• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik zit al een tijdje te denken om mijn dvdspeler van mijn homecinema (phillips lx 8500W) te vervangen door een blue-ray speler.

Ik vraag mij nu het volgende af: Ik heb een home cinema (lx8500w) met bijbehorende surround boxen. Is het ook mogenlijk dat ik de boxen hou en alleen de dvd speler vervang door een blue-ray speler.

Weet iemand misschien ook of de boxen van de lx8500w werken op een blue-ray speler,? of moet ik dan de blueray speler koppelen op mijn oude dvd speler om zo van de boxen gebruik te maken?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
Blue ray spelers bestaan niet

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

franssie

Save the albatross

als je je luidsprekers direct aan je dvd speler hebt hangen, dan zit daar ook een versterker in. Als je BR speler geen versterker heeft werkt het niet... dus dan heb je een andere versterker nodig, zoals bijvoorbeeld die van je DVD speler. Of dat kan moet je in de handleiding opzoeken (of ie digitaal geluid in laat komen om te versterken). Je BR speler moet dan hetzelfde type digitaal geluid kunnen uitsturen over het zelfde medium (optisch SPDIF of COAX/Tulp).

succes.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb even snel een plaatje opgezocht van je set en zag dat er maar 1 kastje bij zat. Dat betekent wss dat je versterker en dvd-speler in 1 apparaat zitten. Dat apparaat kan je dus niet zomaar vervangen voor een blu-ray speler aangezien die geen versterker ingebouwd heeft zitten. Mocht je dvd-speler/versterker een digitale ingang hebben dan kan je een losse blu-ray speler aanschaffen. Je stuurt het geluid dan via Toslink door naar je versterker (als hij die aansluiting dus heeft) en je video met hdmi naar je tv. Hoop dat het je een beetje duidelijk is.

offtopic:
beetje te traag getypt :P

[ Voor 4% gewijzigd door -j-k- op 29-12-2008 20:51 ]

Vimeo, YouTube

• maurits187
franssie schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:44:
als je je luidsprekers direct aan je dvd speler hebt hangen, dan zit daar ook een versterker in. Als je BR speler geen versterker heeft werkt het niet... dus dan heb je een andere versterker nodig, zoals bijvoorbeeld die van je DVD speler. Of dat kan moet je in de handleiding opzoeken (of ie digitaal geluid in laat komen om te versterken). Je BR speler moet dan hetzelfde type digitaal geluid kunnen uitsturen over het zelfde medium (optisch SPDIF of COAX/Tulp).

succes.
De boxen zijn aangesloten op de subwoover. Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten maar kan het ook zijn dat de versterker in de subwoover zit, omdat hij het geluid ook draadloos doorstuurt naar de andere boxen.

• -j-k-
Okee, je speakers hebben dus al een versterker ingebouwd zitten :) . Nou gaat het er nog steeds om of de set een audio-ingang heeft. Dat zal je even in de handleiding moeten opzoeken of aan de achterkant van de sbwoofer/dvd-speler bekijken. De philips site is tergend traag, anders had ik het wel even opgezocht.

Vimeo, YouTube

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01
Dat ding heeft zo te zien volgens de specificaties een Coax digitale ingang dus als je een blu-ray speler hebt met een Coax digitale uitgang dan moet dat lijkt mij kunnen:
Connections
Audio input:
- Analog : AUX (white/red cinch)
- Digital : Coaxial (cinch)
http://www.dealersupport.se/imagebank/pdf/858.pdf

• maurits187
l102212 schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:53:
Okee, je speakers hebben dus al een versterker ingebouwd zitten :) . Nou gaat het er nog steeds om of de set een audio-ingang heeft. Dat zal je even in de handleiding moeten opzoeken of aan de achterkant van de sbwoofer/dvd-speler bekijken. De philips site is tergend traag, anders had ik het wel even opgezocht.
Bedankt voor je hulp. Ik heb even gekeken net; de subwoofer heeft geen andere ingangen. Op de dvdspeler zit een digital in aansluiting.

Maar de bedoeling was eigenlijk om een blueray speler te laten werken op mijn boxen setje zonder de officiele phillips dvd speler.

