simpel laptopje

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik ben op zoek naar en simpele laptop, vind de minilaptops voor hun specs wat te duur vergeleken met de goedkope "gewone" laptops. Ik ben deze laptop tegengekomen: Acer eMachines G520-572G16MI voor 399 euro. Nou weet ik dat dit absoluut geen gamerslaptop is, maar wat voor soort oudere spellen zouden er goed op draaien met een Intel Celeron 2GHZ processor, 2GB werkgeheugen en een GMA 4500MHD 128mb videokaart?

En hoe zou dat zijn voor een Acer Aspire 7730ZG met een Intel Core 2 Duo 2GHZ, 3GB werkgeheugen en een Geforce 9300M GS videokaart? Te koop voor 565 euro.

Verwijderd

Ik zal de onderste nemen

De celly is traag en de gma 4500hd is een 8uni schaders cpu van intel
Deze zal directx10 aan kunnen maar zoal altijd bij intel zijn er geen drivers voor.
En blijft de onbourd directx 9 draaien.

Mijn acer is te vergelijken met die van jouw
amd x2 1,8ghz met nvidia 8400m waar redelijk mee te game is (zeg redelijk)

• averagegamer
De onderste is natuurlijk een stuk beter, maar nu nog buiten mijn budget. Als ik voor de andere laptop ga koop ik hem niet per se om mee te gamen, maar ik ben wel benieuwd wat voor soort games erop gespeeld kunnen worden en hoe zit dat met Photoshop?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
5 Januari bij de lidl, 399

ff op site kijken voor specs.

• averagegamer
Ik zie geen editoptie dus even een nieuwe post:

@suijkerbuijk: Ik wil niet vervelend doen, maar qua processor is de 7730ZG wel een stukje beter dan de jouwe en qua videokaart helemaal, zeker als je de 8400M G hebt.

• averagegamer
luccie schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:38:
5 Januari bij de lidl, 399

ff op site kijken voor specs.
Bedankt voor de tip! Die ziet er goed uit, de processor is beter, AMD Turion 64 X2 TL52 1.6 GHz, ook 2GB werkgeheugen en de ATI Mobility Radeon HD2600 met 256MB is volgens mij een behoorlijk goede videokaart, nog lang niet de top, maar volgens mij zelfs beter dan de Geforce 9300M GS van de duurdere Acer 7730ZG. Wat vinden jullie van deze laptop? Kan je er een beetje op photoshoppen en ook een beetje op gamen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kijk hiervoor benches tussen GPU's: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Maar een simpele laptop en willen gamen, gaat nooit samen...
Dus stel je in op patience, worms en carmageddon en wat die daarboven kan spelen is mooi meegenomen.

Tevens zijn zulke topicjes (helaas) niet meer toegestaan op GoT: Wat is er nu anders in CSL?

Succes!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-01 22:40
CLB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:46:
Kijk hiervoor benches tussen GPU's: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Maar een simpele laptop en willen gamen, gaat nooit samen...
Dus stel je in op patience, worms en carmageddon en wat die daarboven kan spelen is mooi meegenomen.

Tevens zijn zulke topicjes (helaas) niet meer toegestaan op GoT: Wat is er nu anders in CSL?

Succes!
Waarom reageer je er dan nog altijd op als het niet toegestaan is?

• averagegamer
Ik had deze vraag in een algemeen topic gesteld, maar daar werd gezegd dat ik er beter een apart topic voor kon openen, dus vandaar :)

Ik heb toch het idee dat je met een Core 2 Duo of AMD X2 van respectievelijk 2 of 1.6 GHZ, 2 of 3 GB werkgeheugen en een videokaart uit klasse 2 of 3 met scores van 3000 of zelfs 5000 in 3Dmark05 wel iets meer kan spelen dan Worms of Patience, natuurlijk niet Crysis in de hoogste instellingen, maar toch wel iets daartussen, of zit ik er dan heel ver naast?

• averagegamer
Bedankt voor de link, maar die site ken ik, gebruik alleen een ander overzicht ervan, waar meer info over de videokaarten bij staat.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tomino schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:48:
[...]
Waarom reageer je er dan nog altijd op als het niet toegestaan is?
Om hem te wijzen op het CSL-beleid ofzo? Sherlock :w

EDIT @ Hierboven: 3D Mark '05 is zwaar verouderd, dus daar zou ik niks uit opmaken :)
Op mijn laptopje met de specs die in m'n sig staan, speel ik net aan Crysis en die kostte 4x zoveel als die van de Lidl, dus zoals ik al zei: reken maar op de meest simpele games ooit en alles daarboven is mooi mooi mooi!

