruiken die het signaal van de lijn 'oppikt' zonder het zelf te veel te vervormen en het dan naar een andere telefoonlijn doorstuurd. Het voordeel is dat zo'n ding er dan ook meteen voor zorgt dat geluid op de meeluisterlijn niet teruggekoppeld word op de afgeluisterde lijn. Maar dat is meer iets voor de electronica hobbyist.

Iets anders, sommige oude huiscentrales hebben ook dergelijke functies, maar ik kan je zo even geen productnaam geven waarbij dat kan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

GemengdeDrop schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:35:
Ik heb zelf redelijk veel succes gehad met een 1:1 trafotje en een paar weerstanden en een condensator om het naar m'n versterker te sturen. Dat zal ook wel in het apparaatje van freakstar zitten gok ik (gezien de prijs).

Maar als het echt persé een telefoonaansluiting moet zijn, dan kan je ook nog een buffer-amplifier gebruiken die het signaal van de lijn 'oppikt' zonder het zelf te veel te vervormen en het dan naar een andere telefoonlijn doorstuurd. Het voordeel is dat zo'n ding er dan ook meteen voor zorgt dat geluid op de meeluisterlijn niet teruggekoppeld word op de afgeluisterde lijn. Maar dat is meer iets voor de electronica hobbyist.

Iets anders, sommige oude huiscentrales hebben ook dergelijke functies, maar ik kan je zo even geen productnaam geven waarbij dat kan.
je weet dat de belspanning ~150 volt is ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:27:
je houd op die manier wel de lijn bezet, ik weet niet of dat een probleem is
Dat volg ik niet helemaal zou je dat uit kunnen leggen. Ik zie wel wat in de 'RJ11 Telephone Line Pass-Thru'. Ik neem aan dat deze niet 'de lijn bezet houdt'.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:52:
[...]

Dat volg ik niet helemaal zou je dat uit kunnen leggen. Ik zie wel wat in de 'RJ11 Telephone Line Pass-Thru'. Ik neem aan dat deze niet 'de lijn bezet houdt'.
hij refereerd naar de oplossing van janoz
Dat valt niet in de splitter op te lossen. Dit moet je gewoon in de afluister telefoon oplossen. Het simpelste is om gewoon de microfoon van die telefoon uit te zetten/te slopen.
een 2e telefoon dus, die is tijdens het luisten in opgenomen stand. hierdoor kun je nooit meer de lijn ophangen zonder beide telefoons neer te leggen

Iperf

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

fish schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:45:
je weet dat de belspanning ~150 volt is ?
Jah :) Maar daar zijn oplossing voor. Als je alles < 50 Hz weggooit kom je al een heel eind. En er zijn altijd nog systemen met relais enzo, notch filters, you name it. Voldoende hoge impedantie in serie, hup een paar diodes erover en wie maakt je wat 8)

ontopic: Zonder actieve electronica krijg je het nooit voor elkaar om die tweede telefoon aan dezelfde lijn te hangen zonder dat 'ie de lijn in opgenomen toestand houd. Misschien heb je geluk als je een echt heel oude telefoon in serie zet met een condensatortje, maar echt goed werken gaat het vast niet. Ik begrijp dat je persé een telefoon als afluisterdevice wilt hebben. Maar waarom eigenlijk, er is genoeg spul op de markt als je gewoon een line-signaal of koptelefoon signaal wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:58:

hij refereerd naar de oplossing van janoz
Dat snap ik wel maar kan iemand uitleggen waarom?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omdat er op dat moment een belasting van ongeveer 600 ohm (afhankelijk van je aansluitfactor) op de lijn gezet wordt en de centrale "ziet" dat er een opgenomen telefoon is.

zolang die weerstand zo laag is zal de centrale de lijn niet vrij kunnen geven voor inkomende gesprekken
en de beller zal ook geen nieuw nummer meer kunnen bellen

Iperf

Pagina: 1