Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Safari] Vergeet inloggegevens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje (2-3 weken) een probleem in Safari. Op sommige sites is het namelijk zo dat de website mijn inloggegevens om de haverklap vergeet.

Dat gebeurt zodra ik inlog, en nog steeds actief ben op de website. Voorbeelden hiervan zijn Facebook, een aantal phpBB fora en ook GoT. Het is heel vreemd aangezien anderen er geen last van hebben.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Wat ik al gedaan heb
- mbv Cocktail de dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse scripts uitgevoerd
- Cookies etc verwijderd

Ik zou echt niet weten waar het probleem zou moeten zitten.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:
Ik heb sinds een tijdje (2-3 weken) een probleem in Safari. Op sommige sites is het namelijk zo dat de website mijn inloggegevens om de haverklap vergeet.

Dat gebeurt zodra ik inlog, en nog steeds actief ben op de website. Voorbeelden hiervan zijn Facebook, een aantal phpBB fora en ook GoT. Het is heel vreemd aangezien anderen er geen last van hebben.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Wat ik al gedaan heb
- mbv Cocktail de dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse scripts uitgevoerd
- Cookies etc verwijderd

Ik zou echt niet weten waar het probleem zou moeten zitten.
Je geeft het zelf al aan. :+
Nee, even serieus: inloginformatie wordt doorgaans opgeslagen in cookies op je pc en niet op 'de website'. Je moet ze dus juist *niet* verwijderen als je automatisch ingelogd wil worden. Daarnaast moet je erop letten dat je de website onder hetzelfde adres bezoekt (en dus de browser onderscheid maakt tussen www.domein.tld en domein.tld) en dat de cookies een bepaalde levensduur hebben. Op GoT kan je dit bij het inloggen instellen, maar vaak is dit hard ingesteld in de software op de server.
In Firefox heb je - en vast ook bij Safari - een overzicht met welke cookies je op dat moment hebt en met alle details. Misschien kan je daar kijken wat eraan mankeert (geldigheidsduur, domein, secure).

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 30-12-2008 11:36 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Welk OS heb je?
neem aan OS-X, KeyChain werkt wel?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Julie hebben me waarschijnlijk verkeerd begrepen...

Het is namelijk zo dat ik tijdens mijn bezoek aan een website al uitgelogd wordt. Dus bijvoorbeeld als ik een post aan het schrijven ben op fora of een berichtje aan iemand op Facebook en ik klik op verzenden dan moet ik eerst weer inloggen (vaak). Dat is juist het vreemde.

@To_Tall
Ik gebruik OSX 10.5.6. Sorry, sinds Safari ook op de windows computers is had ik dit er ff bij moeten vermelden

Verwijderd

Ik heb volgens mij last van hetzelfde probleem. Ook Mac OS 10.5.6 en Safari.

Het probleem heb ik wel gevonden lijkt me:
Hij reset eens in de zoveel tijd de cookies. Het lijkt wel alsof hij ergens de cookies opslaat en deze dan terugzet, want cookies die er niet inzitten als je hem leegt, zitten er daarna opeens weer wel in. Nu opzoek naar de oplossing...

Het lijkt me misschien iets met Privé modus te maken hebben, want als ik daar in ga lijkt hij het wel te doen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 00:42 ]

Verwijderd

TS er nog last van?

Hier lijkt het verholpen na een echte reboot (dus niet sluimer :P)...

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 14:59
Ik heb er ook last van gehad, maar de laatste tijd gaat het ook goed.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Is het niet zo simpel dat Safari op 'Privé-modus' staat op dat moment?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

-roberth- schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:47:
Is het niet zo simpel dat Safari op 'Privé-modus' staat op dat moment?
Nee, zo simpel is het niet. ;)

• AMFan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 23:31
Sinds de update naar 10.5.6 heb ik hier ook last van. Om de paar dagen reset/delete Safari al zijn cookies. Hopelijk komt Apple snel met een update, want het is aardig irritant.

