Ubuntu 8.0.4 met Squirrelmail nederlandse taal werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik probeer nu al een tijd de nederlands taal in squirrelmail te gebruiken maar wat ik ook doe de taal blijft engels

De server

- Dell PowerEdge
- Ubuntu 8.0.4
- ISPconfig 2.2.27
- Squirrelmail gedownload en uitgepakt in een vhost
- Alle instellingen gedaan voor taal en imap / smtp

Wanneer ik nu inlog is alles engels, selecteer ik hierna dutch of german dan blijft hij engels. Pak ik de webmail installatie in en zet ik hem op de een debian 4 machine dan heb ik wel de nederlands taal. Ik mis dus blijkbaar iets in de ubuntu installatie wat er voor zorgt dat de nederlands taal niet werkt.

Ik heb de phpinfo van beide machine vergeleken maar ik kan niet vinden waarom het niet zou werken, De php onderdelen die ik volgens squirrel nodig heb voor andere talen zitten in PHP

Heeft iemand nog een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
apt-get install Roundcube-webmail ;)

Ik heb ook jaren squirrelmail gebruikt, maar roundcube is veel moderner en met de tijd mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En trager en gratis meer bugs en een stuk minder schaalbaar, en geen oplossing voor zijn probleem :)
Hoe heb je hem geinstalleerd? Uit je verhaal maak ik op dat je niet de normale packages gebruikt? Waarom niet? :) Staat er ook iets in logs ergens, en heeft squirrelmail schrijfrechten in de juiste directory's in /var?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Oké daar heb je een punt ;) Zo beter? :P

Ik lees op google dat je de betreffende locale moet genereren en dan apache moet herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 21:16
Dit probleem heb ik ook eens gehad, ik heb toen in de system locales ook de NL versies allemaal aangevinkt. Vervolgens gaat het systeem die locales genereren.

In debian kun je dit doen met het commando dpkg-reconfigure locales, ik denk dat het met Ubuntu ook moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vergeet niet om daarna apache opnieuw te starten, anders werken de gettext functies van php die door squirrelmail gebruikt nog steeds niet met de Nederlandse taalmodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=208145

vim /var/lib/locales/supported.d/local

nl_NL.ISO-8859-1 ISO-8859-1 <-- deze regel toevoegen
en_US.UTF-8 UTF-8

dpkg-reconfigure locales

/etc/init.d/apache2 restart

En inderdaad hij is nederlands, andere talen werken overigens nog niet. Dus dat zal gewooon een kwestie van toevoegen zijn. Ubuntu 8.0.4 LTS Server heeft standaard alleen UTF-8 EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
raymonvdm schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:09:
Ubuntu 8.0.4 LTS Server heeft standaard alleen UTF-8 EN
Nee, dat is wat je bij installatie hebt opgegeven! of is dat alleen bij Debian? :?
raymonvdm schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:09:
nl_NL.ISO-8859-1 ISO-8859-1 <-- deze regel toevoegen
Dat wil je toch niet? Waarom niet ook UTF-8?

[ Voor 35% gewijzigd door gertvdijk op 05-01-2009 12:54 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1