Toon posts:

laptop naar TV probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mn laptop aan mijn tv te hangen dmv een vga kabel om een filmpje op mn tv te kunnen kijken. Dit is me eerder gelukt en toen werkte alles prima maar nu valt het beeldscherm van mijn laptop uit wanneer ik de vga kabel erin steek. Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb al een hele tijd met mn instellingen liggen kloten maar niks lijkt te helpen.
Alvast bedankt.

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 16:21
Vaak zit er op een laptop een knop (of toetsencombinatie met Fn) waarmee je kan kiezen welke schermen een beeld krijgen. Bij mijn dell is het Fn - F6 en dan zijn de opties:
-Alleen laptopscherm
-Alleen externe uitgang
-Beide

Misschien heb jij ook zoiets op je laptop zitten.

Maar heb je eigenlijk wel beeld op je tv op het moment dat je laptop uitvalt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook FN toetsen op mn laptop maar daarmee kan ik niks wijzigen aan mijn beeldscherminstellingen.

Ik heb bij de beeldscherminstellingen alle mogelijke combinaties van instellingen geprobeerd zonder succes. Het probleem is dus idd niet alleen dat het beeld van mijn laptop wegvalt zodra ik de kabel erin doe maar ook dat ik op dat moment geen beeld heb op mijn tv. Anders zou ik natuurlijk gewoon verder kunnen werken op mijn tv.

Ik weet dus niet hoe ik mijn laptopscherm naar mijn tv kan kopieren. Als iemand me hierbij zou kunnen helpen dan zou ik dat iig heel erg waarderen.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:56:
Ik weet dus niet hoe ik mijn laptopscherm naar mijn tv kan kopieren. Als iemand me hierbij zou kunnen helpen dan zou ik dat iig heel erg waarderen.
Krijg je wel een bootscherm te zien (XP oid) tijdens aansluiten en opstarten? Meer dan je nu doet kunnen wij ook niet doen voor je helaas.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

Yucko

One clown to rule them all !

je moet zoeken naar de knop waar (waarschijnlijk) in blauw een logo staat wat uitziet als een vierkant blokje met al dan niet een streep zowel links als rechts van dat blokje

voorbeeld:
│‪‪┌──‪‪┐│
│└──┘│

die dan icm met je Fn toets indrukken en hij zou je externe aansluiting moeten activeren.

Meestal is idd de volgorde zoals _lasher_ aangeeft;

je beeldscherm is actief
je drukt op genoemde toetsencombinatie
je beeldscherm gaat uit, maar je externe aansluiting gaat aan
je drukt nogmaals op toetsencombinatie
zowel beeldscherm als externe aansluiting worden actief
je drukt nogmaals op toetsencombinatie
je externe aansluiting wordt uitgezet en je beeldscherm staat aan

Daarnaast zou je het ook eens in de software instellingen kunnen nakijken. Zodra je een kabel hebt aangesloten op je uitgang moet je via beeldscherminstellingen je 2e scherm aan kunnen zetten. Misschien zelfs dat dit alleen lukt wanneer de kabel er ook aanhangt bij het opstarten van de laptop (al dan niet met een actief scherm eraan zoals een monitor of tv)

Hopelijk heb je er iets aan

[ Voor 63% gewijzigd door Yucko op 30-12-2008 07:26 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay