[Windows 7] Aero op VMware workstation?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 18:53
Vandaag eens de beta van windows 7 geprobeerd via de laatste VMware workstation (6.5.1).
Loopt als een trein.
Enige vraag/probleem: is het mogelijk om aero te activeren? De laatste versie van deze workstation ondersteunt normaal DX9.0c, de vereiste voor aero.
Als ik de prestaties laat meten om eens te zien of het aero kan draaien, blijft hij altijd hangen bij :Tuning Windows Media Decoding... Dus ik krijg geen rating te zien.

Mijn pc is een jaar uit dus daar ligt het niet aan. Ik weet niet of het aan geëmuleerde gfx-kaart ligt?
Ik ben al een tijdje bezig geweest met zoeken, maar nog niet veel gevonden. Ik dacht dat men bij een beta van vista er wel was ingeslaagd aero in gang te krijgen door wat aanpassingen te doen in het register...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb exact hetzelfde probleem als jou. Momenteel heb ik nog geen oplossingen gevonden, maar wat ik wel merkwaardig vind is dat het bij een vriend wél werkt op zijn gamepc (met 8800GTS kaart meen ik), zonder enige driver of whatsoever te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat het niet omdat de standaard VMware SVGA kaart geen 3d kaart is. Meer info kun je hierover vinden op de vmware forums. Er zijn wel een soort optionele instellingen die je handmatig kan instellen om de kaart als 3d kaart te laten werken, maar geen idee of het werkt.

Dit was voor ws5, maar werkt wellicht ook in nieuwere versies...
http://www.vmware.com/sup...ound_d3d_enabling_vm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Laatst online: 09-11-2024
Genoeg videogeheugen gereserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dx 9c aanzet reserveert hij 128MB geheugen, anders 16MB...
Die lijn stond al op true btw.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Same here. Kan er tot nu toe nergens iets over vinden.

Event Viewer geeft niets weer en ook verschijnt er géén foutmelding.

Denk dat het toch stiekem aan VMWare ligt, want dit probleem treedt niet op bij niet VMWare gebruikers.

Jammer toch weer. Werd net enthousiast toen ik de 3d optie zag in de laatste VMWare.

[ Voor 43% gewijzigd door Bart© op 09-01-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Behalve een 3D-kaart heb je ook WDDM1.1 drivers nodig voor Windows 7 he ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
spone schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:47:
Behalve een 3D-kaart heb je ook WDDM1.1 drivers nodig voor Windows 7 he ;)
Aha, wellicht dat de VMware tools dan dus nog oudere drivers bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Had ergens gelezen dat je met de Windows XP drivers wel beeld kreeg onder Vista, maar geen Aero, want daar zou je WDDM1.0 drivers voor nodig hebben. Ik vermoed dat dat dus het geval is onder VMWare.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Ik heb hetzelfde "probleem" maar helaas heeft een MOD op http://communities.vmware.com/thread/187056 als volgt een reactie geplaatst op een vraag van een user:
quote: user
Few days ago I tried the new windows 7 (build 7000) on workstation version 6.5.1.It works great, only thing I miss is aero...
I see the latest workstation supports DX 9.0c now so is it possible to enable Aero on it?
My host OS is XP so enabling it trough remote control or something like that is not possible.
I thought there was a workaround for vista in the past, so maybe also for the beta 1 of windows 7?
quote: MOD
Areo on Workstation is still not posible as you need SSM3 and the Virtual Hardware only supports SSM2 at the moment

[...]
quote: user
Thanks!

Any idea when this will be supported?
quote: MOD
I would not expect until the next major release of Workstation or maybe Fusion, the hosted products tend to get the newest features and then they are put in the Enterprise level hardware once the kinks have been ironed out

Remember it does require a lot of work in the Virtual hardware drivers to get new features working.

[...]

[ Voor 31% gewijzigd door Gaitman op 11-01-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Als je met RDP connect naar je virtuele machine kun je wel transparancy enzo aanzetten.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Laatst online: 28-07 18:53
Mhm blijkbaar toch nog mensen met hetzelfde probleem, had al even niet meer gekeken.

@Gaitman:

die user was ik btw :P
dusja we zullen gewoon moeten wachten vrees ik.

@Yanze:
Ja, maar dan moet je host-OS wel vista zijn, als ik me niet vergis en velen draaien nog XP, waaronder ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee dan gaat het niet werken nee als je host geen Vista of hoger is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1