Toon posts:

Heatsink op achterkant kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik wou een tweede blue orb op de achterkant van m'n MX plakkn, kan dit kwaad?? de orb is van Alu (toch?) en alu geleidde volgens mij niet (of wel??) er zitten wel wat gevallletjes op de achterkant van m'n kaart, maar ik gooi er gewoon een zooi pasta tegenaan en vul daarmee de kiertjes op >:)

Verwijderd

nee joh niet doen!!!
je kunt beter een blue orb op je mem plakken
wel eerst die staafjes wehalen
je mem is de beperking niet de core

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
En hoe wou jij die Blue Orb op je mem plakken??

Het is maar een klein rond oppelvlak wat die Blue Orb bedekt. Het kan eventueel wel als je er een koper plaatje wat je hele geheugen bedekt erop plakken en Daarop je Blue Orb, maar dan kan je beter geheugen heatsinkjes erop plakken en daarop een grote ventilator.
De blue orb mag dan wel goed koelen voor zulk soort dingen, maar het is hellaas een te klein oppervlak.
En anders kan je maar 1 geheugen module koelen van de 4 en daar schiet je niks mee op.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de originele sink verzaagt tot 6 kleine sinks en daar m'n geheugen chips mee voorzien... beetje cheapo pasta er tussen en 2 puntjes superlijn :) kan er evt wel een fan op zetten ja...... maar het enige wat warm is aan de hele kaart is de acterkant !!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Dan zou het wel handig zijn om er eventueel een ventilator er tegen aan te blazen, maar op daarvoor helemaal heatsinkjes te gaan maken lijkt me een tikkie overdreven.
Op de achterkant van de core is het wel aardig nuttig om daar een heatsinkje te maken.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Sinds wanneer geleid aluminium geen electriciteit? |:(

Aluminium is een metaal en metalen hebben de eigenschap dat ze electriciteit goed geleiden aangezien er genoeg electronen zijn die de vrije loop hebben...
Pagina: 1