Ik heb de bittorrent client Vuze (vroeger Azureus) op m'n home server geïnstalleerd. Momenteel draai ik deze als semi-daemon (de console-interface in een screen-sessie) met besturing via de swing web interface. Deze interface werkt op zich goed, maar is nog erg beperkt. Ik wil graag de volledige normale interface kunnen benaderen over een netwerk.
Ik heb nu ongeveer dit idee:
- Bij het opstarten van de machine, start een XFCE-sessie (of iets nog lichters) in de achtergrond (dus niet op het daadwerkelijke beeldscherm) op naam van de vuze-gebruiker. Graag op een ietwat lagere resolutie, zoals 1024x768.
- Start Vuze in deze sessie.
- Maak hem beschikbaar via VNC (Ik gebruik nu x11vnc om het echte beeld te delen).
Twee vragen:
- Ik denk dat dit kan, maar hoe?
- Wat heeft dit voor een invloed op de performance? De server is een 3GHz Pentium 4 met 1GB RAM.
Ik heb nu ongeveer dit idee:
- Bij het opstarten van de machine, start een XFCE-sessie (of iets nog lichters) in de achtergrond (dus niet op het daadwerkelijke beeldscherm) op naam van de vuze-gebruiker. Graag op een ietwat lagere resolutie, zoals 1024x768.
- Start Vuze in deze sessie.
- Maak hem beschikbaar via VNC (Ik gebruik nu x11vnc om het echte beeld te delen).
Twee vragen:
- Ik denk dat dit kan, maar hoe?
- Wat heeft dit voor een invloed op de performance? De server is een 3GHz Pentium 4 met 1GB RAM.
[ Voor 8% gewijzigd door 2playgames op 30-12-2008 13:35 ]