Toon posts:

Coolermaster V8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb reeds een Coolermaster v8 air cooler aangeschaft.
Deze heb ik geïnstalleerd en werkt, ik heb alleen een 'probleem'.
Ik ben bezig met het overclocken van mijn E8500 en dit gaat prima, ik ben een beginnend overclocker en doe het met stapjes en zit nu op de 3.6 Ghz.
De cooler houd de temperatuur van mijn processor netjes op 34~37 graden 100% stressed met orthos ( fan speed op zijn laagst ). Idle is hij 30 graden.

Wat mijn 'probleem' is is dat de temperatuur niet afneemt wanneer ik de 120 mm fan van de v8 op vol vermogen zet. Je hoort dat de fanspeed toeneemt maar in de temperatuur zie ik hoogstens een afname van 1 graden en soms zelfs helemaal niet !.

Komt dit doordat ik de koelpasta niet goed ( te dun of te dik of niet verspreid ) heb aangebracht of omdat de heatpipes de hitte niet goed vervoeren, en het dus gewoon geen zin heeft hitte af te voeren van buisjes die toch niet warmer worden ( en het dus in feite aan de koeler zelf ligt ).

Ik kom er zelf niet echt achter wat het probleem zou kunnen zijn, en aangezien ik liever vraag of het iets te maken kan hebben met koelpasta dan het zelf te gaan bekijken ( het is een ontzettend gekloot de koeler te installeeren ), hoor ik graag wat jullie er over denken.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:04

Pathogen

Shoop Da Whoop

Waarschijnlijk heb je al een prima airflow op de laagste stand en kan de heatsink gewoon niet meer warmte kwijt dan dat. 37 stressed met lucht op een overklok is niet verkeerd hoor!

Verwijderd

Topicstarter
@Thrackan
Met de airflow in mijn kast zit het idd helemaal top die heb ik al getuned.
Dan is het dus alleen maar gunstig dat ik mijn koeler ( nu nog ) op de laagste stand kan laten staan. Geeft wat minder lawaai.
Dank je voor de snelle reply.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met hem. Volgens mij heb je de zaken prima voor elkaar daarbinnen :)

Maak eens een paar foto's als je wilt, ik ben ook nog wat aan het rommelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nu ff wat foto's maken moment a.u.b ;)

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:54:
@Thrackan
Met de airflow in mijn kast zit het idd helemaal top die heb ik al getuned.
Dan is het dus alleen maar gunstig dat ik mijn koeler ( nu nog ) op de laagste stand kan laten staan. Geeft wat minder lawaai.
Dank je voor de snelle reply.
Kein Problem. Die V8 is een zeer fijn koelertje (nou ja 'tje') Je kan hem trouwens leuk LED modden ook:
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=78995

Verwijderd

Topicstarter
Even wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww255/Retardodo/PC290250copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww255/Retardodo/PC290253copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww255/Retardodo/PC290255copy.jpg

Btw die mod ziet er wel vet uit !.
Ik ben trouwens deze vakantie van plan mijn case onderhanden te nemen, ik wil aan de zijkant plexiglas gaan inzetten meet in het midden een cooler ( met led ). Ik ben nog bezig met het ontwerpen van de zijkant, creatieve ideeën zijn hier welkom :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 21:41 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15

Heeeeeel veel ideetjes :D

Persoonlijk heb ik niks met een fan in een sidepanel, ook niet in plexi, maar windows zijn altijd leuk.
Tipje: als je niet van je drivebays gecharmeerd bent, maak dan je window ook niet te groot ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die drivebays zijn i.d.d niet al te mooi, en ik ga er dan ook inderdaad geen window voor maken :) ik had daar eigenlijk nog niet eens bij stilgestaan goed dat je het zeg :).
Over de fan in het side window zit ik nog na te denken. of ik het doe of niet. Ik houd de kleur van de lampjes/ leds die ik ga gebruiken i.i.g op rood ( ik heb een soort van tape gevonden die je kan aansluiten op een molex ook in de kleur rood, dat kan ik dan mooi om aan de binnen kant van het raam plakken )

Verwijderd

wow! wat een gigantische cooler :P past bijna niet in de case?

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zou zeggen zoek eens rond naar window mods. Er zijn een aantal manieren om dat handig en mooi te doen en het is al heel vaak gedaan. Onder andere op Techpowerup en Tweakers (Casemodding forum) zijn een hoop mooie bouwsels te vinden.

