Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 hdmi werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 21:14
Hallo,

Ik heb een klein probleem met mijn xbox 360. Ik heb pas geleden een xbox 360 arcade aangeschaft. Deze wilde ik aansluiten op mijn hdtv, de Sharp LC-26GA6E, via hdmi. Maar wanneer ik dit doe krijg ik alleen maar een zwart/donkerblauw, flikkerend beeld. Hij ontvangt wel een signaal, want zodra ik de hdmi stekker eruit trek, krijg ik de melding: No signal.
Als ik de 360 aansluit via component, werkt alles gewoon perfect. De output van de 360 staat ook goed ingesteld, op 720p. Zou dit kunnen liggen aan de tv? Dit is de eerste keer dat ik de hdmi-poort gebruik, misschien dat die kapot is? Of aan de kabel? Ik heb namelijk een hele goedkope kabel. Maar ik heb me laten vertellen dat dat bij hdmi niet uit zou moeten maken.

B.v.d.
Jan

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zet voor de grap vóór het wisselen van de kabels de boel eens op SD in plaats van HD. Als je dan wél beeld krijgt kijken welke resoluties je kunt kiezen.
(Welkom by the way, begroeten hoeft niet, en stiekem hoort dit in Spielerij - Problemen & Vragen :) , heb alvast gevraagd om dit topic te verplaatsen middels een topic report)

[ Voor 39% gewijzigd door pagani op 30-12-2008 14:08 ]

• jooncheez
johnnyv.nl schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:07:
Zet voor de grap vóór het wisselen van de kabels de boel eens op SD in plaats van HD. Als je dan wél beeld krijgt kijken welke resoluties je kunt kiezen.
(Welkom by the way, begroeten hoeft niet, en stiekem hoort dit in Spielerij - Problemen & Vragen :) , heb alvast gevraagd om dit topic te verplaatsen middels een topic report)
Heb ik geprobeerd :/ Ik heb hem op 480p gezet, en toen de hdmi-kabel weer aangesloten, maar nog steeds hetzelfde beeld.

Mischien dat jullie er wat aan hebben, maar mn tv geeft dit aan als input als ik de xbox over hdmi opstart: wxga 768.

[ Voor 9% gewijzigd door jooncheez op 30-12-2008 14:14 ]

• pagani
  • Niet online
Dan is het denk ik zaak om een ander hdmi-apparaat aan te sluiten en te kijken of het aan je tv ligt óf de x-box bij iemand anders via hdmi op de tv aan te sluiten.

• jooncheez
johnnyv.nl schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:32:
Dan is het denk ik zaak om een ander hdmi-apparaat aan te sluiten en te kijken of het aan je tv ligt óf de x-box bij iemand anders via hdmi op de tv aan te sluiten.
M'n buurvrouw heeft toevallig precies dezelfde tv, daar ga ik het zo ff testen ;) dan post ik zo of het gelukt is.

Helaas, daar heb ik precies het zelfde probleem. Daar schieten we dus ook niet veel me op :(

[ Voor 10% gewijzigd door jooncheez op 30-12-2008 14:53 ]

• pagani
  • Niet online
Heeft zij niet toevallig iets met een hdmi kabel in huis? (om te kijken of het aan de kabel ligt) Het kan natuurlijk ook een bug in de tv firmware zijn :P

[ Voor 47% gewijzigd door pagani op 30-12-2008 15:08 ]

• jooncheez
johnnyv.nl schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:07:
Heeft zij niet toevallig iets met een hdmi kabel in huis? (om te kijken of het aan de kabel ligt) Het kan natuurlijk ook een bug in de tv firmware zijn :P
Ja daar zat ik ook aan te denken. Maar helaas hebben we allebei geen andere hdmi apparaten. Dus moet ik morgen de kabel maar ergens anders testen, of in een winkel ofzo.

