Ik zie de laatste tijd steeds vaker een ster (laag aan de hemel) die van kleur lijkt te veranderen, kan dit een sateliet zijn of iets dergelijks?
Anoniem: 9942
mja... zou net zo goed een normale ster kunnen zijn, als ie laag staat moet het licht dus een flinke afstand door de atmosfeer afleggen en zal de invloed van turbulentie enzo groter zijn.
Bij noorderlicht krijg je toch ook zoiets 
Zoals op de noordpool.
* mr_fragle is vergeten wat noorderlicht ook alweer was
Zoals op de noordpool.
* mr_fragle is vergeten wat noorderlicht ook alweer was
edit:
foutje
foutje
And now the most interresting part of deze grot
Anoniem: 958
Het zou ook het nieuwe ruimtestation ISS kunnen zijn, die schijnt ook heel helder te zijn.
Was dat serieusOp zaterdag 24 februari 2001 23:42 schreef Sandalf het volgende:
Het zou ook het nieuwe ruimtestation ISS kunnen zijn, die schijnt ook heel helder te zijn.
Ik heb er echt eigenlijk geen verstand van.
Het zou natuurlijk ook de overbuurvrouw kunnen zijn met een fel licht
And now the most interresting part of deze grot
Anoniem: 7599
Dacht net weer zoiets te zien, maar dat was m'n zusje die voor carnaval allemaal kerstlampjes op batterijen in d'r haar heeft gestopt
.

Jongens jongens! _Alle_ sterren hebben de eigenschap om te knipperen als ze bekeken worden van een planeet met atmosfeer!
Dat komt doordat het licht dat de ster uitzend wordt verstrooid door verschillende invloeden die het licht onderweg tegenkomt. De atmosfeer is daar ook van grote invloed op.
Planeten aan de hemel daarentegen knipperen allemaal _niet_. Kijk 's avonds naar Venus (in het westen). Dat is een "gewoon" lichtje zeg maar.
Dat komt doordat het licht dat de ster uitzend wordt verstrooid door verschillende invloeden die het licht onderweg tegenkomt. De atmosfeer is daar ook van grote invloed op.
Planeten aan de hemel daarentegen knipperen allemaal _niet_. Kijk 's avonds naar Venus (in het westen). Dat is een "gewoon" lichtje zeg maar.
Anoniem: 15385
Kans is groot dat het een sateliet is die je ziet, maar dat wordt gekenmerkt door het feit dat je die lichtflitsen een fractie dubbel zo fel ziet.
Sterren knipperen vanwege je eigen gele vlek in je oog.
(jeweetwel, waar weinig/geen licht-intensiteit-gevoelige receptoren zitten)
maar anyway....lijkt mij het resultaat van venus+smog+lichtvervuiling van kassen&shit.
(jeweetwel, waar weinig/geen licht-intensiteit-gevoelige receptoren zitten)
maar anyway....lijkt mij het resultaat van venus+smog+lichtvervuiling van kassen&shit.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Anoniem: 19781
het kan heel goed een satteliet zijn maar die zie je meestal wel bewegen, een vliegtuig kan ook, en een ster ook, dus je zal het nooit weten 
en het ISS is International Space Station (samenwerking (international
) tussen verschillende landen om een ruimtestation te bouwen (duurzaam ook nog, geen MIR kwaliteit (alhoewel... die heeft het toch best lang uitgehouden)>:))) (wat een haakjes(was er zelfs 1 vergeten:)))
en het ISS is International Space Station (samenwerking (international
Pagina: 1