Recent heb ik het moederbord van mijn pc vervangen van een Asrock Dual939-SATA2 naar een Gigabyte X48-DS5. Sindsdien is mijn softwarematige RAID-0 (bestaande uit twee seagate schijven) echter niet meer bruikbaar. Eerst werd één van de schijven onder windows XP's schijfbeheer gemarkeert als unreadable, maar was de andere nog in orde. Sinds kort wordt ook de tweede schijf echter als unreadable gezien. In de Event log worden ook schrijffouten gelogd voor beide schijven, met voor beide schijven op exact dezelfde blokken, en met exact dezelfde statusmelding (0xc0000185). De schijven voltooien aan de andere kant wel zonder problemen alle SeaTools tests (zowel SMART tests als sector test), en eveneens de Error Scan van HD Tune.
Ik verder nog geprobeerd:
Ik denk ook niet dat het aan mijn voeding zal liggen, gezien het een Corsair 650W is, wat toch voldoende zou moeten zijn ( de rest van het systeem bestaat uit een E8400 en een Radeon HD4780, beide op stock speeds). Heeft er iemand nog een idee?
Ik verder nog geprobeerd:
- Moederbord BIOS update
- Andere SATA kabels gebruiken
- Andere SATA poorten gebruiken
- Andere SATA controller gebruiken (moederbord heeft er twee)
- Recentste SATA drivers geïnstalleerd
- Andere Sata modes (met en zonder AHCI)
- Partition ID bekeken met DiskProbe, en voor zover ik kan zien staat deze juist (nl. op 0x42)
Ik denk ook niet dat het aan mijn voeding zal liggen, gezien het een Corsair 650W is, wat toch voldoende zou moeten zijn ( de rest van het systeem bestaat uit een E8400 en een Radeon HD4780, beide op stock speeds). Heeft er iemand nog een idee?