Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsvK
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik heb een GA-MA78GM-S2H gekocht met twee Spinpoint F1 SATA disks.
Bij de BIOS is RAID enabled, en de RAID utility herkent de drives en laat een RAID-1 array maken.

Tijdens XP installatie moet ik een floppy met de RAID driver invoeren.
Hoewel XP de RAID driver herkent die ik van de CD op floppy heb gezet, zegt hij later "you system doesn't have any hard drives" en weigert verder te gaan.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

De Gigabyte handleiding is zeer onduidelijk hierover, en zegt ook niet welke driver ik moet installeren (x64? x86? SB700? heb verschillende geprobeerd maar resultaat blijft uit.)

Kan ik RAID disablen, XP installeren, dan de RAID driver toevoegen en RAID re-enablen - of wordt dan XP gewist?

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door GijsvK op 29-12-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
F6 drukken tijdens de installatie?
Of heb je dat al geprobeerd, is niet echt duidelijk. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 29-12-2008 21:40 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> WOS

Zoals -The_Mask- al zegt, F6 drukken en de driver laden. Welke je nodig hebt is uiteraard afhankelijk van welke Windows je gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Eventueel in je BIOS configureren welke 2 drives een raid config moeten vormen, dat kan ik iig doen op m'n Striker II Formula. Was al gedaan.

Eventueel met nLite je Raid-driver meteen slipstreamen dat je niet hoeft te kloten met floppy's etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Wiethoofd op 29-12-2008 21:45 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
GijsvK schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:32:
Tijdens XP installatie moet ik een floppy met de RAID driver invoeren.
Hoewel XP de RAID driver herkent die ik van de CD op floppy heb gezet, zegt hij later "you system doesn't have any hard drives" en weigert verder te gaan.
Dan heb je denk ik de verkeerde driver geladen :)
Kan ik RAID disablen, XP installeren, dan de RAID driver toevoegen en RAID re-enablen - of wordt dan XP gewist?
Kans is groot dat je PC dan niet correct doorstart.
Bovendien is het aanmaken van een RAID config met de ingebouwde controllers vaak een destructieve aangelegenheid.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Probeer in ieder geval even de laatste RAID Driver van de ATI site. Als je executable uitvoert en daarna de setup afbreekt kun je de drivers vinden in C:\ATI\Support\Enz. Hier staan weer verschillende mapjes met drivers, denk dat je voor de gewone (32b) XP SATARAID moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsvK
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
't is opgelost, kennelijk was een file op de floppy corrupt geraakt bij kopieren. met een andere floppy is het nu gelukt. Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1