Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:16
Heeft er iemand ervaring mee om een iPod touch of iPhone als remote control voor een HTPC te gebruiken (gebruik makend van Windows XP/Vista icm bijvoorbeeld Media Portal of MythTV)?

Ik ben momenteel bezig om een HTPC samen te stellen en wil deze op een zo makkelijk mogelijke manier van afstand bedienen...dus liever niet in de weer met toetsenbord en muis.

Nu heb ik op internet wel eea kunnen vinden (vb: http://lifehacker.com/sof...th-your-iphone-300762.php of http://www.team-mediaport...s-TV-Server-Plugins/iPiMP), maar ben toch benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen hiermee.

Een mogelijke alternatief zou zijn een Logitech Harmony, maar ja...een Touch kan ik goedkoop krijgen en heeft gelijk nog wat meer functies.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door styxz op 30-12-2008 14:25 ]

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25

KroeT

[...]

Er bestaat een XBMC Remote app voor iPhone en iPod Touch, maar:

- ik weet niet of die werkt op de pc-versie van XBMC
- ik weet niet of je bereid bent XBMC te gebruiken

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Weet nog niet welke software ik wil draaien, maar neig nu toch naar Media Portal.

Lees in de iPimp fora dat dit nu nog vnl voor TV tuner mogelijkheden gemaakt is, met nog beperkte remote control functies.
Mij lijkt het handiger om de hele Media Portal (of alternatieven) op je iPhone te zien en dus gebruikt te maken van dezelfde GUI als je normaal op je TV ziet. Op deze manier hoef je je TV niet altijd aan te hebben staan (als je bijvoorbeeld muziek wilt luisteren).
Is daarvoor een remote desktop app niet handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Waarschijnlijk wel, maar - en dan spreek ik over de XBMC Remote omdat ik die ken - het is ook erg makkelijk om je muziek te kunnen bedienen in een interface die lijkt op de standaard iPhone-interface. Dan kan ook als je tv uit staat, geen enkel probleem. Dat is prettiger dan gepriegel met een volledig desktopscherm verkleind naar iPhoneformaat, of constant scrollen op je kleine beeldje. Maar goed, dat is persoonlijk. De kans bestaat wel dat je wanneer je Media Portal gebruikt wel met een remote desktop moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Die manual van XBMC remote laat inderdaad precies zien waar ik naar op zoek ben.
Misschien toch maar eens XBMC voor de PC in overweging nemen..

Thanks KroeT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Laat maar even weten of het bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Inmiddels een beetje gespeeld met de app:
- Functionaliteit is helemaal top. Voorlopig toch geen tv kaart, dus vwb muziek/films/series browsen en starten is dit helemaal compleet _/-\o_
- Performance ben ik niet zo over te spreken. Response tijd op de Touch is af en toe belabberd (bv: pauzeren van nummer lukt pas na een paar keer drukken, daarvoor reageert the touch niet eens)

KroeT - heb jij daar soms ook last van of wellicht tips voor?

Verder vraag ik me af hoe het zit met veriligheid. Okee, je kan er een wachtwoord aan hangen, maar is dat wel voldoende? Als je een webserver opengooit, kan de hele wereld volgens mij bij je IP toch??

Voorlopig blijf ik deze combi iig gebruiken :)

Pagina: 1