Toon posts:

Asus 6200 als 2e grafische kaart op conroexfire mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ASRock ConRoeXFire-eSATA2 moederbord met een Asus x1950 Pro videokaart. De 2 beeldpoorten van mijn videokaart gebruik ik voor mijn 2 schermen.

Nu wil ik een tv-out en een 3e beeldpoort hebben voor mijn projector aan m'n computer te verbinden en er tv op te kunnen kijken.
Ik zat wat rond te zoeken en in het boekje van m'n moederbord te bladeren, en ik vond dat ik een 2e videokaart in de AGI Express poort kan steken, zolang deze compatibel is met het moederbord (lijst compatibele kaarten: http://www.asrock.com/mb/...eXFire-eSATA2&s=775&c=VGA) .

Nu zou ik voor de nVidia 6200 willen gaan (goedkoopst), maar er is me het een en het ander niet zo duidelijk.
In de winkel in m'n buurt verkopen ze deze: http://www.codima.be/prod...6200LE-TC512-TD-256M.aspx
Dus 6200LE, maar bij die op de ASRock site staat er dat het ASUS Extreme N6200GE/TD of ASUS Extreme N6200TC256/TD moet zijn. Ik veronderstel (maar hier wil ik zekerheid voor, voordat ik het koop) dat het hier enkel om de chipset gaat die belangrijk is voor het compatibel zijn, maar verdere uitleg vind ik niet.
Dus is die van de winkel in m'n buurt goed, of totaal niet? :)

Nu wil ik ook in de niet zo verre toekomst wel een nieuwe videokaart kopen (om oa. GTA IV deftig te kunnen draaien), dus zou dit dan wel een goed idee zijn?

Site moederbord: http://www.asrock.com/mb/...?Model=ConRoeXFire-eSATA2

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik zou toch voor een ATi kaartje gaan, hebben betere prijs/kwaliteit. En minder gezeik met drivers (geen nV driver nodig naast de al aanwezige ATi).

Verwijderd

Topicstarter
Lol ok, tv-out is niet wat ik bedoel dus die kaart is daar ook niet voor bedoeld, maar ik wil vooral een 3e VGA out.

Thx for the tip grizzlybeer

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 16:03 ]

Verwijderd

Ik weet niet wat voor besturingssysteem je gebruikt? Maar met Vista gaat een nvidia kaart niet naast een ati kaart werken omdat vista maar een beeldscherm driver toe staat.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals een vriend voorstelde wacht ik misschien beter tot ik mij een nieuwe videokaart aanschaf, om dan m'n oude als 2e kaart te gebruiken. Mijn kaart staat weer "ongeveer" in de lijst van compatibele kaarten: "ATI Radeon X1950PRO chipset, Gecube Radeon X1950Pro 256MB model".
Demijne is Asus EAX1950Pro (http://www.asus.com/produ...38&model=1411&modelmenu=1)
Zou dit dus ook ok zijn?

(tv-tuner was dus wat ik eerder bedoelde, beetje stom van mij)

edit: @Reinman: Windows XP SP3

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :) Met "compatibele" grafische kaart, werken die dan "samen" om mij een beter beeld te verschaffen of zit het zo niet? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:44:
Iemand? :) Met "compatibele" grafische kaart, werken die dan "samen" om mij een beter beeld te verschaffen of zit het zo niet? :)
Elke videokaart met PCIe aansluiting werkt in elk moederbord met een PCIe aansluiting.
(enkele mobo's met VIA chipset en PCIe 2.0 kaarten daargelaten)

Alleen zal het heel moeilijk worden om een ATi en een nVidia videokaart in 1 PC werkend te krijgen onder XP of Vista. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarover gaat het compatibel zijn dan van die agi poort op m'n moederbord? Dus jij zegt dat eender welke videokaart er in mag (maar dan best hetzelfde merk voor windows niet op mijn dak te krijgen)?

Gelukkig nieuwjaar allesinds ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:38:
Waarover gaat het compatibel zijn dan van die agi poort op m'n moederbord? Dus jij zegt dat eender welke videokaart er in mag (maar dan best hetzelfde merk voor windows niet op mijn dak te krijgen)?
Ik dacht dat het om een PCIe slot ging, nu moet ik eerst even kijken als het wel klopt wat ik zeg. ;)
Gelukkig nieuwjaar allesinds ;)
Jij ook gelukkig nieuwjaar. :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/ConRoeXFire-eSATA2(Enlarge).jpg

Aan je moederbord layout te zien moet je 2x eenzelfde fabrikant grafische kaart prima beeld kunnen krijgen. Dus 2x Ati of 2x nvidia. Deze hoeven niet perse hetzelfde te zijn als je geen Crossfire of SLI gaat draaien. Een vriend van me had een 2900XT en een 3450 op z'n moederbord met 2x PCI-e x16 gedrukt en kon keurig 4 schermen van beeld voorzien. Ikzelf draai met 2x 8800GT en kan ook 4 schermen met elk een verschillende resolutie aansturen.

Zoals er ook al is gezegd en nu gequote van je mobo-site:
# 1 x PCI Express x16 slot
# Additional AGI Express slot to adopt 2nd PCI Express x16 VGA card, and other PCI Express x4, x2, x1 interface cards

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat het er in past twijfelde ik niet aan, maar in het boekje van m'n mobo praten ze over "compatibele" kaarten, en staat er een lijst van "Supported PCI Express VGA Card List for AGI Express Slot" (volledige lijst staat op de link zie eerste post). Dus dan bedoelen ze hiermee toch dat alleen kaarten van die lijst gaan werken?

Dus mijn vraag blijft dan over die chipset :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:08:
Ja dat het er in past twijfelde ik niet aan, maar in het boekje van m'n mobo praten ze over "compatibele" kaarten, en staat er een lijst van "Supported PCI Express VGA Card List for AGI Express Slot" (volledige lijst staat op de link zie eerste post). Dus dan bedoelen ze hiermee toch dat alleen kaarten van die lijst gaan werken?

Dus mijn vraag blijft dan over die chipset :)
Als er staat dat bijvoorbeeld een Gecube Radeon X1950Pro 256MB werkt dan werken dezelfde kaarten van een andere fabrikant ook. ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:08:
Dus dan bedoelen ze hiermee toch dat alleen kaarten van die lijst gaan werken?
Er staat een 'chipset' aka de basis van de grafische kaart, dat kan dus een overgeclockte, een standaard, een passieve etc. zijn. Er achter staat ook nog met welke driver versie die kaarten ondersteund worden; bedenk dat ze bij nvidia nu de 180.48 driver hebben en bij Ati de 8.12 dan moet je gewoon proberen met 2x van dezelfde fabrikant (in jou geval het goedkoopste een extra ati).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1