Toon posts:

Nieuwe voeding, geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week viel mijn pc midden in de nacht opeens uit. Na wat testen en doen tot de conclusie gekomen dat de voeding kapot was. Dus vanochtend een nieuwe, vooral niet te dure voeding gehaald bij een lokale pc-boer, en die uittesten. Gelukkig deed de pc het toen weer, en kon ik er weer alles mee doen. Alleen toen ik op het internet wilde, lukte dat niet. Nu vraag ik mij af of bij het vervangen van de voeding de pc spontaan een niet werkende internet poort heeft? Zelf snap ik het nu even niet meer :P De verbinding die van de meterkast naar boven(waar de pc staat :P ) is prima.

Systeem:
Asus M2NPV-VM(de onboard netwerk kaart wordt gebruikt)
AMD Athlon X2 4200+
ATI Radeon X1950 Pro
Recom 450 watt voeding

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01 14:30
Wat bedoel je met de verbinding tot de meterkast? Als dat naar je router/modem is, dan zal het zeker niet aan je voeding liggen.
Zowiezo is die kans erg klein hoor. Wat wel kan, is dat door het probleem waardoor je vorige voeding overleden is ook je netwerkkaart kapot gegaan is.

Maar als je nog je modem kan bereiken is er niks mis met je pc.

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:04
Koop / leen even een test apparaatje, denk aan ;

-usb - ethernet adapter
-pci ethernet kaartje (kost nieuw misschien 9-10 euro, nog niet goed ? ruilen...)
-wireless usb stickje

Probeer even een van deze dingen en kijk of je dan nog wel verbinding krijgt.

Als dit niet werkt, dan zou best kunnen wat lasher zegt.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 11:28

Pathogen

Shoop Da Whoop

Kans bestaat zeker wel dat je oude voeding in zijn neergang de netwerkkaart heeft meegesleept. Komt niet vaak voor, maar Ethernet controllers zijn niet ongevoelig voor stroomperikelen.
Zoals Herr Flicker zegt: probeer eens een andere netwerkkaart. Werkt dat wel, dan neem ik aan dat je onboard netwerk naar z'n grootje is...

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

misschien even verduidelijken ?

heb je ethernet over power line ofzo

indien zo kan het perfect aan je voeding liggen als daar een netfilter inzit ;)

ik heb ervaring met die dingen en het minste dat er een ontstoorcondensator te dicht in de buurt zit is het hoogfrequentsignaal dat dat ding gebruikt om te verbinden kortgesloten dus geen internet.

je kan al beginnen met het kijken of de lampjes wel branden aan je netwerkstekker.

zo ja moet het ergens anders liggen

zo niet check de settings lan adapter uitgeschakeld ? eens opnieuw installeren, BIOS settings ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wel even verduidelijken :P Na een hele week werken ben ik ook de helderste niet meer :P

De ethernet kabels die vanuit de meterkast naar boven zijn getrokken. Dus: Modem->router->PC(via een ethernet kabel die naar boven is getrokken.) Verder brand het licht bij de netwerkstekker wel.(dat licht dat brand als je er een stekker in stopt toch? :P) De LAN-adapter staat aan in windows, alleen kan hij alleen nog pakketjes versturen en ontvangt ie niks meer volgens de Status. En pingen naar de router werkt ook al niet. Verder denk ik niet dat het aan de windows settings ligt, aangezien hij het in Ubuntu ook niet doet. Dus dat wordt morgen even een pci netwerk kaartje halen en die ergens wegstoppen en hopen dat dat past met de videokaart(Mini-ATX moederbord en dan een videokaart met dual-slot cooler was misschien toch niet zo'n goed idee... :P)

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01 14:30
Dat klinkt dan inderdaad wel alsof er iets hardwarematig niet goed zit. Als het onder een ander OS ook al niet wil is dat wel duidelijk.
Toch is ie niet helemaal gaar, als het lichtje nog aan gaat als je er een kabel in stopt. Maar zie je ook wat knipperen als je iets verstuurt?

Anyways, een losse PCI netwerkkaart is tegenwoordig vrij vaak een low-profile model, dus die krijg je er vast nog wel bij gepropt :9 .

Verwijderd

_lasher_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:34:
Toch is ie niet helemaal gaar, als het lichtje nog aan gaat als je er een kabel in stopt. Maar zie je ook wat knipperen als je iets verstuurt?
Dat kan ook simpelweg gaan branden omdat je er (wanneer je er een kabel in stopt) 2 puntjes kort sluit, buiten dat hij stroom heeft zegt het weinig. Een VGA aansluiting doet dat ook trouwens, kijk maar naar je computer monitor, hang hem aan een vga kaart in een pc die uit staat en hij springt ook van standby (of zoiets) naar no signal gewoon omdat hij merkt dat 2 pinnen kort gesloten zijn dus hij zal wel ERGENS aan vast zitten :).
Pagina: 1