Ik moest voor een kameraad even een nieuwe HDD in zijn pc stoppen. Zo gezegd, zo gedaan. Nieuwe HDD erin, windows erop en klaar. Een dual-boot met de oude en de nieuwe windows. Hij dus de data overgezet zodat de oude schijf eruit kan, maar:
Als de nieuwe schijf 'alleen' in de pc zit -> Ongeldige partitietabel.
Met de oude schijf erbij -> Keurig een opstartmenutje en kan gewoon de windows laden vanaf de nieuwe schijf.
Dus, ik in de recoveryconsole NTDETECT.com, NTLDR en boot.ini overzetten, maar. Nog steeds ongeldige partitietabel. Nu is de vraag:
1. Is de tabel echt ongeldig? (fixmbr, fixboot, bootcfg en die shit werkt niet)
2. Of komt het doordat windows denkt dat je een nieuw systeem hebt en daardoor niet opstart (maar dat was toch met hal.dll en na repairen werkt het nog steeds niet)
Als de nieuwe schijf 'alleen' in de pc zit -> Ongeldige partitietabel.
Met de oude schijf erbij -> Keurig een opstartmenutje en kan gewoon de windows laden vanaf de nieuwe schijf.
Dus, ik in de recoveryconsole NTDETECT.com, NTLDR en boot.ini overzetten, maar. Nog steeds ongeldige partitietabel. Nu is de vraag:
1. Is de tabel echt ongeldig? (fixmbr, fixboot, bootcfg en die shit werkt niet)
2. Of komt het doordat windows denkt dat je een nieuw systeem hebt en daardoor niet opstart (maar dat was toch met hal.dll en na repairen werkt het nog steeds niet)