Help ......Abit kt7 dood ?

Pagina: 1
Acties:

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een groot probleem. Mij KT7 lijkt te zijn overleden. Toen ik mijn PC wilde opstarten bleef mijn monitor akelig zwart. Hij gaf verder geen piepjes dus ik dacht : Videokaart kapot,niet dus. Opstarten zonder videokaart, weer geen piepjes. dan Maar alles eruit incl. processor en ram. Maar nog geen piepje.

Ik heb zelfs een andere speaker geprobeert maar dat was het ook niet.

Heeft iemand misschien een idee om hem weer te reanimeren? Dit soort dingen moeten ook altijd op zaterdagavond gebeuren :'(

Duncan

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je piepjes wilt horen moet je altijd je CPU erin laten zitten, zonder CPU kan 'n mainboard niet piepen.
Probeer es met alleen geheugen, ik verdenk eigenlijk je voeding, heb je niet een maat in de buurt wonen waar je even voedinkje van mag lenen?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je heel snel je computer aan/uit zetten een keer , boot ie dan wel op , dan ligt het aan je combinatie vid kaart + mobo waarschijnlijk had ik ook , maar het vreemde is dus dat het daarvoor niet altijd zo was :?

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Topicstarter
Inderdaad, hij heeft het 4 maanden perfect gedaan. Ik heb ook al een andere voeding geprobeert en dat hielp ook niets. De processor fan gaat gewoon draaien maar verder niets. Gelukkig geeft gistron als er iets defect gaat binnen 6 maanden meteeen een nieuwe dus zit ik hopelijk maar een paar dagen zonder pc.

Maar wat moet ik nu met al die vrije tijd ??

Duncan

Verwijderd

Reset de bios anders eens..Mijn KT7A heeft hier ook weleens last van als ik toch iets te veel van mijn arme duron heb gevraagd in termen van overclocken.

Dan hoor ik dus ook geen piepjes en gaan alleen alle fans aan.

Verwijderd

Same here....
Als ik iets te enthousiast overclock, boot 'ie niet meer op (zwart scherm), wel gaan de fans e.d. draaien.

FF je cmos een schop geven en alles werkt weer (default instellingen).

Verwijderd

heb hier ook een kt7 die een bios boot block melding geft, insert system disk. Ok ik een startflop erin, ww bios gflasht (gaat goed) daarna reboot ie gelijk en weer boot block insert system disk. Heb ook al clr cmos gedaan, nix helpt.
iemand een oplossing?

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 12:35 schreef rob van den broek het volgende:
heb hier ook een kt7 die een bios boot block melding geft, insert system disk. Ok ik een startflop erin, ww bios gflasht (gaat goed) daarna reboot ie gelijk en weer boot block insert system disk. Heb ook al clr cmos gedaan, nix helpt.
iemand een oplossing?
Ik heb dus gehad dat de sdram timing verkeerd stond....stond op turbo.
Kon de pc niet tegen, na geheugen check helemaal vast.
Toen instelling veranderd, kon in dos maar kon mijn schijf of cdrom niet vinden.
Toen instelling op 8/10 ns gezet en het werkte toen allemaal weer.
Weet niet of dit de oplossing voor jou probleem is, succes ermee.

Verwijderd

zover kom ik niet eens, ik kan niet in de bios. Heb hier nog een bioschippie van een ander mobo, kan ik die erin hangen en dan flashen met een abit bios?

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
En ik heb sinds gisteren precis hetzelfde probleem als Rob.
Geen beeld geen piepjes. En een Pc die het niet doet.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Ik heb helaas ook hetzelfde probleem.

Kreeg geen beeld meer -> andere videkaart geprobeert.
Haalt niks uit (zowel pci as AGP).

Northbridge-fan spint niet op, cpu-fan (zalman 3100 aan cooler header 1 [cpu kooler] wel.

Uitzetten kan alleen maar via schakelaar op Voeding, of door Soft-power-off (4 seconden aan-knop ingedrukt houden)

Vanmiddag eens laten testen of de processor of het moederbord dood is. Op beide nog garantie.

Heb wel de northbridge-fan een tijdje geleden ervanaf gesloopt, maar dat maakt niks uit aangezien ie toen wel prima draaide, en andere mobo's ook gen fan daar hebben zitten.

Kan dat ding eigenlijk booten zonder diskdrive eraan vast?
(HDD of floppy?)

Verder denk ik niet dat de voeding de oorzaak is (draait gewoon), en het geheugen ook niet (anders zou ie wel piepen)

Ik hoor dus geen enkele piep (ja, pcspeaker zit aangesloten)

Verwijderd

niet dat het nut heeft denk ik, maar ipv de bios "hard" te resetten met de jumper op je mobo, kan je ook 3 maal achter elkaar reset indrukken ( niet TE snel ). Dan pakt de KT7 geloof ik ook de standaardinstellingen.

Verder voor je probleem: ik heb ook al eens zoiets gehad, toen heb ik hem helemaal uitgezet, alles losgetrokken en weer vastgezet en hoera, toen deed ie het weer.

Sux joh :(

Verwijderd

heb namelijk hetzelfde ervaring gehad als jullie , dacht ook dat mobo kaduuk was.
En zelfs na cmos reset hielp niets.
En nu komt de truk:
Na de cmos reset.
Stroom eruit trekken en battery verwijderen.
Daarna opstarten zonder battery en weer uitzetten en daarna weer gewoon battery indoen en hij doet het weer.
Good luck

Verwijderd

moederbord doet het waarschijnlijk nog gewoon, processor was morsdood (heb laten testen -> core afgebroken door Spire-koeler).

Met een beetje pech is het mobo ook nog eens dood, maar je kunt niet alles hebben...

Verwijderd

Is het niet je voeding die kapot is, of uit staat?

Verwijderd

bij mij niet, mn Enermax voeding spint op, en de 80mm Zalman fan die bij de passieve heatsink hoort gaat ook gewoon aan.
Pagina: 1