Toon posts:

PC ineens veel warmer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me pc is niet overclocked en pas een paar maanden oud, opeens voel ik ineens warmte wat ik nooit voel dus ik kijk naar me temperaturen en onder andere me videokaart was ineens van 44 naar 74 gegaan, ik deed niks, geen spelletje, geen film, zat wat nieuws te lezen, me cpu fan en casefans stonden zo te zien aan, heb hem even uitgezet en weer aan en de temperatuur was weer bijna zoals normaal, wat is hier aan de hand ?

Alvast bedankt voor de hulp :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uitleesfoutje? Misschien spelletje dat was blijven hangen op achtergrond en nog steeds gpu-cycles aan het eten was terwijl venster al weg was? Kan vanalles zijn :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:55:
Uitleesfoutje? Misschien spelletje dat was blijven hangen op achtergrond en nog steeds gpu-cycles aan het eten was terwijl venster al weg was? Kan vanalles zijn :)
Dus het komt weleens voor ?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Als het weg is, why bother?
Overigens kunnen videokaarten gemakkelijk een temperatuur van 74°C aan hoor.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Daar gaat je topicstart toch over :?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:05:
[...]

Daar gaat je topicstart toch over :?
Ja, wilde gewoon weten wat er was zodat ik wist of ik wel of niet naar de winkel moest gaan :$

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor mogenlijkheden bestaan er nog meer dat de oorzaak kan wezen trouwens ?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1. Gij zult niet schoppen binnen 24 uur. Dank u namens GoT.
2. Stof kan een oorzaak zijn, ga zelf maar na aan de hand van de ouderdom.
3. Kapotte sensoren.

Verwijderd

+1 voor het stof! :)

FF openschroeven en alles schoonmaken en ff checken of alle fans draaien!

Verwijderd

Aan de andere kant kun je ook dankbaar zijn dat je pc je van wat warmte verschaft in deze koude tijden.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:52:
Me pc is niet overclocked en pas een paar maanden oud (...)
Waarom zet je je topic dan in Overclocking & Tweaking :?

Buiten dat: wat voor videokaart zit erin?
Aangezien hij een paar maanden oud is denk ik niet dat stof het probleem zal zijn, en aan de temps te zien is 44° een mooie tempratuur voor idle, en 74° een mooie tempratuur voor load (natuurlijk afhankelijk van welke kaart en welke koeling).
Ik denk eerder aan een programma dat op de achtergrond draaide en je GPU was aan het bezig houden.
En daarbij: zoals ik eerder al zei is 74° niet erg, mijn oude Nvidia GeForce 8800 GT ging onder load over de 85°. Een passief gekoelde 8800 GT van Sparkle werd onder load over de 110°, dus gewoon met fabriekskoeling...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Aero O-)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 11:40
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:24:
+1 voor het stof! :)

FF openschroeven en alles schoonmaken en ff checken of alle fans draaien!
Pctje van + 3 maanden oud zal niet of nauwelijks stoff bevatten. lijkt me dus erg sterk!
Denk idd. van een venster wat niet meer gedisplayed wordt maar nog wel wordt doorberekend door de GPU.. waardoor deze dus lekker warm wordt ;)

Wat je zou kunnen doen is je temps gewoon regelmatig controleren en indien deze gemiddeld erg hoog is dan controleren of er nog processen hangen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Dit heeft niks met overclocking te maken.. Naar cooling dus :)

Verder wil ik je toch even vragen in het vervolg wel op je schrijfstijl te letten. Niet iedereen schrijft natuurlijk perfect Nederlands, maar wat punten en komma's (en m'n in plaats van me) lijkt me toch niet teveel gevraagd.
Pagina: 1