Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Ongeldige partietabel

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
Ik moest voor een kameraad even een nieuwe HDD in zijn pc stoppen. Zo gezegd, zo gedaan. Nieuwe HDD erin, windows erop en klaar. Een dual-boot met de oude en de nieuwe windows. Hij dus de data overgezet zodat de oude schijf eruit kan, maar:

Als de nieuwe schijf 'alleen' in de pc zit -> Ongeldige partitietabel.
Met de oude schijf erbij -> Keurig een opstartmenutje en kan gewoon de windows laden vanaf de nieuwe schijf.

Dus, ik in de recoveryconsole NTDETECT.com, NTLDR en boot.ini overzetten, maar. Nog steeds ongeldige partitietabel. Nu is de vraag:

1. Is de tabel echt ongeldig? (fixmbr, fixboot, bootcfg en die shit werkt niet)
2. Of komt het doordat windows denkt dat je een nieuw systeem hebt en daardoor niet opstart (maar dat was toch met hal.dll en na repairen werkt het nog steeds niet)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je de boot ini nu eens gaat aanpassen dat hij de nieuwe schijf als eerste detect en vervolgens de oude schijf eruit haalt?

Xbox Live ID:Notna8310

• maarud
Notna schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:43:
Als je de boot ini nu eens gaat aanpassen dat hij de nieuwe schijf als eerste detect en vervolgens de oude schijf eruit haalt?
ah, dat is slim! ik zal eens ff een live-cdtje erbij halen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Stop eens een Ubuntu livecd erin en kijk met Gparted wat die van je partities kan maken, eventueel kun je ubuntu er tijdelijk even op zetten zodat grub een bootloader installeerd, misschien werkt ie dan.

Verder moet je nooit op repair klikken bij de XP cd (fixmbr enzo werkt wel goed), dat heb ik een keer geprobeerd dat wiste alles :P

Kun je chkdsk /f runnen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou ook vooral kijken of die disk wel een Actieve primaire partitie heeft.

Maar dat hoor je eigenlijk van tevoren al na te kijken als je hieraan begint als 'vriendendienstverlening' ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• maarud
alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:30:
Ik zou ook vooral kijken of die disk wel een Actieve primaire partitie heeft.

Maar dat hoor je eigenlijk van tevoren al na te kijken als je hieraan begint als 'vriendendienstverlening' ;)
ja, ach ja. Ik wilde dat ff snel doen maar goed eigenlijk had ik moeten incalculeren dat het nooit direct lukt bij windows :+

Maar goed, ik denk dat ik hrt probleem weet (boot.ini + active partitie maken). Ga ik morgen lekker mee kloten met een LiveCD. Trusten guys!

• maarud
maarud schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:57:
[...]

Maar goed, ik denk dat ik hrt probleem weet (boot.ini + active partitie maken). Ga ik morgen lekker mee kloten met een LiveCD.
LiveCD wilde niet meewerken (kan X server niet starten bij 3 verschillende ubuntu cd's :X ) maar goed, schijf overzetten en in mijn windows boot.ini aanpassen en actief maken, en voila, hij doet het!

Zoiets simpels, maar ik ging er vanuit dat hij wel actief werd gemaakt tijdens het formatteren bij een windows install... mja het werkt nu, bedankt!
Pagina: 1