Voor het window zelf kan je alleen al een hoop kiezen:
Vastschroeven, dubbelzijdige tape, lijm?
Ronde hoeken, rechte hoeken, een mooie vorm?
Werk je de rand af? De lak/coating gaat waarschijnlijk beschadigd worden door je zaag/dremelwerk.

Kortom, welkom in de wondere wereld die Casemodding heet ;) Met een beetje creativiteit en handigheid maak je vast een mooie en persoonlijke case.

Verwijderd

Topicstarter
wow! wat een gigantische cooler :P past bijna niet in de case?
Bijna niet was voor mij een ja om hem in te bouwen, maar je hebt gelijk hij past net aan ! Hij doet het echter perfect en ik vind hem goed staan in mijn case, jammer dat hij NOG NIET te zien is.
Kortom, welkom in de wondere wereld die Casemodding heet ;) Met een beetje creativiteit en handigheid maak je vast een mooie en persoonlijke case.
Ik ga er zeker wat van proberen te maken, ik ben druk aan het kijken en ideeën op doen, ty!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het omhoog schoppen van dit topic, maar ik zat met een vraagje.
Ondertussen heb ik mijn processor maar lekker op 3.8 ghz laten draaien, maar mijn temps lijken nu wel erg hoog. Idle 38 graden, stressed 48 ( gemeten met coretemp ) :'( Is dit ook echt hoog voor een Core 2 Duo E8500 @3.8 Ghz met een V8, of verbeeld ik het me maar ? Als het toch vrij hoog blijkt te zijn, wat kan ik er aan gaan doen ? Opnieuw koelpasta aanbrengen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:30:
Ondertussen heb ik mijn processor maar lekker op 3.8 ghz laten draaien, maar mijn temps lijken nu wel erg hoog. Idle 38 graden, stressed 48 ( gemeten met coretemp )
Dat zijn nog steeds erg goede temps hoor. Zo lang je niet boven de 60°c 100 % stressed uitkomt zou ik me geen zorgen maken. (Nog hoger kan ook geen kwaad, tot 70°c ofzo maar niet voor 24/7).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, fijn om te horen, hoef ik iig niet de hele koeler er af te halen, wat nog al een klus is 8)7

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-01 19:12
Heey Retard

Leuke naam allereerst :P Maareh, ik kom even straight to business over je vraag. Ik wilde even zeker weten dat we het over dezelfde temperaturen hebben, je kan de temperatuur van je CPU op 2 manieren meten. Je kan je CPU temperatuur meten, hier meet je in feiten de temperatuur van de afdekplaat die op je CPU zit. Deze valt alleen zeer laag uit, vaak tot 26 graden idle met een goede cooling.

Echter, als je de belangrijke temp wilt meten, dan moet je de Core temperatuur meten, nu heeft jouw CPU 2 cores zoals je natuurlijk wel weet. Deze hoeven niet beide dezelfde temp te geven. Ik heb eerlijk gezegt geen ervaring met CoreTemp wat jij gebruikt.

Wat ik zeker wil weten voordat ik je verder advies kan geven is dat je de Core temperaturen meet en niet de afdekplaat want die is irrelevant.

Mocht je zeker weten dat je de Core temps meet dan heb je een zeer koele CPU, ik weet niet wat een Core 2 Duo normaal doet in de temps, maar zelfs 48 graden per core op een 40% overclock is erg koel. Je Core mag zo'n max 80-85 graden worden. Niet in paniek raden als je 86 graden haalt, want de absolute failure rate van CPU's is vaak op 100 graden, maar als je een zwakke CPU hebt kan hij het al eerder begeven, vandaar de 85 limiet.

Ook zou ik graag willen weten hoelang je hem stresstest en met welk pakket. Je temperatuur kan na enkele uren op 100% namelijk al 20 graden hoger uitvallen dan wanneer je de test eventjes aan hebt gehad voor een paar minuten. Ik neem ook aan dat je Linpack tests gebruikt. Of in jouw geval nog beter Intel Burner, super goed pakketje om je Intel CPU te stress testen.

Als je niet zeker bent of je de juiste temps meet, download dan nog even RealTemp dan weet je zeker dat je goed zit.

Succes!
Pagina: 1