Toon posts:

Duron@850wil niet meer terug in de oude instelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vanmiddag mijn Duron 700 unlocked en hij draaide goed op 800 met een nieuwe superorb. Daarna heb ik hem in de bios op 8* gezet voor 800MHz, ging prima. Daarna 9* 900 MHz, beeld op zwart! Daarna gereset en hij gind weer netjes op 700 staan. Daarna zette ik hem op 850 en toe begon het!

Ik krijg nu een lange + 2 korte piepjes en 5 sec's later 2 lage tonen, dus een toon en vervolgens een iets nog lagere toon.

Weet IEMAND hoe ik mijn cpu weer werkend kan krijgen op de oude 700 MHz ? ik heb de ClearCMOS al geprobeerd, doet niks. De batterij er 5 minuten uit en zonder batterij booten, werkt óók niet.

Misschien doe ik dat Clear CMOS fout ?

Bij het handmatig instellen zonder jumperfree doet ie ook niet maar als ik hem dan bijvoorbeeld verkeerd instel, bijv 900 mhz hoor ik niks, dus daar lijkt ie op te reageren.

Help me aub !

Ik heb het geheugen al verwisseld etc. als ik het geheugen helemaal weghaal maakt ie een andere pieptoon.

Is er iemand die hier veel verstand van heeft ? ik kom er niet uit. ;(

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

Gamer

Electrified

welk mobo ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

[insert] ingedrukt houden tijden booten en als dat niet werkt de reset jumper zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, werkt niet :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Weer Locken (potloodresten goed weggummen)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Da's juist het probleem, ik heb raamradiatorvloeistof gebruikt, dat is met geen mogelijkheid te verwijderen, vanmiddag haal ik ff nagellakremover om te kijken of dat nog wil, en anders is het :r dag procje or mobo.

• joffri
  • Laatst online: 03-04-2024
ik ben bang dat je verbindingen idd niet helemaal goed zijn..maar als je het met nagellakremover niet wegkrijgt kun je altijd nog met een stanley mesje oid krabben totdat ze weer los zijn.

Wel een tip voor startende overclockers...gebruik geen permanente verbindingen....laat dat aan de profs over.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

The Legend

*Plop*

In je vorige topic zei ik nog dat je het gewoon met een potlood moest doen |:( In je mobo boekje staat trouwens wel wat die piepjes betekenen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, maar ik dacht dat potlood niet goed geleidde en dat dit beter was :(.
Nu heb ik het verwijderd en het is ook zichtbaar dus ik moet wel een nieuwe kopen als deze echt kapot is, en ik ben geen milionair dus daar baal ik goed van.

Ik heb nu met vergrootlens gekeken en de verbinding is wel verbroken, maar hij werkt nog steeds niet, ik heb nu een PCI video kaart weten te bemachtigen. Nu geeft ie die 1xlange + 2xkorte bieps niet meer, maar een flikkerend grijs zwart gelijnd beeld 80x25 tekst meen ik maar geeft daarna wel die 2 lage bieps en dat schijnt met memory of voltage te maken te hebben. Als ik de DIMM verwijder gaat ie aan 1 stuk door alarmeren dus dat is wel goed, heb nu ook een andere dimm ingedaan en hij doet precies hetzelfde. Ik heb de batterij verwijderd om de bios te legen met CLRTC maar daar reageerd hij niet op. Het lijkt of hij de pc op 850MHz blijft aanspreken en dat werkt niet.

Als je nog ideeen hebt om te proberen of een mogelijke oplossing, laat het mij alsjeblieft weten.

Voor mij geen te }:O tweak meer. Als ik een snellere pc wil koop ik wel een nieuwe processor want nu kan het me m'n mobo EN cpu kosten. Dan ben ik met een nieuwe processor goedkoper uit omdat je de 'oude' weer kunt verkopen, en nu dus niet !

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Je hebt gelijk, maar ik dacht dat potlood niet goed geleidde en dat dit beter was :(.
Ben ik blij met mijn 5 maanden oude potloodstreepjes.......
Voor mij geen te }:O tweak meer. Als ik een snellere pc wil koop ik wel een nieuwe processor want nu kan het me m'n mobo EN cpu kosten. Dan ben ik met een nieuwe processor goedkoper uit omdat je de 'oude' weer kunt verkopen, en nu dus niet !
Je moet het dan ook doen voor the fun of it, er zitten nu eenmaal risico's aan en die moet je van te voren afwegen (nooit een processor oc'en als je geen nieuwe kan betalen dus).
Verder is OC'en voor de snelheidswinst allang niet interessant.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 18:35 schreef d-Frag het volgende:

Je moet het dan ook doen voor the fun of it, er zitten nu eenmaal risico's aan en die moet je van te voren afwegen (nooit een processor oc'en als je geen nieuwe kan betalen dus).
Verder is OC'en voor de snelheidswinst allang niet interessant.
Daarom lopt mijn TB nog op 900@900.

Overklokken is pas interresant als het systeem veroudert is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

lol :)
Pagina: 1