Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Normaal neem ik nooit mijn MP3 speler, Iriver IHP-120, mee met hardlopen, maar ik dacht laat ik hem toch maar eens meenemen. En dat heb ik geweten. Tijdens het lopen viel de MP3 speler uit mijn hand, en stuiterde hij twee of drie keer na.Gelukkig was het niet zo hoog, omdat hij eerst aan de oordopjes kabel bleef haken, dus ik gok dat hij een val van 0,5 meter heeft gemaakt. Aangezien ik hem al langer heb, 5-6 jaar denk ik, heeft hij al wel vaker zulke stootjes meegemaakt. Nadat ik hem oppakte, leek hij nog gewoon te werken. De muziek speelde gewoon door en niks leek er mis mee te zijn.

Pas na 15-20 minuten stopte de muziek ineens. Aangezien hij net opgeladen was, waren het niet de batterijen. Na hem opnieuw gestart te hebben drukte ik op play, maar niks gebeurde er. Na drie keer klikken, weer aan en uit zetten, werkte het nog steeds niet. De play klop is ook de aan knop, dus er was in iedergeval niks mis met de play knop.

Thuis aangekomen keek ik wat verder en heb ik direct alle functies getest. Ik viel me toen op dat de speler aangaf dat 0 MB vrij was, 0 liedjes erop stonden en 0 mapjes beschikbaar waren. Ik kon wel gewoon in het menu komen en configuraties/instellingen wijzigen. Blijkbaar heeft hij dus gewoon 15-20 minuten zitten spelen uit de cache en niet meer vanaf de speler.

Mijn eerste gedachte was dat misschien dat de HDD corrupted was geworden. De klap zou een belangrijk bestand gewijzigd kunnen hebben. Dus heb ik hem gekoppeld aan mijn laptop. Ik krijg wel het geluidje dat hij gekoppeld wordt en ontkoppeld, maar verder wordt niks. Er is niks te zien in Windows verkenner. Wel zegt de MP3 speler dat hij 'connected' is. Ook hier dus geen geluk.

Vervolgens heb ik nog een normale reset gedaan, maar ook dit hielp natuurlijk niet.

Vervolgens ben ik even gaan luisteren naar de HDD activiteit. Simpel gezegd, die was er niet. Normaal als je mijn MP3 speler opstart gaat een rood lampje branden (hdd lezen), maar die ging al in 1 seconde uit (normaal leest hij 20 sec) en hoor je niks ratelen of zoemen (wat normaal wel hoort). Dus totale stilte.

Enige wat ik zie is een melding 'check HDD connection' en 'check HDD' . Iets dus met de HDD blijkbaar, duh.

Aangezien ik niet zo handig ben met elektrisch spul, ben ik niet al te happig om hem open te schroeven en te kijken wat er aan de hand is.

Heeft iemand een idee wat het waarschijnlijk is? HDD gewoon stuk (al zou ik dan verwachten dat ik toch nog geratel zou horen oid) of kan het zijn dat een kabeltje los geschoten is of een verbinding stuk gegaan is? En is het dan verstandig om toch zelf eerst te kijken, voordat ik hem opstuur naar Iriver ter reperatie (of zelf een HDD vervang). Bijkomend nadeel is dat ik nog een tijdje in het buitenland zit en ik dus nu zonder muziek zit >_> .

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk eerst even of je de hd los van de behuizing aan kan sluiten

dan kun je kijken of de hd nog goed werkt (los van het het player gedeelte) of visa versa

Iperf

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

Je zal toch de speler even open moeten schroeven. Misschien is de kabel naar de HD losgeschoten en hoef je deze alleen maar even vast te zetten. Mocht dit niet helpen dan kun je proberen om de HD los te halen en op een computer aan te sluiten met een standaard verloopje als de schijf 2.5" is (en geen 1.8") Mocht je de schijf niet kunnen lezen dan is de schijf stuk en moet je deze vervangen. Mocht je de schijf dan wel kunnen lezen is de speler stuk en heb je pech.

Je kan de speler opsturen naar Iriver om deze gerepareerd te krijgen, echter ben je sneller en goedkoper uit als je een nieuwe speler koopt, de reparatieprijzen zijn belachelijk hoog (reken ook uurloon en verzending!) terwijl de huidige mp3 spelerprijzen erg laag liggen. Bijkomend voordeel is dat je dan ook weer garantie heb op een speler.

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Ik heb even wat schroevendraaiers / bit setje geleend van een vriend hier, maar die ging tot Torx T8 en ik heb een T5 nodig. Ik zal overmorgen even naar een elektronica winkel gaan, daar heb ik neem ik aan de grootste kans om van zulke schroevendraaiers te vinden?

Helaas heb ik hier ook alleen een laptop hier, dus de hdd (1,8") aansluiten op mijn laptop gaat ook wat lastig. Anders wordt het gewoon een maand wachten en thuis met een vriend wat knutselen.

Normaal gesproken als ik een 'normale' mp3 speler had, zou ik hem niet naar een dure reparatie opsturen. Helaas gaat het over de Iriver IHP-120, de beste MP3 speler ooit op de markt :'( . De enige MP3 speler die hier dicht bij in de buurt komt is iAudio X5 zover ik weet.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

Kun je dan niet via Ebay of marktplaats een Iriver IHP-120 kopen en deze naar jou op laten sturen? Of zit je in een 'risicoland' zoals bijvoorbeeld Nigeria en Italië?

7400 Wp op het dak

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
kijk even naar de aansluiting, foto'tje bijv.
Ik heb nog een 8gb schijfje liggen, van een MSI MP3 speler, schijf is goed maar speler overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in Zweden <3 , maar aangezien ik al over vier weken al weer terug ben koop ik iig hier nog niets. Ik ga vrijdag even zoeken naar een schroevendraaier. Ik had een Torx T5 nodig maar had alleen een T8 of groter >_> .

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 13:43
Je HD is gewoon kapot. Op Ebay worden nog talloze hardeschijven aangeboden voor je iriver H120. Ik heb van mijn H140 een H160 gemaakt. Zo zou jij een H130 kunnen maken (30GB HD)....Doe er dan ook meteen een nieuwe accu in als je de speler open hebt. 2200mAh geeft je ruim 25 uur muziek plezier. Da's nog eens fijn. Zet er daarna Rockbox op (www.rockbox.org) en je hebt de bruutste speler van de hele mp3-markt! _/-\o_

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
roelieboelie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:51:
Je HD is gewoon kapot. Op Ebay worden nog talloze hardeschijven aangeboden voor je iriver H120. Ik heb van mijn H140 een H160 gemaakt. Zo zou jij een H130 kunnen maken (30GB HD)....Doe er dan ook meteen een nieuwe accu in als je de speler open hebt. 2200mAh geeft je ruim 25 uur muziek plezier. Da's nog eens fijn. Zet er daarna Rockbox op (www.rockbox.org) en je hebt de bruutste speler van de hele mp3-markt! _/-\o_
Ik heb gisteren eindelijk een Torx T5 schroevendraaier gevonden en daarna direct even mijn MP3 speler opengemaakt. Ging makkelijker dan gedacht. Even de HDD een stukje uit de connector gehaald en opnieuw ingeplugged en hij werkte weer! Blijkbaar is hij inderdaad uit de connector geschoten door de val.

Geen kapotte HDD dus :) . In iedergeval bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1