[Flash/mp4] Streaming Video aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Hallo Allemaal,

Sinds kort ben ik bezig met mijn website in elkaar te zetten. Nu heb ik een collection (unlicensed) anime op mn PC staan die ik op mn webserver wil zetten.

Ik ben momenteel gehost met dot5hosting.com Schijfruimte is unlimited en BW ook (zeggen ze...). Als service bieden ze ook Real Audio en Real Video aan.

Mijn probleem is dit. Ik probeer HD video op mijn website te krijgen maar het lukt half. Als ik de Adobe Media Encoder gebruik om mijn video's naar F4V te converteren worden de files ontiegelijk groot. Rond de 500 mb voor 20 minuten terwijl de originele xvid of zelfs mp4 files rond de 200 mb zitten. De video's zijn 1280x720 en ik encode met VBR single pass met minimum 2kbps en max 9kbps. Zou het handig zijn als ik het met 2pass zou doen? Probleem is alleen dat het dan NOG langer duurt. Ongeveer een uur voor 20 minuten. Terwijl single pass 20 minuten duurt. Codec is btw h.264

Nu ben ik gaan experimenteren met mp4 en h.264. Ik gebruik Videora om mijn mkv files te converteren naar mp4. Dat werkt allemaal perfect en kwaliteit is ook weel goed. Maar als ik dit dan op mn server dump wil het gewoon niet streamen. Ik had gehoopt op progressive download maar de JW player die ik gebruik wacht tot het helemaal geladen is en dan speelt 'ie het pas af. Hetzelfde gebeurt met de quicktime player als ik het rechstreeks open.

Mijn hosting zegt van alles zoals dat ze totaal geen streaming ondersteunen en dat flv streaming niet werkt (terwijl het gewoon wel werkt...) Dus heb t3h interetZ helemaal afgezocht om antwoorden te vinden maar tevergeefs. Zou iemand misschien weten hoe ik mijn mp4 streaming aan de praat kan krijgen? Ik hoef niet dat seaking gedoe dat youtube ook heeft. Ik ben al blij als mn filmpje kan spelen nadat hij 3 procent geladen is ofzo. OF hoe ik goede kwaliteit 720p video kan krijgen dat niet zo uber groot is. Mag wel beetje groot zijn (lol) maar dan moet de kwaliteit ook wel in orde zijn. Ik snap dat encoding gedoe niet zo goed met dat upper field en lower field enzo.

Merci bokoe (jaja ik weet het...)

[ Voor 7% gewijzigd door Ortixx op 30-12-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Je weet wel het verschil tussen streamen en progressive download? Zie bijvoorbeeld hier, incl een seeking workaround voor mensen die geen streaming server hebben.

Ik vind het vreemd dat progressive download niet zou werken met JW Player. Heb je hun site/wiki/faq al goed nagekeken?

Encoding problemen lijken me hier verder los van staan.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Bozozo schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:11:
Je weet wel het verschil tussen streamen en progressive download? Zie bijvoorbeeld hier, incl een seeking workaround voor mensen die geen streaming server hebben.

Ik vind het vreemd dat progressive download niet zou werken met JW Player. Heb je hun site/wiki/faq al goed nagekeken?

Encoding problemen lijken me hier verder los van staan.
omg omg omg ik ben iets op het spoor! ik heb een sample mp4 file gedownload van de jw player server en dat werkt wel! Maar ik moest wel ff in de settings gaan van joomla jw player om de tag te veranderen. Want ik moest eerst de tag van de video's voor het uploaden veranderen naar m4v anders wou de jw player 'em niet lezen. nu heb ik wat dingen aangepast en het werkt! Zalig!