Op mijn draadloos netwerk krijgt 1 van de laptops wel verbinding maar geen signaal waardoor internet dus niet werkt.
Een andere laptop en PC hebben geen probleem. Dus niet de ROuter? (linksys WRT54g)
Het heeft wel altijd gewerkt.
Met veel googelen en berichten gelezen kom ik er nog steeds niet uit. Het moet haast de laptop zijn , maar wat? Bug in Windows XP, instelling, of virus?
De virusscanner is AVG 7.5 en firewall de standaard van Windows. Dit draait overigens al "eeuwen".
ALs ik ping naar het modem komt er niets terug . (timeout) ALs ik dat doe met de PC dan is het prima.
Met de Netwerkcontrole van Windows komt eruit dat: "het adres van de standaardgateway kan niet via ARP worden omgezet".
Ook zegt het iets van een "Beschadigde ROutingtabel" wat dat ook mag betekenen.
Is het nou wel of niet slim om de Router eens te resetten?
De andere computers doen het per slot wel.
Wat kan ik in/aan de laptop nog veranderen cq instellen?
Een eerdere melding was dat de laptop geen IP adres kon verkrijgen.
Het zit dus ergens in die hoek maar ik kom er niet uit en weet niet wat te doen en in welke volgorde.
Ik heb vergelijkbare problemen gezien maar niet met dé oplossing voor mij.
Wie heeft er een goede tip of advies? Een andere laptop is te voor de hand liggend.
Bij voorbaat dank voor de moeite en reatie.
groet
KJK
Een andere laptop en PC hebben geen probleem. Dus niet de ROuter? (linksys WRT54g)
Het heeft wel altijd gewerkt.
Met veel googelen en berichten gelezen kom ik er nog steeds niet uit. Het moet haast de laptop zijn , maar wat? Bug in Windows XP, instelling, of virus?
De virusscanner is AVG 7.5 en firewall de standaard van Windows. Dit draait overigens al "eeuwen".
ALs ik ping naar het modem komt er niets terug . (timeout) ALs ik dat doe met de PC dan is het prima.
Met de Netwerkcontrole van Windows komt eruit dat: "het adres van de standaardgateway kan niet via ARP worden omgezet".
Ook zegt het iets van een "Beschadigde ROutingtabel" wat dat ook mag betekenen.
Is het nou wel of niet slim om de Router eens te resetten?
De andere computers doen het per slot wel.
Wat kan ik in/aan de laptop nog veranderen cq instellen?
Een eerdere melding was dat de laptop geen IP adres kon verkrijgen.
Het zit dus ergens in die hoek maar ik kom er niet uit en weet niet wat te doen en in welke volgorde.
Ik heb vergelijkbare problemen gezien maar niet met dé oplossing voor mij.
Wie heeft er een goede tip of advies? Een andere laptop is te voor de hand liggend.
Bij voorbaat dank voor de moeite en reatie.
groet
KJK