Toon posts:

Laptop wel verbinding geen signaal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn draadloos netwerk krijgt 1 van de laptops wel verbinding maar geen signaal waardoor internet dus niet werkt.
Een andere laptop en PC hebben geen probleem. Dus niet de ROuter? (linksys WRT54g)
Het heeft wel altijd gewerkt.
Met veel googelen en berichten gelezen kom ik er nog steeds niet uit. Het moet haast de laptop zijn , maar wat? Bug in Windows XP, instelling, of virus?
De virusscanner is AVG 7.5 en firewall de standaard van Windows. Dit draait overigens al "eeuwen".
ALs ik ping naar het modem komt er niets terug . (timeout) ALs ik dat doe met de PC dan is het prima.
Met de Netwerkcontrole van Windows komt eruit dat: "het adres van de standaardgateway kan niet via ARP worden omgezet".
Ook zegt het iets van een "Beschadigde ROutingtabel" wat dat ook mag betekenen.

Is het nou wel of niet slim om de Router eens te resetten?
De andere computers doen het per slot wel.
Wat kan ik in/aan de laptop nog veranderen cq instellen?
Een eerdere melding was dat de laptop geen IP adres kon verkrijgen.
Het zit dus ergens in die hoek maar ik kom er niet uit en weet niet wat te doen en in welke volgorde.
Ik heb vergelijkbare problemen gezien maar niet met dé oplossing voor mij.
Wie heeft er een goede tip of advies? Een andere laptop is te voor de hand liggend.
Bij voorbaat dank voor de moeite en reatie.
groet
KJK

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 13:16
DHCP of vast IP?
Even disconnecten van het netwerk en vervolgens weer verbinding maken. Je kan die WRT54G rustig resetten hoor, het is een prut ding dat bij mij ook gezeik met draadloos ging geven. Uiteindelijk een GL gekocht, omdat draadloos gewoon niet meer te bereiken was. Best een kans dat ie het gaat begeven.

Verwijderd

Topicstarter
DHCP.
Oke , ik ga het proberen, baat het niet .......

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 20:02

lier

MikroTik nerd

Mmmm...volgens mij gaat er iets goed fout op je pc gezien de meldingen die je krijgt.

Misschien kan je de TCP stack eens laten repareren (zoek maar even binnen GoT) of je WiFi adapter een keer deïnstalleren en weer installeren ?

Zonde om de routere te resetten, aangezien alle andere pc's deze problemen niet vertonen.

Verder kan je eens controleren of er meer mensen in jouw omgeving op hetzelfde kanaal zitten (bijv. mbh netstumbler). Dit kan ook soortgelijke problemen geven.

Tot slot: kijk eens (op de site van de laptop bouwer) of daar nieuwe drivers te vinden zijn voor je laptop...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Oke Lier, bedankt voor je tips.
Ik denk ook dat het in de laptop zit (bedoel je met PC toch?).
Ik ga zoeken want TCP-stack zegt mij niets en de WiFi adapter deïnstalleren doe je dat in configuratiescherm?
Nieuwe drivers kijk ik ook naar.
Het is trouwens een Acer laptop (1522 WLMi) ongeveer 3,5 jaar oud.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog vergeten te melden dat de Laptop wel werkt met een kabel.
Is dan misschien toch de draadloze netwerkkaart stuk?
Pagina: 1