Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

outlook inbox naar POP3 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Graag wil ik de inhoud van een Exchange mailbox via bijvoorbeeld de outlook client weer exporteren naar een POP3 server van waaruit de mail weer opnieuw binnengehaald kan worden door een pop client.

Vreemd verzoek, inderdaad. Er zit wel een goede rede achter.

Wij gebruiken een meldingsregistratie pakket (Clientele ITSM) welke meldingen per email alleen via POP3 kan importeren. (ja hopeloos out of date maar het is niet anders...)
Wij hebben binnen ons bedrijf alleen een policy die niet toestaat dat wij pop3 aanzetten op onze exchange servers. Resultaat: honderden en honderden mailtjes per week handmatig verwerken *zucht*

Heeft iemand een suggestie om onze exhange mailbox kunnen spiegelen naar een "externe" pop3 server?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 13:36
Gewoon een forward/redirect instellen?
Kan zijn dat ik te simpel denk maar volgensmij zou dit je probleem al oplossen.

[ Voor 51% gewijzigd door martijnve op 30-12-2008 11:26 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
De goede oplossing is natuurlijk de policy aanpassen dat het alleen voor servers (of een enkel IP) te benaderen mag zijn.

Dan heb je ook een goede oplossing voor de toekomst

Maar je zou dus ook een pop3 servertje kunnen opzetten en daar de mail naar forwarden, of je moet je zelf afhankelijk maken van een externe pop3 server (gmail)

[ Voor 31% gewijzigd door Evos op 30-12-2008 11:34 ]

Verwijderd

Nou mijn account is spontaan verdwenen na het aanpassen van m'n mailadres.

Maar goed.
Ik heb ik niet over technische policies maar over bedrijfsbeleid wat niet gewijzigd gaat worden om ons toegang te geven. POP3 op de mailservers is dus geen optie.

Forwarden is ook geen optie omdat alle mail dan ons eigen adres heeft als afzenden ipv de originele melder.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:48:
Nou mijn account is spontaan verdwenen na het aanpassen van m'n mailadres.

Maar goed.
Ik heb ik niet over technische policies maar over bedrijfsbeleid wat niet gewijzigd gaat worden om ons toegang te geven. POP3 op de mailservers is dus geen optie.

Forwarden is ook geen optie omdat alle mail dan ons eigen adres heeft als afzenden ipv de originele melder.
Afzender kun je spoofen als je zelf een SMTP server opzet.

Verwijderd

Hoe wil je dat doen als we een regel aanmaken die de mail forward? (er dus een FW: van maakt)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

My-life schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:53:
[...]
Afzender kun je spoofen als je zelf een SMTP server opzet.
ehm die hoef je echt niet zelf neer te zetten hoor, er is gewoon nul controle in het controleren van de afzender bij smtp

Iperf

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 13:36
Omdat de afzender veranderd bij forwarden stel ik ook een redirect voor. Ik weet niet zeker of exchange dat ondersteund maar ik kan me niet voorstellen van niet.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Pagina: 1