Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Hallo,

Ik heb nu een halve maand mijn iPhone 3G (uit België). Als ik buiten sta, krijg ik nooit het 'GPS-dingetje' op m'n scherm. Altijd de grote cirkel van de iPhone 2G. Na restore nog steeds geen signaal. Heeft iemand een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
welk gps-dingetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Waarschijnlijk het blauwe stipje op de goole maps, via de masten heb je een grote blauwe circel, met gps een stipje.

@TS, ook als je buiten staat? GPS ontvangst binnenshuis werkt vaak niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Ik bedoel inderdaad het blauwe stipje. Ook buiten geen ontvangst na ongeveer 2-3 minuten. Hoelang duurt het normaal voordat er gps-verbinding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn Asus deed daar wel 5 minuten over, maar als het goed is heeft iPhone A-GPS en zou ie veel sneller moeten zijn. Probeer het eens een minuut of 7 voor de zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Ik zal het morgen dan even wat langer proberen ;) Ik heb het voor de 1e restore al een keer ongeveer een kwartier geprobeerd, geen signaal. Maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij werkt het in principe meteen. Lijkt mij dus sterk dat je zo lang moet wachten voordat er een GPS signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:16:
Bij werkt het in principe meteen. Lijkt mij dus sterk dat je zo lang moet wachten voordat er een GPS signaal is.
Ik heb ook meestal een fix tussen de 20-60 seconden. Maar om het echt uit te sluiten, dat het aan de omgeving ligt. Kun je het beste proberen op een open veld/vlakte, waar er geen obstakels zijn zoals bomen, hoge gebouwen etc. Op zich zou het ook onder minder optimale omstandigheden moeten werken, maar zo kun je het iig testen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Dutch_Razor schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:51:
Mijn Asus deed daar wel 5 minuten over, maar als het goed is heeft iPhone A-GPS en zou ie veel sneller moeten zijn. Probeer het eens een minuut of 7 voor de zekerheid ;)
Buiten heb ik eigenlijk altijd binnen 10 sec een fix... dus 7 min lijkt me wel erg overdreven.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Enorme kick. Ik heb ook een vraag hierover. Ik heb ook een iphone 3GS, helaas kan die nu alleen nog dienst doen als Ipod. Ik zat ook even met google maps te klooien, maar hij kan helemaal geen fix krijgen over mijn locatie (wel binnen trouwens). Doet de GPS het nog niet goed wegens een nog missende telefoonverbinding?
Het kompas heeft trouwens wel een fix, want die geeft netjes aan waar het noorden is, ik weet echter niet of die een fix krijgt door de GPS?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik heb sinds kort problemen met de GPS ontvangst. Ik krijg wel een fix maar een paar seconden daarna weer niet, en een paar seconden later weer wel etc. Dit is zowel in de auto als onder open hemel. Heb al geprobeerd de iPhone (3G 16GB) te restoren, Netwerkinstellingen te herstellen, maar niets heeft tot op heden geholpen. Iemand bekend met dit probleem? Of nog beter, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb dit vandaag gefixed (op mijn 3GS) met een simpele oplossing wat ik ergens uit een forum heb gepikt. Het werkt super en direct! Niks restoren of netwerk instellingen wissen, gewoon de gps cache leeg maken.

Voorwaarde is wel dat je iphone gejailbreakt is!
Voor dat je begint even de auto-lock in je instellingen op 'nooit' zetten. Indien je apparaat lockt, dan verlies je je SSH connectie.. (ik wel iig ;))

Stap 1: Inloggen met SSH
Om met SSH in te loggen heb ik openssh door saurik (cydia/rock) geïnstalleerd. Daarna even Rock opstarten (geen idee of cydia dit ook doet) om je root password te wijzigen. Je kan het ook zo laten, dan is het wachtwoord alpine. Op windows heb ik de ssh client Putty gebruikt en dan hoef je alleen root@192.(blabla) in te vullen en even te wachten :)

Stap 2: Ben je ingelogd dan geef je eerst het command:
code:
1
killall -9 locationd

Het kan zijn dat er een foutmelding komt, dat maakt niet uit.

Stap 3: Het volgende command intikken en op enter rammen:
code:
1
rm -rf /var/root/Library/Caches/locationd

Stap 4: Navigeren met die banaan! (zelf heb ik openssh er weer afgegooid).

Van de orginele poster:
1. Go back to the home screen.
2. Open Terminal or establish a SSH connection. Note that these commands are case sensitive (capitalization matters). If you're using Terminal, you need to log in as root to run these commands. To log in as root type 'su' and enter the root password 'alpine' when it asks.
3. Type the following, it will terminate the locationd process (the process will restart next time your iPhone uses the GPS):
killall -9 locationd
If the above command says no matching processes found, that just means locationd isn't currently running and you can continue to the next step.
4. Type the following, it will delete the GPS cache (don't worry about deleting the cache, it'll rebuild itself next time your iPhone uses the GPS):
5. Open Maps, your GPS should be working now.

So to reiterate the commands:

killall -9 locationd
Ik durf te wedden dat dit voor iedereen het probleem oplost!
Succes

[ Voor 14% gewijzigd door guanche op 26-03-2010 16:44 ]

Pagina: 1