Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Ik heb sinds een jaar (ongeveer) een lcd tv van Philips, geweldig ding. Echter sinds een week treed er een apart iets op.

Het lijkt alsof er scnalines door het beeld heen komen. Deze "ruis" laat zichzelf zien bij het kijken van een dvd, het spelen van de Wii. Maar niet bij analoge televisie en/of digitale televisie.

Alle bekabeling zit naar behoren aangesloten, dus mijn inzien kan het daar niet aan liggen.

Hier onder een x aantal afbeeldingen ter verduidelijking van mijn probleem.

Met de dvd speler
http://i39.tinypic.com/2vxqdk2.jpg
http://i41.tinypic.com/axkkx.jpg
http://i42.tinypic.com/6fz0ub.jpg
http://i40.tinypic.com/2h81out.jpg

Met de Wii
http://i42.tinypic.com/2lvg37s.jpg
http://i41.tinypic.com/1h9d8y.jpg
http://i43.tinypic.com/2psrs4h.jpg

Vervolgens, heb ik nieuwe scartkabels gekocht (nu van een wat beter merk) en de ruis bij de dvdspeler is daadwerkelijk verholpen. Ik controleerde ook even of het digitale kanaal geen ruis vertoonde en gelukkig was dit niet het geval.

Helemaal in mijn nopjes deed ik de Wii aan om te controleren of de ruis hier ook weg was... dit was niet het geval. Nu dacht ik dat het aan de component kabel van de Wii zou kunnen liggen, dus deze had ik vervangen voor een scart kabel en deze aan de zijkant van mijn tv aangesloten.

Volledig in de veronderstelling dat het aan de Wii zou liggen heb ik de Wii op een andere tv aangesloten in mijn huis. Wat bleek... de Wii deed het daar zonder ruis door het beeld.

Het kan dus (in mijn optiek) niet aan de Wii liggen. Waar ligt het dan aan? Aan de tv? Krijgt de Wii beneden onvoldoende stroom c.q. spanning?

Iemand een idee?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Iets wat behoorlijk aan het storen is op je kabels. Je hebt nu al wat kabels vervangen door beter afgeschermde behalve die van de Wii. Je kunt nu 2 dingen doen: 1, Opsporen wat die storing veroorzaakt of 2, die Wii kabel ook nog eens proberen te vervangen door een beter afgeschermde. Ik zou optie 1 onderzoeken.

Die storing kan door alles veroorzaakt worden, misschien veel kabels door een gootje e.d. Of misschien iets wat stoort op je stroomnet, maar dat lijkt me sterk.

[ Voor 23% gewijzigd door KneppaH op 30-12-2008 17:46 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
KneppaH schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:42:
Iets wat behoorlijk aan het storen is op je kabels. Je hebt nu al wat kabels vervangen door beter afgeschermde behalve die van de Wii. Je kunt nu 2 dingen doen: 1, Opsporen wat die storing veroorzaakt of 2, die Wii kabel ook nog eens proberen te vervangen door een beter afgeschermde. Ik zou optie 1 onderzoeken.

Die storing kan door alles veroorzaakt worden, misschien veel kabels door een gootje e.d. Of misschien iets wat stoort op je stroomnet, maar dat lijkt me sterk.
De compenent kabel van de Wii als de SCART kabel van de Wii zijn beide niet door een gootje gelegd. En toch leverde beide die ruis op.

Op die andere televisie had ik ook de SCART aansluiten gebruikt en toen had ik dus geen storing.

Terwijl die kabel in beide gevallen gewoon loshing (naast de televisie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treed het altijd op? Of alleen maar soms ...
Lijkt een probleem van elektriche aarding te kunnen zijn; niet noodzakelijk van TV/Wii/DVD maar eventueel van een ander huishoudtoestel.
Onlangs nog een nieuw elektrisch aparaat aangesloten ? Of een verplaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:54:
Treed het altijd op? Of alleen maar soms ...
Lijkt een probleem van elektriche aarding te kunnen zijn; niet noodzakelijk van TV/Wii/DVD maar eventueel van een ander huishoudtoestel.
Onlangs nog een nieuw elektrisch aparaat aangesloten ? Of een verplaatst ?
Nee de opstelling van de tv (en alles wat daarbij hoort) staat al een tijdje in zijn huidige positie.
Het probleem is pas recentelijk gekomen en houd sindsdien continu aan. (Met de Wii dan in ieder geval, de DVD speler is nu "ruisvrij")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Een nieuwjaarsschopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Probeer de COAX kabel eens uit je TV te halen (of uit je TV decoder, als je die hebt. Het gaat erom dat de COAX geen contact meer heeft met de TV), en kijk even of je dan nogsteeds storing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Andere spullen die storen (desnoods bij de buren?)

