Op mijn website maak ik gebruik van Wordpress 2.7 met daarbij een plugin genaamd qTranslate 2.
Het vertalen van posts, etc gaat allemaal vlekkeloos.
Het enige dat echter niet werkt en wat ik ook met geen mogelijkheid voor elkaar krijg, is het vertalen van de tijd/datum.
Althans, bij posts, in het categorie overzicht werkt het wel prima. Daar worden de namen van de maanden netjes omgezet naar NL of EN.
Echter is het me (nog) niet gelukt om te achterhalen welke code daar gebruikt wordt, daar dit middels een widget gebeurd en ik geen idee heb waar die dingen zich in de source bevinden.
Nu heb ik hiervoor uiteraard al het e.a. geprobeerd en uitgezocht.
Met name de tips op deze site zagen er veel belovend uit:
http://www.ginchen.de/en/...ormatierung-in-wordpress/
Maar helaas hebben die geen uitkomst geboden om het probleem op te lossen.
De code die ik (aan de hand van bovenstaande site) gebruik voor het vertalen van de tijd/datum is:
Wanneer de site in het NL wordt bekeken, wordt de datum weer gegeven als:
Friday 12 December 2008 om 00:00 uur
Dit klopt dus niet, aangezien deze post op een ander tijdstip is geplaatst.
Ook wordt de dag van de week en de naam van de maand niet goed vertaald.
Het zou moeten zijn:
Vrijdag 12 december 2008 om 23:30 uur.
Weet iemand wellicht wat ik fout heb staan in bovenstaande code?
Ben er nu al een aantal dagen op aan het kauwen en krijg het maar niet opgelost.
Hopelijk heeft hier iemand een goede tip!
Het vertalen van posts, etc gaat allemaal vlekkeloos.
Het enige dat echter niet werkt en wat ik ook met geen mogelijkheid voor elkaar krijg, is het vertalen van de tijd/datum.
Althans, bij posts, in het categorie overzicht werkt het wel prima. Daar worden de namen van de maanden netjes omgezet naar NL of EN.
Echter is het me (nog) niet gelukt om te achterhalen welke code daar gebruikt wordt, daar dit middels een widget gebeurd en ik geen idee heb waar die dingen zich in de source bevinden.
Nu heb ik hiervoor uiteraard al het e.a. geprobeerd en uitgezocht.
Met name de tips op deze site zagen er veel belovend uit:
http://www.ginchen.de/en/...ormatierung-in-wordpress/
Maar helaas hebben die geen uitkomst geboden om het probleem op te lossen.
De code die ik (aan de hand van bovenstaande site) gebruik voor het vertalen van de tijd/datum is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php _e( '<!--:nl-->'.htmlentities( strftime('%A %e %B %Y om %R uur.', strtotime( the_date('Y/m/d H:i', '', '', FALSE) ) ) ) .'<!--:--><!--:en-->'.htmlentities( strftime('%A, %e %B %Y at %I:%M %P', strtotime( the_date('Y/m/d H:i', '', '', FALSE) ) ) ).'<!--:-->' ) ?> |
Wanneer de site in het NL wordt bekeken, wordt de datum weer gegeven als:
Friday 12 December 2008 om 00:00 uur
Dit klopt dus niet, aangezien deze post op een ander tijdstip is geplaatst.
Ook wordt de dag van de week en de naam van de maand niet goed vertaald.
Het zou moeten zijn:
Vrijdag 12 december 2008 om 23:30 uur.
Weet iemand wellicht wat ik fout heb staan in bovenstaande code?
Ben er nu al een aantal dagen op aan het kauwen en krijg het maar niet opgelost.
Hopelijk heeft hier iemand een goede tip!