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 30-12-2008 21:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• averagegamer
CLB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:57:
[...]

Om hem te wijzen op het CSL-beleid ofzo? Sherlock :w

EDIT @ Hierboven: 3D Mark '05 is zwaar verouderd, dus daar zou ik niks uit opmaken :)
Op mijn laptopje met de specs die in m'n sig staan, speel ik net aan Crysis en die kostte 4x zoveel als die van de Lidl, dus zoals ik al zei: reken maar op de meest simpele games ooit en alles daarboven is mooi mooi mooi!
Ok, en is het slim om een laptop van het merk Targa te kopen? Zegt mij namelijk niks, maar ik ben dan ook geen kenner ;)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
Het is wat je slim vind.. Zoek op ervaringen van mensen die hun 'gear' bij de lidl kopen.. Ik heb 1 keer die fout gemaakt met medion van de Aldi. Eens en nooit meer ;)

Zoals meerdere keren vermeld is, voor dat geld moet je niet veel verwachten. De eerste config die je geeft bevat een celeron m die zwaar verouderd is en een onboard video chip geval die wat geheugen van je RAM afsnoept.. Zelf heb ik hier een iets tragere laptop voor office en i-net met daarin een Celeron m 1,73ghz en een intel X3100 (of zoals zij het graag noemen: XTREME 3100). Die videochip is zo traag als stont door een trechter. De X4500 zal niet veel beter zijn maar ik verwacht toch wel een stukje beter. Op mijn laptop kan een snel potje ET wolfenstein nog prima gespeeld worden (zwaaaaar verouderde kut-game, maar moet toch wat..) Je moet een beetje kijken naar low-res games.. Misschien een oude RTS verdwaald in de budgetbak van de lokale game-boer. Je bent erg beperkt met een onboard chip.

Mijn advies:
Spaar even door... Koop een laptop met een vlotte dualcore erin (geen pentium dualcore..) en een leuk videokaartje. Al is het maar een dedicated. Je krijgt namelijk later erg veel spijt omdat je laptop anders wel voldoende kracht heeft, maar de videochip gewoon zo ruk is dat je er amper wat mee kan. De 2e laptop die je aangeeft is een stap in de goede richting, maar persoonlijk zou ik nog even wat verder kijken naar misschien een T8100 met een 9500m gs ofzo ;)

één is geen, twee is één

• averagegamer
Maar dan heb je wel een laptop van 900 euro, zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven. Ik zoek een veel goedkopere laptop waar ik goed mee kan internetten en programma's als word etc mee kan draaien, Het zou fijn zijn als Photoshop CS4 er ook op draait en dat ik misschien de wat oudere games er aardig op kan spelen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat noem je een oudere game? Doom of zo? Je kan dit soort systeemvereisen toch zelf even uitpluizen?

Photoshop CS3 draait hier prima om mijn Athlon XP 2600+ met 2GB ram. Jouw Celeron zou dit ook moeten trekken. Maar zoals met alles, op een snellere pc draait het soepeler. Als ik jou was zou ik ook even doorsparen en voor een C2D kiezen, ook gezien het energieverbruik (accuduur).

Verwijderd

averagegamer schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:41:
Ik zie geen editoptie dus even een nieuwe post:

@suijkerbuijk: Ik wil niet vervelend doen, maar qua processor is de 7730ZG wel een stukje beter dan de jouwe en qua videokaart helemaal, zeker als je de 8400M G hebt.
ik zij vergelijkbaar
verder ik heb een 8400m-gs
acer zegt dat het een 8400g is maar die hebben maar 8uni schaders en ik heb er echt 16uni schaders tot mijn beschikking.

Verder inderdaad is zijn cpu sneller maar onder game zal het wel mee vallen met lowbudget gpu.

En ja ik kan unreal3 draaien op low\midde details op 1024\768
C&C 3 kan ik er ook op draaien zonder problemen.

Maar een lowbuget laptop met onbourd vga gaat dit toch echt niet redden .
Ook de amd 780igp aka ati hd3200 is slomer dan een losse vga kaart

Oke nog iets
de nvidia 9300m is het zelfde als mijn 8400m-gs waarvan de core is verkleint.
De prestatie zal ook wel vergelijkbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 00:53 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 17:46

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ook voor deze:

*Lees even in ons beleid waarom wij zulke requests niet toestaan: CSL Beleid

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1