[iPhone] SMSC - Probleem met SMSen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 13:37
Ik ben nu ongeveer een maand een trotse bezitter van een iPhone 3G, simlock vrij uit het buitenland gehaald, dus niet unlocked.

Hierbij heb ik een Vodafone Abbo + Internet Blox, wat tot nu toe allemaal prima werkte. Gistermiddag kon ik opeens niet meer SMSen, hij probeert hem te versturen en dan komt er "Fout bij versturen bericht."

Dus ik heb Vodafone opgebeld en gevraagd, zij konden mij vertellen dat waarschijnlijk mijn SMSC (Sms service nr) niet meer goed ingesteld stond.

Dus ik vervolgens op google kijken, en het volgende gevonden:

- Bel de het volgende nummer (afhankelijk van je provider):

* KPN: *5005*7672*+31653131313#
* Vodafone: *5005*7672*+316540881000#
* T-Mobile: *5005*7672*+31624000000#
* Orange: *5005*7672*+31628500561#
* Telfort: *5005*7672*+31626000230#

Dus ik braaf intoetsen *5005*7672*+316540881000#. Vervolgens komt er in beeld:
"instellen geslaagd
Servicecenteradres
Geen adres"

Dat klonk al niet goed, maar ik dus de iPhone opnieuw starten, en geprobeerd, maar nee hoor, dat werkte niet.

Ik heb zelf ook ding dingen geïmproviseerd, zoals via itunes de standaard instellingen terug zetten. Dit werkte niet. Ook heb ik een hard reset geprobeerd, dit werkte ook niet.

Vervolgens heb ik de SIM kaart in een andere telefoon gestopt (Nokia). Hierin werkte hij wel. Ik daar de SMSC instellingen nakijken, en de goede als standaar ingesteld, weer in de Nokia geprobeerd te smsen, dat werkte, ook een belletje gepleegd. Vervolgens hem weer in de iPhone gestoken, en weer werkte het niet !

Ik ben radeloos, iemand die mij kan helpen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

De meeste telefoons hebben in het menu gewoon een instelling waar je het nummer van de berichtencentrale kan opgeven. Heeft de iPhone dat niet?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015
domi235 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:55:
De meeste telefoons hebben in het menu gewoon een instelling waar je het nummer van de berichtencentrale kan opgeven. Heeft de iPhone dat niet?
Nee, dit heeft de iPhone niet.

Wat bedoel je met 'instellingen teruggezet'?
Een restore? Zo nee, probeer dat eens te doen.

Edit: Toets eens het volgende in: *#5005*7672#. Als het goed is krijg je te zien wat het huidige SMSCNR is. Klopt dit nummer?

[ Voor 15% gewijzigd door Emile|IA op 30-12-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
Als ik intyp *#5005*7672# (daarmee krijg je de huidige SMSC instellingen) geeft hij ook braaf het nummer, maar sms'en ho maar! Bellen kan wel, dus ik hoop er op dat dit niet een hardware fout is (is dit mogenlijk) maar een isntelling, zit er niet echt op te wachten hem op te sturen

Heb standaardinstellingen teruggehaald via itunes,, helemaal alles terug.. maar dat werkte ook niet. Toen dacht ik dat het eerder aan de SIM lag dan aan de telefoon dus ik deed er een andere SIM in maar die werkte ook niet.

Kan me alleen niet voostellen dat dit een hardware fout is, want bellen kan wel maar smsen niet..... En zit er niet echt op te wachten dat ik zometeen hem op moet sturen en 2 maanden moet wachen totdat hij terug is.

[ Voor 98% gewijzigd door SuperM op 30-12-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er zijn verschillende mensen (waaronder ik) die hier de laatste tijd last van hebben (gehad) en dan voornamelijk bij smartphones.

Mijn simkaart (die het wel deed in mijn andere toestellen) kon niet sms`en in mijn nieuwe smartphone.

SIM-wissel heeft bij mij (en uiteindelijk ook bij de anderen hier op het forum die het geprobeerd hebben) de oplossing geboden. Vodafone weet zelf niet waardoor het komt...Op de dag waarop ik in de winkel stond, waren er al 2 anderen geweest bij de klantenservice die hetzelfde hadden.

Met mijn nieuwe SIM werkt het perfect :)

edit: check ook ff het HTC en Xperia topic voor dezelfde ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 01-01-2009 19:56 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
oke super bedankt ik race morgen naar de vodafone winkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aced
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 11:28
Ik had dit probleem ook deze ochtend, en wat bij mij (voor nu) de oplossing was is om de SIM kaart in een andere telefoon te plaatsen en daarmee een bericht te versturen. Deze werd wel verstuurd en na het terugplaatsen van de SIM kaart in m'n iPhone kan ik er nu wel weer berichten mee versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
Net bij vodafone winkel geweest. Top service verleend. Maar hij werkt nog steeds niet!:( niuew sim kaartje er in. Samen andere instellingen geprobeerd. Maar nog werkt hij niet. Kan me niet voorstellen dat de hardware stuk is want ontvangen doet ie wel. Iemand nog suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hmm... heb je toevallig de oude simkaart nog bij de hand?

De laatste 3 cijfers moeten iets verschillen (1 digit) op die kaarten (anders kan het zijn dat je nog een 'verouderde' sim hebt).

Ik vermoed nu wel, dat Vodafone gewoon opzettelijk aan het rommelen is op z`n netwerk... steeds meer mensen hebben er last van. Gelukkig heb jij niets hoeven te betalen (ik wel, omdat ik ooit al een simreplace had gehad (1+jaar geleden).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
Nope, heb helaas de oude niet meer die nemen ze in. Maar ik heb echt zo'n 3 kwartier met die gast staan praten, en ik hoop toch wel dat hij zou weten dat dat dan anders zou moeten zijn.

Moet je, als je een andere simkaart, bijvoorbeeld van KPN erin doet, weer overnieuw activeren via itunes? Want ik ehb een simkaart van KPN, UPS, en een andere Vodafone geprobeerd van familie, maar bij deze deed hij het allemaal niet.

Vrees dat het dan toch maar, een hardware fout is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 20:26

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Heb je ook de mogelijkheid, om met een andere sim van vodafone, of een andere provider het te testen.
als dat ook fout gaat, neigt het wel naar hardware.... als dat wel werkt, dan heb je misschien nog steeds een "oude" sim?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1