Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telenet snel op PC1, traag op PC2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een klein probleempje met 2 computers van een vriend. Pc1 heeft win xp (is al ouder), PC2 heeft vista en is een week oud (clean install, geen virus).
Er is 1 modem, en geen router, dus de 2 pcs moeten om beurten op het internet. PC1 loopt perfect, PC2 gaat verschrikkelijk traag op internet (voor de rest werkt die goed). Provider is Telenet.

Enig idee waarom dit zou kunnen zijn?

Als ik PC2 thuis in mijn netwerk hang met adsl gaat internet perfect, dus hardware kan het niet zijn.
Zou de modem van telenet vervelend kunnen doen bij het wisselen van pc en het feit dat je een ip least van telenet?

Mijn verondschuldigingen als dit topic op de verkeerde plaats staat, ik ben nieuw hier :)

In ieder geval hartelijk bedankt voor eventuele replies :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Probeer eens TCP Optimizer te draaien, misschien haalt het wat uit :)

The devil is in the details.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Wat is er precies traag?
* Het verkrijgen van een IP adres van Telenet?
* Het surfen / downloaden?

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Doe inderdaad eens een speedtest op www.speedtest.net en vergelijk de ipconfig (start - run - cmd - ipconfig /all) eens met elkaar.

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11 21:22
Hahn schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:57:
Probeer eens TCP Optimizer te draaien, misschien haalt het wat uit :)
Schijnt niet te werken met Vista.

• Hahn
Werkt bij mij anders prima en ik gebruik op zowel m'n pc als op m'n laptop Vista.

• apollo432
Hahn schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:53:
Werkt bij mij anders prima en ik gebruik op zowel m'n pc als op m'n laptop Vista.
Tja, ik weet het fijne er ook niet van, maar ik heb in een computerblad (PC totaal) gelezen, dat TCP Optimizer bij XP werkt en niet bij Vista.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Werkt prima op Vista, bij mij ging de snelheid van 1,1 naar 1,6 MB/sec.

• Hahn
Leuk voor PC Totaal, maar hier verrichtte het ook wonderen, ik ging van iets van 600KB/s naar 1.5MB/s :Y) :P

• apollo432
Hahn schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:46:
Leuk voor PC Totaal, maar hier verrichtte het ook wonderen, ik ging van iets van 600KB/s naar 1.5MB/s :Y) :P
Geen idee of dat leuk voor ze is. 8)

Ze zullen het vast niet voor niets geschreven hebben. Mooi toch dat het met vista nu wel schijnt te werken. :+

Verwijderd

Topicstarter
Het surfen zelf was traag, maar is nu opgelost met een router, blijkbaar vind de modem van telenet het geen goed idee om 2 pcs te swappen, misschien door de leasing van ip of zo. Bedankt voor alle replies :)
Pagina: 1