• maurits187
kwiebus schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:55:
Dat ding heeft zo te zien volgens de specificaties een Coax digitale ingang dus als je een blu-ray speler hebt met een Coax digitale uitgang dan moet dat lijkt mij kunnen:

[...]

http://www.dealersupport.se/imagebank/pdf/858.pdf
Ok bedankt, dat is alweer een hele geruststelling dat het wel gaat werken. Maar zou er ook een manier zijn dat ik mijn oude dvdspeler niet meer nodig ben. Dat ik de boxen direct aansluit op een blueray speler en mijn oude phillips speler kan ontkoppellen (omdat hij sommige dvds toch slecht leest).

• -j-k-
maurits187 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor je hulp. Ik heb even gekeken net; de subwoofer heeft geen andere ingangen. Op de dvdspeler zit een digital in aansluiting.

Maar de bedoeling was eigenlijk om een blueray speler te laten werken op mijn boxen setje zonder de officiele phillips dvd speler.
Okee dat gaat dus niet lukken. Die dvd speler is nodig om het signaal ofwel naar de luidsprekers te sturen, ofwel naar de subwoofer zodat die het luidsprekers kan sturen.

[ Voor 54% gewijzigd door -j-k- op 29-12-2008 21:05 ]

Vimeo, YouTube

• maurits187
l102212 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:04:
[...]

Okee dat gaat dus niet lukken. Die dvd speler is nodig om het signaal ofwel naar de luidsprekers te sturen, ofwel naar de subwoofer zodat die het luidsprekers kan sturen.
jammer, probleem is dat ik er steeds meer dingen bij krijg. Ik heb dan straks al een topfieldpvr, dvd en blueray opelkaar staan.

• maurits187
Maar als ik nu een blueray speler van philips met versterker op de kop kan tikken, zou het dan ook niet kunnen werken?

• -j-k-
maurits187 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:07:
[...]

jammer, probleem is dat ik er steeds meer dingen bij krijg. Ik heb dan straks al een topfieldpvr, dvd en blueray opelkaar staan.
Je hebt gewoon een apparaat nodig dat het volume van je speakers regelt, die taak neemt je dvd-speler nu op zich denk ik. Wie weet is het met wat getweak wel kleiner uit te voeren, omdat je je dvd-driver die erin zit niet nodig hebt. Je geeft echter aan dat je niet zo heel veel verstand ervan hebt, dus ik zou er in jouw geval niet aan beginnen. Als je ambitieus bent, ga je gang ;)
maurits187 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:09:
Maar als ik nu een blueray speler van philips met versterker op de kop kan tikken, zou het dan ook niet kunnen werken?
Het probleem zit niet zozeer in die versterker in de blu-ray speler, je luidsprekers hebben al een versterker ingebouwd zitten. Het probleem is dat het audio signaal naar die speakers toe moet, en hoe jouw set dat regelt weet ik niet. Het lijkt me geen universeel ontwerp, maar met draadloze speakers heb ik geen ervaring.

Zou je trouwens de Edit knop rechts bovenaan je post willen gebruiken, staat wat netter. :)

[ Voor 33% gewijzigd door -j-k- op 29-12-2008 21:15 ]

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Ik zou gewoon meteen goed investeren en een blu ray speler met receiver kopen. Misschien kunnen jouw luidsprekers wel nog op die receiver aangesloten worden. (alhoewel, als het één of ander proprietary philips systeem is misschien niet)

• maurits187
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:16:
Ik zou gewoon meteen goed investeren en een blu ray speler met receiver kopen. Misschien kunnen jouw luidsprekers wel nog op die receiver aangesloten worden. (alhoewel, als het één of ander proprietary philips systeem is misschien niet)
Dat was ik ook van plan. Als ik een blue-ray speler koop wil ik wel gelijk een goeie kopen. Misschien is het wel verstandig om ff contact op te nemen met phillips om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

• -j-k-
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:16:
Hij schiet er niks mee op qua aantal apparaten he :P .

Vimeo, YouTube

• maurits187
l102212 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:11:
[...]

Het probleem zit niet zozeer in die versterker in de blu-ray speler, je luidsprekers hebben al een versterker ingebouwd zitten. Het probleem is dat het audio signaal naar die speakers toe moet, en hoe jouw set dat regelt weet ik niet. Het lijkt me geen universeel ontwerp, maar met draadloze speakers heb ik geen ervaring.
Het signaal gaat van de speler met een kabel naar de subwoover. Vanaf daar gaat het met 3 kabels naar de voorste speakers (2x front 1x center). Verder gaat het vanaf de subwoover draadloos naar de achterste 2 speakers.
Pagina: 1