Not trusted SQL verbinding wordt niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik wil een niet trusted SQL verbinding opzetten naar mijn SQL server opzetten maar deze accepteert dit niet.
Hoe kan ik instellen in SQL server 2005 dat dit wel werkt?
Heb me reeds suf gegoogled maar kom er niet achter. Iemand die die instelling zo weet?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DuLDdeAS6BO67XDsPwwIXWe5/full.jpg

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• prantiC
dat is erg vreemd want die instelling die jij geeft heb ik zo staan. Ik dacht zelf ook al dat het hierin zat maar dit werkt helaas niet.
Nog meer suggesties?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sa account ook aangezet :? (staat default uit namelijk) en heb je eventueel de sql services gestopt/gestart na het aanpassen :?

probeer je het remote vanaf een andere pc :? zoja> Sql Express denied default connections van het netwerk

A wise man's life is based around fuck you

• prantiC
staat bij het sa account ook enabled.
Heb heel de server daarna gereboot. Probeer het vanaf een remote pc. (VMware omgeving maar moet niets uitmaken).
Draai geen SQL Express maar SQL Server 2005

• Zwelgje
prantiC schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:12:
staat bij het sa account ook enabled.
Heb heel de server daarna gereboot. Probeer het vanaf een remote pc. (VMware omgeving maar moet niets uitmaken).
Draai geen SQL Express maar SQL Server 2005
wat is het guest OS :? windows 2003 of 2008 :?

• prantiC
Excuse moi. Windows 2003

• Zwelgje
ok dus trusted connections (windows authentication) werken dus wel :? dan sluiten we remote connections uit namelijk.

• prantiC
trusted connections werken inderdaad wel correct.

• P_de_B
  • Niet online
Welke connectiestring gebruik je? En welke foutmelding krijg je precies?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je aangezet dat je een niet trusted connectie mag maken?Zie daarvoor dit artikel

[ Voor 38% gewijzigd door Turdie op 30-12-2008 12:57 ]

• prantiC
@guido, jou link heeft weinig te maken met trusted connections. Heb het toch maar gevolgd maar ook dit werkt niet.

Geen idee welke string e.d. er gebruikt worden. Ik maak gebruik van een applicatie van een klant. Tijdens de installatie kan ik de database connectie testen. Wanneer ik trusted aanvink krijg ik connection succesfull en wanneer ik trusted uitvink krijg ik error connection to database, please check your settings and try again. Meer niet.

• P_de_B
  • Niet online
prantiC schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:05:
@guido, jou link heeft weinig te maken met trusted connections. Heb het toch maar gevolgd maar ook dit werkt niet.

Geen idee welke string e.d. er gebruikt worden. Ik maak gebruik van een applicatie van een klant. Tijdens de installatie kan ik de database connectie testen. Wanneer ik trusted aanvink krijg ik connection succesfull en wanneer ik trusted uitvink krijg ik error connection to database, please check your settings and try again. Meer niet.
Ergens in die applicatie zal moeten staan hoe hij de database aan probeert te roepen, dat is wel redelijk belangrijke informatie. Kun je dat niet achterhalen?

• prantiC
Geen idee hoe erachter te komen welke strings er gebruikt worden. Programma is van een externe leverancier en die geeft ze niet ben ik bang...

• P_de_B
  • Niet online
prantiC schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:16:
Geen idee hoe erachter te komen welke strings er gebruikt worden. Programma is van een externe leverancier en die geeft ze niet ben ik bang...
Natuurlijk wel zou ik bijna zeggen. *Ergens* in de applicatie moet je opgeven hoe er geconnecteerd gaat worden met de database. Geef je wel ergens een gebruikersnaam en wachtwoord voor de database op in het programma?

• Zwelgje
prantiC schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:16:
maar in dat scherm waar je connecteerd kun je wel een username/password opgeven?

...hij moet toch connecten met sql, en met non trusted moet je een account opgeven anders werkt het uiteraard niet

• prantiC
nee hoef alleen een servernaam en databasenaam in te vullen. Dan kan ikk op een knop test database drukken. Onder de databasenaam kan ik nog trusten uit/aanvinken.
Met trusted aan geeft ie dus connection succesfull. Trusted uti krijgt ie dus geen connectie met de SQL server...

• P_de_B
  • Niet online
Tja, een niet-trusted connectie gaat natuurlijk nooit werken zonder ergens een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. SQL Server moet toch weten met welke gegevens hij de login moet controleren? Ik zou maar even gaan informeren hoe je dat instelt.

• Zwelgje
mischien een gekke vraag, maar waarom wil je eigenlijk non trusted connecties maken met die db :? een van de voordelen van windows authentication is juist dat je logins uit AD kan trekken ipv losse accountjes op de SQL server

• P_de_B
  • Niet online
Powershell schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:34:
mischien een gekke vraag, maar waarom wil je eigenlijk non trusted connecties maken met die db :? een van de voordelen van windows authentication is juist dat je logins uit AD kan trekken ipv losse accountjes op de SQL server
Bijvoorbeeld omdat je dan alle gebruikers uit je AD rechten op de database moet geven, dat is misschien niet handig. Met een SQL Login kun je een of enkele gebruikers aanmaken op de database en die eventueel mappen naar een role.

Pagina: 1