Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 21:51
Hallo,

Vandaag heb ik een dualboot proberen te maken met Windows XP, op een PC waar Windows Vista al op staat.
Deze stappen heb ik ondernomen:
- Partitie maken in Windows Vista schijfbeheer/partitiebeheer
- RAID drivers in een Windows XP installatie geïntegreerd met nLite
- Windows XP geïnstalleerd, drivers erop gezet (videokaart, netwerk drivers etc.)

Daarna heb ik geprobeerd met EasyBCD een dualboot te maken. Het leek te werken, maar na het rebooten en het kiezen van "Windows XP" in het dualboot menu, krijg ik de melding dat het besturingssysteem ontbreekt. De reden heb ik (denk ik) al gevonden: Windows XP ziet de partitie als "H:/", en Windows Vista ziet het als "D:/" (die schijfletter heb ik ook toegewezen in partitiebeheer) .Nu kan ik dus niet meer in XP komen.

Zoals eerder al duidelijk was, heb ik een RAID opstelling (striped) van 2x 250GB.

Google leverde niks op, en de zoekfunctie op dit forum ook niet, dus zat er niks anders op dan een topic maken.

Kan dit nog opgelost worden?

Alvast Bedankt!

Mogen er nog verdere vragen zijn (o.a systeem specificaties), geef ik er graag antwoord op.
Alle besturingssystemen zijn legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 11:17
http://www.computertotaal...p-Multiboot-met-Vista.htm
Kijk hier eens naar. Vista bootpro bijvoorbeeld. Dat werkt wel. Eerst xp installeren en daarna Vista ook. Wat jij doet dus niet. ff googlelen en klaar.
Maar ja. Vista bootpro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat het een andere driveletter is, dat maakt niet uit verder.

@ elmertje:
Ik weet niet of Vistaboot Pro een oplossing is... 8 dollar betalen om een bootmanager te fixen :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco.
Vista later installeren is op het moment geen optie, en VistaBoot Pro werkt eveneens niet. Het is ook niet 8 dollar, omdat het eerst freeware was. En op sommige sites is 'ie nog gratis te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco.
Het is opgelost, de bestanden "NTDETECT.EXE" en "NTLDR" ontbraken in de root van de XP schijf. Ik heb ze uit de "i386" map gehaald van mijn XP installatie CD, en nu werkt de dualboot.