- GSM (vaak ritmische storing)
- DECT Toestel
- Router aan de andere kant van de muur

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:47:
Probeer de COAX kabel eens uit je TV te halen (of uit je TV decoder, als je die hebt. Het gaat erom dat de COAX geen contact meer heeft met de TV), en kijk even of je dan nogsteeds storing hebt.
Ik heb dat gedaan en de storing bleef gewoon. Wel viel mij op dat toen ik de Wii uit deed (en ik hem nog wel op het kanaal liet staan - Ext.3- ) dat er een paars/roze knipperend beeld tevoorschijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Even een korte update,

Ik heb daarnet de nieuwste firmware van mijn tv erop geplaatst en de strepen blijven bij de Wii gewoon tevoorschijn komen. Ik weet echt niet meer waardoor het nu komt? :(

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als eerste dacht ik gewoon aan een aardlus, meestal wordt dit veroorzaakt door de coax kabel vanuit je kabel-tv aansluiting.
Die heb je al losgehad, dus dat was het niet. (TV _en_ Radio losmaken, als je dat niet had geprobeerd, nog een keer doen...)

Het is een vorm van inteferentie (duh), dus als ik jouw was en bovenstaande bied geen solaas de volgende stappen ondernemen:
Zorg dat er geen draadloze apparaatjes in de buurt van je TV staan (Wifi, Dect telefoon, draadloze video verbindingen, GSM, noem maar op.)
TV geheel loskoppelen van ALLES.
Alleen stekker in het stopcontact, en aanzetten op Ext 3, het kanaal van de Wii.
Wat zie je?
Dan alleen de Wii aansluiten, en die nog niet in het stopcontact doen. Verder dus geen andere verbindingen, als alleen die scart kabel tussen Wii en TV.
Wat zie je nu?
Dan de stekker van de Wii erin en aanzetten.
Wat zie je dan?

Als je op dit moment nog storingsvrij bent, ga je 1 voor 1 je overige apparatuur aansluiten, net zolang tot de storing weer optreed. En dat resultaat, dat zien we dan wel weer hier en dan borduren we verder.

Edit:
Doet Wii het met dezelfde scart kabel op een andere TV wel goed?

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 13-01-2009 19:24 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellerophon schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:12:
Even een korte update,

Ik heb daarnet de nieuwste firmware van mijn tv erop geplaatst en de strepen blijven bij de Wii gewoon tevoorschijn komen. Ik weet echt niet meer waardoor het nu komt? :(

Iemand nog een idee?
Heb je de wii met component dus blauw-groen-rood-wit-rode kabel aangesloten of met composiet? rood-wit-gele kabel,of met een scart kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem eens contact op met de zaak waar je hem gekocht hebt? Weet niet wat de garantie op Philips tegenwoordig is? 1 of 2 jaar?

Ondertussen: sleep de tv eens naar een andere kamer/locatie en ga daar alle randapparatuur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Misschien helpt dit:

http://www.dumpert.nl/med..._repareren_doe_je_zo.html

;)

sorry kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:22:
Als eerste dacht ik gewoon aan een aardlus, meestal wordt dit veroorzaakt door de coax kabel vanuit je kabel-tv aansluiting.
Die heb je al losgehad, dus dat was het niet. (TV _en_ Radio losmaken, als je dat niet had geprobeerd, nog een keer doen...)

Het is een vorm van inteferentie (duh), dus als ik jouw was en bovenstaande bied geen solaas de volgende stappen ondernemen:
Zorg dat er geen draadloze apparaatjes in de buurt van je TV staan (Wifi, Dect telefoon, draadloze video verbindingen, GSM, noem maar op.)
TV geheel loskoppelen van ALLES.
Alleen stekker in het stopcontact, en aanzetten op Ext 3, het kanaal van de Wii.
Wat zie je?
Dan alleen de Wii aansluiten, en die nog niet in het stopcontact doen. Verder dus geen andere verbindingen, als alleen die scart kabel tussen Wii en TV.
Wat zie je nu?
Dan de stekker van de Wii erin en aanzetten.
Wat zie je dan?

Als je op dit moment nog storingsvrij bent, ga je 1 voor 1 je overige apparatuur aansluiten, net zolang tot de storing weer optreed. En dat resultaat, dat zien we dan wel weer hier en dan borduren we verder.

Edit:
Doet Wii het met dezelfde scart kabel op een andere TV wel goed?
De Wii doet het met dezelfde scart kabel op een andere tv goed ja

Maar ik zal je punten is proberen.
Er zitten echter geen storende aparaten in de buurt.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:30:
[...]

Heb je de wii met component dus blauw-groen-rood-wit-rode kabel aangesloten of met composiet? rood-wit-gele kabel,of met een scart kabel?
Scart en component getracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Ja, waren we weer...
Ik heb nog geen nieuwe stekkerdoos gekocht (misschien ligt het daaraan), maar heb hem gisteravond wel direct in het stopcontact gesloten.
Alles netjes aangesloten und jawuhl, de "ruis" was er nog steeds.
Vervolgens deed ik mijn Wii weer op standby maar liet de tv nog wel op het kanaal staan.

Dit was vervolgens wat ik te zien kreeg.

http://www.youtube.com/watch?v=AckxDh28gfI

Misschien toch een probleem met de videokabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Kan het aan de aardstroom liggen? Maar als dat zo is, waarom heeft hij het dan wel tijden normaal gedaan?

Pagina: 1