Helaas kan ik ook mn tv firmware niet upgraden, aangezien de tv geen usb of sd poort oid heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door jooncheez op 30-12-2008 15:32 ]

Verwijderd

hey jongens hebben jullie wel deze in de xbox gedaan? Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/167/437164494_d76f429815.jpg
anders krijg je inderdaat geen beeld via hdmi

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 23:00:
hey jongens hebben jullie wel deze in de xbox gedaan? [afbeelding]
anders krijg je inderdaat geen beeld via hdmi
Die heeft alleen niets met beeld te maken. Dat is namelijk de optionele audio adapter indien je niet gebruik wilt maken van audio over DVI.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• jooncheez
Ik heb de kabel laten testen bij bcc, en die werkt gewoon perfect. Het ligt dus of aan m'n xbox, of aan m'n tv. Trouwens, als ik gewoon m'n component kabel in de xbox doe (en niet in de tv) en de xbox opstart dan gaat dat ligtrondje draaien, en kan ik controllers aansluiten enzo. Als ik alleen de hdmi-kabel erin doe(ook niet in de tv) en dan de xbox aan doe, gaat het rondje niet draaien, dan brandt alleen het middelse lichtje. Ook kan ik dan geen controllers aansluiten.
Ik ga morgen maar microsoft bellen, kijken of zij iets weten. Anders ga ik met m'n xbox naar de bcc(daar heb ik hem gekocht), kijken of ie daar wel werkt. Als ie daar wel werkt ligt het aan m'n tv, als ie niet werkt aan m'n xbox. Ik heb op beide gelukkig nog garantie.

[ Voor 62% gewijzigd door jooncheez op 07-01-2009 16:23 ]

• jooncheez
Microsoft gebeld, daar schiet je al helemaal niks mee op. Met de xbox naar de bcc geweest en getest, en daar werkt ie gewoon over mijn hdmi kabel. Sharp gebeld(mijn tv) en die kon ook niks bedenken, en zeiden dat ik het eerst met andere hdmi-apparaten moest proberen. Ook zeiden ze dat de kabel hdmi 1.3 moest zijn.
Nou heb ik gekeken, en mij kabel is 1.2. Maar maakt dit uit? De xbox heeft ook een 1.2 hdmi poort, en m'n tv is uit januari 2006, en toen was hdmi 1.3 volgens mij nog niet uit? Weet iemand nog iets wat ik kan doen?
Ik krijg binnenkort met laptop binnen, met hdmi aansluiting, dan kan ik het daar nog mee testen.

Verdere ideeen zijn welkom _/-\o_

edit:
Iemand met hetzelfde probleem gevonden, helaas ook geen oplossing. :(

[ Voor 10% gewijzigd door jooncheez op 07-01-2009 17:00 ]

• jooncheez
Het wordt een beetje een eenzaam topic :P Maar het probleem is inmiddels opgelost. De xbox kan via hdmi wel op een andere tv worden aangesloten, en als ik m'n laptop via hdmi op mijn tv aansluit werkt ook alles gewoon perfect :)
Dus beide hdmi poorten werken, en de kabel werkt. Blijkbaar dus gewoon een probleem tussen de xbox en deze tv? niks aan te doen lijkt mij.

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:49
Op internet zijn er nog een paar vergelijkbare problemen te vinden. Alleen de oplossing wordt nergens benoemt. Het enige opvallende van alle problemen is dat er niet gebruik wordt gemaakt van de originele HDMI kabel van Microsoft. Maar het zou naar mijn mening nogal erg raar zijn als dat het probleem zou zijn... Ken je niemand in je directe omgeving die deze kabel gebruikt? Nooit geschoten is natuurlijk altijd mis ;)

• aap411vm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2023
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem met deze Sharp TV. Echter krijg ik mijn notebook er maar niet op. (is ook hdmi 1.2)

Ik krijg met mijn notebook wel een verbinding op een beamer en de kabel s ook goed want mijn PS3 doet het wel goed op mijn TV.

Zou dit dan toch aan de Sharp televisies liggen? dat deze niet goed communiceerd met HDMI 1.2(X-Box of notebook) en HDMI1.3(Sharp) Ik heb overigens wel een HDMI 1.3 kabel. Dit zou toch gewoon goed moeten werken?

Mocht er inmiddels al een oplossing bekend zijn hoor ik dit graag :)
Pagina: 1