Toon posts:

S-Video videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb het volgende probleem. Ik heb geprobeerd mijn pc via tv-out aan te sluiten, via een svhs kabel en een scartblok, op mijn tv. Nu kreeg ik alleen maar zwart/wit beeld, waarschijnlijk gewoon een te oude tv. Maar nu heb ik via nvidia control panel 2 beeldschermen ingesteld en toen ik hem terug zette op 1 scherm kreeg ik ineens op alles wat wit is in beeld vreemde gele vierkanten, een soort schaakbord waarbij de zwarte vakken lichtgeel zijn. ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, maar dit werkt niet. Het gaat om een ASUS 8600 GT. Heeft iemand een idee?
bedankt!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:04
Dit heeft niet met drivers te maken, maar de instelling die je gebruik icm s -video. Controleer of je op de juiste PAL/NTSC instelling staat, bij mij gaf dit de oplossing.

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Vertel eens wat meer. Zit op de pc die jij hebt aangesloten op de tv ook een beeldscherm aangesloten? Hoe ziet het beeld er daarop uit?

En verder over het zwart-wit beeld. Dit wil nog wel eens aan het scart-blokje liggen. Hoeveel pinnen zitten daarop?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 17:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich voor op de monitor, niet op de tv, dat heb ik misschien niet duidelijk genoeg aangegeven, maar ik heb alle tv-out kabels er weer uit gehaald en ik heb de instellingen in control panel van nvidia weer op de oude waarden gezet. Die gele blokken zijn nu op mijn monitor te zien.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 14:33

KneoK

Not in a million lightyears

Andere monitor proberen, screenshotje maken en bij voorkeur even op een andere pc bekijken, foto'tje maken als het niet op de screenshot te zien is en die hier posten zodat we in ieder geval een idee hebben van wat er aan de hand is.

Edit: ik lees in je andere gesloten topic dat je zonder drivers dit probleem niet hebt. Zorg dan dat je in ieder geval even je huidige drivers goed deinstalleert en daarna reboot naar veilige modus en even iets als Drivercleaner Pro of Driversweeper gebruikt om alle resten te verwijderen. Dan rebooten en de nieuwe drivers installeren.

[ Voor 42% gewijzigd door KneoK op 30-12-2008 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd een screenshot te maken, maar screenshots zie je het niet op terug. Ik zie het alleen terug op die betreffende pc. Heb het nu gemaild naar een andere pc en op die screenshot zie ik de gele blokken niet terug. Zal de gegeven tips proberen, bedankt in ieder geval!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b probeert zich een S-VHS kabel voor te stellen...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3113/2551532039_337c9cbfba.jpg?v=0

(S-)VHS is een videoband standaard 8)7

Jij bedoelt waarschijnlijk S-Video :z

* dion_b fixt titel even...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dion-b even
Pagina: 1