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 07:44
Bij mij doet het probleem zich voor zodra ik een webclip op mijn dashboard gebruik.
Na het verwijderen van die widget is het probleem voor mij opgelost. :)

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 14:59
Ik heb wel de TVGids.nl op m'n dashboard gezet (erg handig). Ik zal het eens in de gaten houden of dit een verband houdt. Het lijkt er bij mij juist op dat sites mij uitloggen, omdat ik vanaf een ander IP adres een site heb bezocht, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 20:03

chem

Reist de wereld rond

Om maar wat extra suggesties te geven...
- wisselende IPs tijdens het surfen zijn niet veel voorkomende en het kan goed dat je er dan uitgeknikkerd wordt
- 'empty cache' (cmd-alt-e) doet hier ook de cookies weggooien, maar dat kan een nightly issue zijn
- staat je tijd correct?
- dashboard widgets en rss feeds met oude cookies/credentials kunnen problemen geven

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik ben bang dat het probleem wat fundamenteler is dan 'alleen' een Safari-probleem. Ik begrijp Fluid.app om van Gmail en Google Reader SSB's te hebben, en ook binnen die SSB's (gebaseerd op WebKit) worden de sessies zonder aantoonbare reden elke keer gereset. Denk dat er dus iets is gebeurd in WebKit tijdens de 10.5.6 update die dit veroorzaakt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Sinds een paar dagen heb ik hier ook last van.

het lijkt te zijn begonnen toen ik in Adium mijn facebook account activeerde.
Daarna ging het mis, en moest ik continu opnieuw inloggen in facebook.
Nu heb ik het facebook account in Adium verwijderen,
maar het probleem is nog niet helemaal over.

verder heb ik het ook bij myinfo.apple.com (de nieuwe iWork beta site).

Voordat ik mijn facebook-account in Adium activeerde had ik er volgens mij nog geen last van.

[ Voor 22% gewijzigd door whitehouse op 07-01-2009 12:11 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 17:38
Interessant, ik heb hier ook een webclip. Even weggooien dan maar. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Hier meerdere Webclips, maar géén last meer van. :) Normaal klap ik hem gewoon dicht, laatst een keer echt uit en sinds dien deed hij het goed.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer, heb een tijdje in Zweden gezeten zonder internet (jaha, het gebeurt toch nog wel eens :D) waardoor ik niet kon reageren.

Na terugkomst heb ik het probleem nog niet gehad. Ik weet nog steeds niet wat het probleem kan zijn. Ik heb namelijk niks gedaan buiten een reboot van de computer (tijdje uitgestaan).

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik een aantal dagen terug en heb ik hetzelfde probleem weer...
Ik weet niet waar het probleem ligt, webclips e.d. heb ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik had het probleem ook, maar het lijkt echt aan de webclips te liggen. Nu ik die heb uitgezet heb ik er geen last meer van. Dit bericht op DanBenjamin.com gaat er ook over, misschien dat je daar in de reacties nog iets nuttigs kunt vinden ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb er ook last van sinds een tijdje. Het wordt best irritant. Nou eens kijken of het inderdaad helpt m'n webclip te verwijderen.
Enkel verwijderen is voldoende neem ik aan? Er is niet ergens een of andere knop waarmee het helemaal uitgezet kan worden wat gebruikt moet worden?

🌞🍃

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 07:44
Datafeest schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:51:
Ik heb er ook last van sinds een tijdje. Het wordt best irritant. Nou eens kijken of het inderdaad helpt m'n webclip te verwijderen.
Enkel verwijderen is voldoende neem ik aan? Er is niet ergens een of andere knop waarmee het helemaal uitgezet kan worden wat gebruikt moet worden?
Bij mij was het een kwestie van verwijderen en het werkte gelijk weer naar behoren :)
Pagina: 1